PayPal bierze w obrone oszustow

Najnowszy przyklad , zreszta nie jedyny.

Facet z UK kupil aukcje za kilka funtow. Zaplacil PayPalem. Przesylke dostal i zaraz po jej otrzymaniu powiadomil PayPal ze nie otrzymal przesylki. Na nic zdaly sie rozmowy, facet zglosil do paypala zadanie zwrotu pieniedzy. W miedzyczasie zostala zlozona reklamacja na przesylke i nadeszla oficjalna odpowiedz z poczty UK o tym ze przesylka zostala dostarczona dnia xx/ Na odpowiedzi widoczny jest takze PODPIS odbircy potwierdzajacy przyjecie przesylki.
Dokument ten zostal przeslany do PayPal emailem i Fax ... po czym paypal przyznal zwrot pieniedzy kupujacemu piszac ze osiwadczenie poczty (Royal Mail) zawierajace podpis odbiorcy potwierdzajacy odebranie przesylki NIE JEST wystarczajaacym dowodem na to ze przesylka zostala dostarczona.

Nie jest to nowosc z PayPalem , takie przypadki sa czeste , uwazajcie jednak na oszustow ktorzy to wykorzystuja. Bo PayPal wam na pewno nie pomoze, jako sprzedajacym.
Wiadomość 1 z 69
ostatnia odpowiedź
68 ODPOW. 68

PayPal bierze w obrone oszustow

m_e_o_w
Użytkownik
Uzywam pseudo bo nie chcem by mnie wlasni rodacy znowu atakowali, dlatego ze chcem mowic prawde.

Paypal jest cos strasznego!
Wiadomość 31 z 69
ostatnia odpowiedź

PayPal bierze w obrone oszustow

Emilia napisała: "firma PayPal zawsze zażąda podania ważnego numeru monitorowania przesyłki w trybie online w ciągu 10 dni od daty otwarcia roszczenia. Najlepszą metodą chronienia się przed nieuczciwymi kupującymi jest wybranie usługi, która taki numer zapewni. Firma PayPal zaakceptuje tylko wyżej wymieniony dowód dostawy przedmiotu."

Błąd logiczny Emilio! Firma PayPal to nie jest folwark tylko instytucja świadcząca usługi dla ludności, a jako taka jest zobligowana do świadczenia tych usług w zgodzie z istniejącym prawem. Jeżeli dla sądu jakiś dokument jest dowodem to dla PayPala też musi być ponieważ ma moc prawną w świetle istniejących przepisów. Jeżeli więc firma PayPal takiego dowodu nie uwzględni to narazi stronę poszkodowaną na straty, a co za tym idzie stanie się pośrednio współwinną oszustwa i można na drodze sądowej wyegzekwować od niej zadośćuczynienie. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że PayPal jedzie na wózku iż głupie Polaczki nie dadzą sobie rady niemniej mam w rodzinie adwokata który zobowiązał się dowiedzieć jak z wami walczyć. Czego nie omieszkam tutaj opisać jak się dowiem. Nad wami też jest federacja konsumentów, prokuratura, interpol i ambasada.
Mnie dzisiaj zablokowano konto bo zaczęły wpływać pieniądze. Paranoja! Jestem po weryfikacji poprzez kartę kredytową w firmie której zadaniem jest zbieranie dla mnie pieniędzy i o taką usługę mam z tą firmą umowę, a jak pieniądze wpływają to jest to podejrzane. To tak jakbym spisał z kurierem umowę o dostarczanie paczek, a jakby paczki zaczęły przychodzić to kurier powiedziałby mi, że jest to podejrzane. Kafka nawet by na to nie wpadł. Sprzedałem piętnastoletnie starocie a PayPal chce teraz żebym pokazał faktury.
Ja sobie paczki powysyłam i od razu zrob
Wiadomość 32 z 69
ostatnia odpowiedź

PayPal bierze w obrone oszustow

aronii1
Użytkownik
Pani Emilio
Coś wam się chyba pomieszało jako świadczący usługi chyba zdajecie sobie sprawę, że to wy powinniście się dostosowywać do swoich klientów a nie odwrotnie. Jak to mawiają "frontem do klienta". więc takie stwierdzenie "Jeśli wysyłacie przedmioty bez wyżej wspomnianego numeru, musicie również zaakceptować ryzyko, że przedmiot nie dotrze, a kupujący wniesie roszczenie" jest trochę aroganckie i nie na miejscu. Tymbardziej śmieszne są akcje przeprowadzane przez ebay dot. sprzedazy za granicę.

