Wprowadzamy zmiany, dzięki którym anulowanie zamówienia będzie prostsze dla kupujących i sprzedawców. 

 

Kupujący mogą teraz wysłać prośbę o anulowanie zamówienia poprzez opcję Anuluj zamówienie, zanim przedmiot zostanie oznaczony jako wysłany. Chcemy przez to zapewnić bardziej przyjazną i spójną funkcjonalność, aby budować zaufanie między kupującymi i sprzedawcami oraz zachęcać do ponownych zakupów.

 

W ramach naszych testów ta zmiana przełożyła się na minimalny wzrost liczby próśb o anulowanie (udział anulowanych zamówień wyniósł średnio 1% i wzrósł z poziomu 0,9 do 1,1 na 100 transakcji) oraz zauważalny 25 proc. wzrost zadowolenia kupujących a tym samym większe prawdopodobieństwo ponownych zakupów.

 

Często zadawane pytania

 

Jak to działa

 

Gdzie znajdę i odpowiem na prośby o anulowanie zamówienia?

Gdy kupujący poprosi o anulowanie zamówienia, powiadomimy Cię o tym poprzez Wiadomości na eBay. Zamówienia z prośbami o anulowanie znajdziesz w Panelu Sprzedawcy > Zamówienia lub Mój eBay > Sprzedaż > Zamówienia.

 

Masz 3 dni na zaakceptowanie lub odrzucenie prośby. Dla opłaconych zamówień eBay automatycznie odrzuci prośbę po 3 dniach, ale zachęcamy, aby odpowiadać w miarę szybko.

 

Prośby o anulowanie możesz zaakceptować lub odrzucić. Zalecamy, aby akceptować je w miarę możliwości, zwłaszcza jeśli zostały przesłane kilka minut lub godzin po złożeniu zamówienia. Można w ten sposób zapobiec prośbom o zwrot towaru lub sprawom o nieotrzymanie towaru oraz zachęcić kupujących do powtórnych zakupów na eBay.

 

Kiedy zacznie obowiązywać nowy proces anulowania zamówień?

Zacznie on obowiązywać 28 sierpnia. Sprzedawcy mogą nadal otrzymywać bezpośrednie wiadomości z prośbą o anulowanie zamówienia, zanim kupujący w pełni dostosują się do tych zmian.

 

Co się dzieje, gdy zaakceptuję prośbę o anulowanie zamówienia?

Gdy zaakceptujesz prośbę, automatycznie wyślemy:

  • kupującemu pełny zwrot pieniędzy
  • a Tobie zwrot opłat zgodnie z naszymi zasadami dotyczącymi zwrotów opłat.

Jeśli była to oferta sprzedaży jednego przedmiotu lub z ceną Kup teraz, automatycznie wystawimy ją ponownie, jeśli anulując zamówienie nie zaznaczysz opcji Wystawić ponownie? > Nie.

 

Ochrona

 

Co jeśli otrzymam negatywną opinię za odrzucenie prośby o anulowanie zamówienia?

eBay chroni Cię poprzez usunięcie negatywnych lub neutralnych opinii dla takich zamówień.

 

Jaka działa ochrona, w przypadku gdy już wysłałem(łam) przedmiot?

Gdy wyślesz przedmiot, od razu zaktualizuj, w interfejsie eBay, informacje o śledzeniu (podaj nr przesyłki) oraz zmień status zamówienia na „wysłane”. Gdy zamówienie zostanie oznaczone jako wysłane, kupujący nie będzie mógł zainicjować procesu anulowania zamówienia.

 

Jeśli kupujący poprosi o anulowanie zamówienia, zanim zaktualizujesz status przesyłki, a już wysłałeś(łaś) przedmiot, możesz odrzucić prośbę o anulowanie.

 

Nie wiesz, jak oznaczyć zamówienie jako „wysłane”? Sprawdź to w Pomocy

 

Co jeśli ktoś wygra aukcję, ale nie zapłaci i poprosi o anulowanie zamówienia?

Masz 3 dni, aby zaakceptować lub odrzucić prośbę o anulowanie nieopłaconego zamówienia. Prośby o anulowanie nieopłaconego zamówienia są automatycznie zatwierdzane po 3 dniach, jeśli nie będzie Twojej odpowiedzi.

 

Monitorujemy i podejmujemy działania wobec kupujących, którzy notorycznie nie płacą. Proaktywnie blokujemy im możliwość licytowania. Nie wysyłaj przedmiotu, jeśli płatność nie zostanie potwierdzona, i komunikuj się poprzez eBay, abyśmy mogli Ci pomóc w razie potrzeby.

 

Przedmioty na indywidualne zamówienie i spersonalizowane

 

Sprzedaję spersonalizowane przedmioty. Co jeśli kupujący poprosi o anulowanie zamówienia, gdy będzie ono już w trakcie realizacji?

Jeśli kupujący poprosi o anulowanie zamówienia, wyjaśnij w bezpośredniej wiadomości, dlaczego prośba zostanie odrzucona, a potem odrzuć prośbę. Komunikuj się z klientem poprzez nasz interfejs, co pomoże nam udzielić wsparcia, jeśli kupujący będzie chciał uzyskać zwrot pieniędzy poprzez swojego operatora płatności.