Więc ruszcie trochę ... głową bo to nie my jako klienci jesteśmy dla was tylko wy dla nas.
Myślę,też ze może PayPal powinien zakceptować ryzyko, ze u nas się nie przyjmie jak nie będzie się umiał dostosować do naszych realiów.

Pozdrawiam

Arek
A może się mylę
Wiadomość 33 z 69
ostatnia odpowiedź

PayPal bierze w obrone oszustow

Nasz przypadek:


obywatelka Anglii wygrała na naszej aukcji z licytacją ceny wywoławczej / nie na „kup teraz” / suknię na Polskim www.ebay.pl.
Po otrzymaniu towaru napisała, że jest rozczarowana kolorem i że chce towar „zwrócić”.
Poinformowaliśmy kupującą, że towar był kupiony na aukcji z licytacją ceny a nie na aukcji z opcją "kup teraz" i w związku z tym faktem zwrot niewadliwego towaru nie przysługuje.
Zgodnie z polskim, unijnym i angielskim prawem / Art. 16.1. Ust. z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów...Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r., angielski DSRs 2000 / przepisów o umowach zawieranych na odległość nie stosuje się do umów sprzedaży z licytacji. Nie ma zatem możliwości odstąpienia od umowy. Taka informacja była zawarta w opisie aukcji i kupujący miał możliwość się z nią zapoznać.
Po naszej odmowie przyjęcia zwrotu, kupująca nie mogąc skorzystać z prawa do zwrotu złożyła fałszywe oświadczenie w centrum rozstrzygania sporów PayPal informując, że kolor i sam model sukni jest znacząco inny niż oferowany w opisie aukcji.
Momentalnie PayPal zablokował na naszym koncie wartość transakcji w kwocie 252 zł.
Posiadamy korespondencję e-mail od kupującej z której wynika, że jest ona jedynie "rozczarowana" kolorem i z tego powodu chce towar zwrócić. Nie było w tej korespondencji mowy, że towar jest znacznie różniący się od oferowanego. Jest to nie mające żadnego uzasadnienie pomówienie i w naszej ocenie próba wymuszenia na nas bezprawnego zwrotu pieniędzy w pełnej wysokości, łącznie z kosztami transportu za granicę, które są przecież wysokie.
Wysłanie przedmiotu znacznie różniącego się od oferowanego / poza zwykłą pomyłką / może być uznane za oszustwo. Racjonalnym zachowaniem ze strony klientki byłoby poinformowanie nas o takim fakcie, ewentualne zgłoszenie na policję przestępstwa oszustwa. Tymczasem kupująca poinformowała nas, że po prostu jest "rozczarowana" kolorem / ...I am disapointed in colour.../.
Na eBay sprzedajemy towar do UK od ponad 10 miesięcy. Zdobyliśmy już 122 pozytywne opinii od klientów z UK. Nie mamy do tej pory ani jednej opinii negatywnej. Na polskim Allegro mamy status Supersprzedawcy i ponad 1300 pozytywnych opinii.
Dbamy o nasz wizerunek i wysoką jakość obsługi dlatego towar przed wysłaniem do UK jest podwójnie, ręcznie kontrolowany pod względem jakości. Akurat opisywany w sporze model w kolorze przedstawionym na zdjęciach z katalogu producenta jest szczególnie zgodny ze stanem faktycznym.
Nie można wykluczyć, że indywidualna percepcja kolorów, również spowodowana złą konfiguracją monitora lub komputera dopuszcza subtelne, nieistotne ze względów praktycznych różnice pomiędzy zdjęciem a rzeczywistym obiektem. Ale z całą pewnością nie jest to różnica znacząca - co zarzuca nam klientka.
Na uwagę zasługuje fakt, że kupująca nawet nie starała się sprecyzować o jaką znaczącą różnicę jej chodzi (!) Czy kolor jest nieco jaśniejszy, nieco ciemniejszy czy też zupełnie inny / np. zielony zamiast czerwonego /.
Kupująca nie uzasadniała też na czym polega różnica w modelu od prezentowanego na aukcji. Nie pisze czy dostała inny fason czy też dostała np. koszulę czy też piżamę zamiast sukni balowej.
W razie ewentualnej pomyłki z naszej strony, gdybyśmy faktycznie wysłali inny towar - racjonalnym zachowaniem kupującej byłby jednoznaczny opis problemu oraz chęć wymiany na towar właściwy - oczywiście na nasz koszt.
Natomiast opisane powyżej zachowanie wyraźnie sugerowało chęć wyłudzenia pieniędzy. Nie jest ona zainteresowana towarem "samym w sobie" a jedynie zwrotem gotówki i to w pełnej wysokości.
Tymczasem, po nie popartym żadnymi racjonalnymi dowodami pomówieniu ze strony klientki PayPal zablokował nam środki na koncie. Takie działanie ze strony PayPal odbieramy jako nieadekwatny do sytuacji środek zabezpieczający gdyż nie wysłuchano nawet argumentów drugiej strony, nie przeprowadzono nawet żadnego postępowania wyjaśniającego.
W ten sposób PayPal z góry domniema naszą winę i z góry przyznaje rację kupującej. Takie postępowanie nosi znamiona braku elementarnej bezstronności przy rozstrzyganiu sporu.
Gdyby kupująca przedstawiła racjonalne dowody na poparcie swego zarzutu w postaci protokołu z policji, opinii rzecznika konsumentów lub inną obiektywną niezależną opinię wówczas tak dotkliwe działania wobec naszej firmy jak blokada środków na koncie mogłoby mieć uzasadnienie.
W naszej ocenie miała tu miejsce bezprawna konfiskata naszego mienia / zapłaty za towar po jego otrzymaniu / przez PayPal przy jednoczesnym pogwałcenia elementarnej bezstronności przy ocenie sporu.
Obawiamy się, że mogło tu mieć miejsce nierówne traktowanie stron z przyczyn narodowościowych tzn. że kupująca / jako obywatelka Wielkiej Brytanii / jest w uprzywilejowanej sytuacji niż sprzedający / obywatel Polski /.
Takie działania miałyby charakter dyskryminacji i są niedopuszczalne na terenie Unii Europejskiej.
Prosimy zatem czytelników tego postu o informacje do jakiej instytucji rządowej na terenie UE lub USA możemy złożyć pisemną skargę na opisany proceder. Nie wydaje nam się prawdopodobne, aby takie działania ze strony PayPal mogły pozostać na dłuższą metę bezkarne. Sprawę zamierzamy nagłośnić i zwrócić się do organizacji międzynarodowych o pomoc prawną.
Powyższa patologia rodzi pole do wielu świadomych nadużyć ze strony nieuczciwych kupujących - którzy będą celowo wykorzystywać PayPal jako maszynkę do wyłudzania pieniędzy od sprzedawców lub bezprawnego wymuszania nieprzysługujących zwrotów towaru odzyskując 100% kwoty / również kosztów transportu jakie poniósł sprzedawca na wysłanie towaru za granicę /.
Osoby takie mając świadomość, że PayPal w 99,99% rozstrzyga sprawy na korzyść kupującego - działają całkowicie bezkarnie.
W praktyce nie muszą nawet niczego udowadniać ani uzasadniać. Bo po co ?
Wystarczy wybrać odpowiednią opcję. Resztę zrobi Paypal...
Sprzedawców poszkodowanych przez PayPal / konfiskata środków / - prosimy o kontakt na priv.
CDN
Wiadomość 34 z 69
ostatnia odpowiedź

PayPal bierze w obrone oszustow

open_razor napisał:

no i mam dzisiaj kolejnego kwiatka,wpłaciłem gościowi 50 funtów,w formularzu sporu wpisał numer przesyłki 00000000,to był Royal Mail
Paypal uznał że skoro przedstawił dowód wysyłki to nie należy mi się zwrot,dla przypomnienia,ten numer to same zera


Kwestię dyskryminacji na podłożu narodowościowym zauważyliśmy już wcześniej.

W naszym przypadku również miało miejsce nierówne traktowanie stron z przyczyn narodowościowych tzn. kupujący / jako obywatel Wielkiej Brytanii / był w uprzywilejowanej sytuacji nad sprzedającym / tylko (!) Polakiem /.

Takie „praktyki” noszą znamiona dyskryminacji na tle narodowościowym i są niedopuszczalne na terenie Unii Europejskiej. Dosadniej powiem - są ścigane !

Na razie mamy udokumentowane 3 przypadki.
Osoby poszkodowane / sprzedawców / przez PayPal prosimy o kontakt na priv.

Aktualnie jesteśmy na etapie przygotowywania dobrze umotywowanej skargi do Parlamentu Europejskiego.

W związku z tym, że planujemy zwrócić się oficjalnie
na piśmie / w wersji papierowej po angielsku / przytaczając konkretne przykłady i załączając dowody - zajmie to tydzień może dwa.

O naszych działaniach będziemy pisać na tym forum, jak na forach w www.ebay.co.uk i www.ebay.com

Sprawa też zostanie poruszona w mediach.

Na tym wstępnym etapie zwrócimy się też do Polskiego Ministerstwa Sprawiedliwości z prośbą o pokierowanie nas do konkretnych struktur na terenie UE.
Wiadomość 35 z 69
ostatnia odpowiedź

PayPal bierze w obrone oszustow

emilia_paypal@ebay.com napisała:

W przypadku roszczeń dotyczących przedmiotów znacząco różniących się od opisu, sposób postępowania jest trochę bardziej skomplikowany. Zwykle sprzedający ma 10 dni na ustosunkowanie się do roszczenia. Jeśli nie odpowie, sprawa zostanie zamknięta na korzyść kupującego. Jeśli wyrazi sprzeciw, rozpatrywanie sprawy będzie kontynuowane.

„postępowanie” ? „bardziej skomplikowane” ? „kontynuowane” ? Czyżby ?

Na około 20 wysłanych e-maili na przestrzeni 3 tygodni - ZERO reakcji.

Jedynym „postępowaniem” była konfiskata pieniędzy z naszego konta. W kontekście faktu, że nie mamy żadnych negatywów, mamy zweryfikowane konto, dobrą opinię i działamy jako legalna firma - zostaliśmy potraktowani jak bandyci. Dobrze, że nie areszt prewencyjny...


emilia_paypal@ebay.com napisała:

Kupujący może zostać poproszony wówczas o dokumenty popierające twierdzenie, jakoby przedmiot różnił się od opisu umieszczonego na aukcji eBay. Jeśli dostarczone zostaną ważne dokumenty, roszczenie zostanie rozstrzygnięte na korzyść kupującego.


Wielokrotnie, usilnie nalegaliśmy / na podstawie regulaminu PayPal: Umowa z użytkownikiem usługi PayPal™ / 12.7 Procedura rozstrzygania roszczeń pkt. b / aby kupujący przesłał przedmiot do PayPal lub do określonej przez PayPal osoby trzeciej w celu uzyskania od kompetentnej osoby trzeciej dokumentu potwierdzającego zasadność roszczenia. Nalegaliśmy, by dostarczył do PayPal raport z policji ( to chyba nic nie kosztuje 🙂 ).

Tymczasem, po naszym oprotestowaniu roszczenia na www sporu pojawiła się następująca cyniczna informacja:

Dziękujemy za upoważnienie nas do wykonania w Twoim imieniu pełnego zwrotu pieniędzy na rzecz kupującego, gdy tylko przedmiot zostanie Ci zwrócony w nienaruszonym stanie...

SZOK !
Cyniczne podłe kłamstwo Pani Emilio !
Nigdy nie udzielaliśmy dla PayPal takiego upoważnienia / screen zabezpieczyliśmy w celach dowodowych /

Zamiast zająć się rozstrzyganiem sporu, zbadaniem sprawy PayPal wolał skonfiskować pieniądze z naszego konta i postawić je do dyspozycji oszusta.

O czym bowiem świadczy fakt, że osoba ta nie zgodziła się na sporządzenie raportu policyjnego ani na przesłanie przedmiotu do obiektywnego eksperta ?
Czy tak zachowuje się pokrzywdzony ?

My nie mieliśmy nic do ukrycia i będąc pewni, że przedmiot w 100% jest taki jak w opisie aukcji chętnie poddalibyśmy go ocenie policji czy niezależnego eksperta.

Ale po co ? Przecież klientem był Brytyjczyk ?
To po co sprawę w ogóle rozpatrywać.
Nie lepiej TYLKO_Polakowi zabrać pieniądze ?

W końcu Brytyjczyk, Amerykanin, Niemiec....Zawsze ma rację.
Taka jast prawa o "rozstrzyganiu" sporów
gdy po jednej stronie stoi Obcokrajowiec a po drugiej
TYLKO Polak...
Wiadomość 36 z 69
ostatnia odpowiedź

PayPal bierze w obrone oszustow

Paypal ewidentnie leci w kulki, to jest totalna dyskryminacja sprzedających. Ostatnio naciał mnie hiszpan na 6 eur, wystarczylo ze po 2 tygodniach od wyslania towaru zglosil do paypal roszczenie o nie otrzymanie przedmiotu i paypal przyznal mu zwrot kasy. Troche bylo w tym winy z mojej strony poniewaz przesylka zostala nadana listem zwyklym nierejestrowanym, i z tego co wyczytałem na forum nawet gdyby byla nadana listem poleconym rejestrowanym to paypal tez by tego nie uznal poniewaz nr. na liscie poleconym nie jest dostepny w systemie online, paranoja, gdzie my zyjemy?!?!
Wiadomość 37 z 69
ostatnia odpowiedź

PayPal bierze w obrone oszustow

plumowski
Użytkownik
Witajcie w klubie 🙂
http://forums.ebay.pl/thread.jspa?threadID=500006566&tstart=0&mod=1232109809146 --
Heniek
http://plumowski.katowice.pl
--

Heniek
Wiadomość 38 z 69
ostatnia odpowiedź

PayPal bierze w obrone oszustow

korona_t
Użytkownik
Właśnie się zastanawiałem, czy aby nie skorzystać z tego PP, bo zapisałem się tam kilka lat temu, chyba właśnie zaraz po tym jak tutaj na ebay. Jednak cieszę się, ze zajrzałem na to forum. Już w momencie zapisywania cały ten system wydał mi się bardzo podejrzany i niewiarygodny, co zresztą potwierdziła następnie cała ilość e-maili jakie otrzymałem, że niby coś kupiłem lub/i sprzedałem lub dostałem jakieś pieniądze lub mam wpłacić - paranoja normalnie. Na całe moje szczęście nigdy z tych usług nie skorzystałem i nie musiałem się zastanawiać nad przwdziwością tych otrzymanych informacji. Otrzymałem takich e-maili gdzieś około 20 i wcale nie zazdroszczę tym co z ich usług skorzystali...

Natomaist jedyna rozsądna rada z tego co widzę, to zacząć kupować w USA, zamówić wysyłkę do Polski, najlepiej jakimś powolnym środkiem transportu (statek, goniec pieszy, wielbłąd itp.) i jak nie dotrze w kilka dni, np. po 5 dniach zgłosić roszczenie do PP (ważne, aby to zrobić do 10 dni ! - w Polsce i Europie też mamy takie przepisy). Dostajemy zwrot kasy i paczkę za kilka dni (pod warunkiem oczywisćie, ze sprzedający ją wysłał faktycznie, bo w końcu jest on z kraju, gdzie PP działa i może wiedzieć czym taka lekkomyślnosć pachnie - dlatego szanse otrzymania przesyłki oceniam realnie na około 80%)

Chętnie sobie tutaj jescze na ten temat poczytam, ale swojego problemu niestety nie rozwiążę, bo miałem wysłać pieniądze firmie, która przyjmuje właśnie wpłaty przez PayPal i podpisać z nimi umowę, jednak razcej sobie daruję, zresztą firma też troszkę podejrzanie wygląda.

Myślałem właśnie, że płatności on-line ją uwiagrygodnią, jednak bardzo się ciszę, ze trafiłem na to forum i przeczytałem to co przeczytałem. Jestem jednocześnie wdzięczny ebay, że tego nie kasuje, w końcu to nie są dla nich korzystne opinie. Mnie akurat ebay kojarzy się z PP właśnie i dlatego tutaj zacząłem szukać tych swoich namiarów na PayPal.
Wiadomość 39 z 69
ostatnia odpowiedź

PayPal bierze w obrone oszustow

... gdybyś przeczytał wszystko to co na temat PayPal zostało wykasowane to byś osiwiał .
Wiadomość 40 z 69
ostatnia odpowiedź

Wpisz nazwę produktu