anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

WARSZTATY NA FORUM – SPORY I ROSZCZENIA – SERDECZNIE ZAPRASZAMY!

Cześć!

Chciałam Was zaprosić do wzięcia udziału w warsztatach na temat sporów i roszczeń. Odbędą się one 22 kwietnia, w godzinach 13:00 - 15:00.

Z kilkoma osobami zasiądziemy w jednym pokoju przy kilku komputerach i przez dwie godziny będziemy do Waszej dyspozycji. Zgromadziłam następujący zespół: Marysia, która pracuje w dziale ds. roszczeń; Danka, która jest naszym specjalistą od polskiego produktu; Grzesiek, który pracuje w naszym biurze w Warszawie. Mam nadzieję, że dzięki temu uda nam się odpowiedzieć na więcej pytań, odpowiedzi będą szybsze i bardziej wszechstronne.

Tematem będą spory i roszczenia. Postaramy się znaleźć odpowiedzi na wszystkie Wasze pytania. Pamiętajcie jednak, że ponieważ nie możemy ujawniać informacji o naszych użytkownikach, nie będziemy w stanie omawiać konkretnych przypadków.

Czekamy na Was z niecierpliwością,
Emilia i zespół!
Wiadomość 1 z 45
ostatnia odpowiedź
44 ODPOW. 44

WARSZTATY NA FORUM – SPORY I ROSZCZENIA – SERDECZNIE ZAPRASZAMY!

Widzę, że cisza jakaś nastała. Skorzystam więc z okazji i dodam coś od siebie. Zebrałam parę porad dla kupujących. Mam nadzieję, że Wam trochę pomogą.

Porady dla kupujących:

Sprawdzaj szczegółowo opinie o sprzedającym. Czytaj uwagi dotyczące przedmiotów podobnych do tego, który chcesz kupić.

Pamiętaj, że sprzedający ma 7 dni na wysłanie przedmiotu. Nie otwieraj sporu przedwcześnie.

Pamiętaj, że masz 45 dni kalendarzowych na otworzenie sporu od momentu zainicjowania płatności w systemie PayPal.

Bądź w stałym kontakcie ze sprzedającym do momentu otrzymania zakupionego przedmiotu.

Zalecamy kupowanie na aukcjach, na których sprzedający oferuje ochronę kupujących w systemie PayPal. Zawsze przeczytaj dokładnie, jakim typem ochrony objęty jest wystawiony na aukcji przedmiot. Firma PayPal gwarantuje zwrot pieniędzy do kwoty podanej na aukcji. Jeśli sprzedający nie oferuje żadnej ochrony, nawet jeśli zapłacisz za pomocą systemu PayPal, zwrot pieniędzy nie jest gwarantowany.

Jeśli kupujesz używany przedmiot, upewnij się, że odpowiada Ci jego stan. Skontaktuj się ze sprzedającym i zapytaj o interesujące Cię szczegóły. Poproś o dodatkowe zdjęcia przedmiotu.

Zapoznaj się z umową z użytkownikiem. Podane są tam dokładne informacje na temat sporów dotyczących przedmów niezgodnych z opisem. Znajdziesz tam nawet ich przykłady.

Pamiętaj o wyznaczonych terminach. Czytaj dokładnie instrukcje podane w otrzymanych wiadomościach e-mail. Dokumenty dostarczone po upływie wyznaczonego terminu mogą nie zostać zaakceptowane. W przypadku gdy dokumenty dostarczone po upływie terminu zostaną zaakceptowane, zwrot pieniędzy nie będzie gwarantowany, niezależnie od początkowego typu ochrony.

Można zgłosić sprzeciw w przypadku każdego roszczenia w ciągu 10 dni kalendarzowych od dnia, w którym roszczenie to zostało zamknięte. Nie gwarantuje to jednak zwrotu pieniędzy.

Jeśli zażądaliśmy zwrotu przedmiotu niezgodnego z opisem do sprzedającego, przedmiot musi zostać zwrócony na koszt kupującego. Zwrot kosztów wysyłki do sprzedającego możesz uzgodnić bezpośrednio ze sprzedającym. Firma PayPal nie ma na to żadnego wpływu. Dla własnego bezpieczeństwa wysyłaj przedmiot za pośrednictwem przesyłki monitorowanej.

Jeśli otrzymany przedmiot okaże się nielegalną kopią oryginału, firma PayPal zawsze zażąda dokumentów potwierdzających, że przedmiot nie jest oryginalny. Pamiętaj nie wysyłaj przedmiotu do sprzedającego. Jest to niezgodne z prawem.

Jeśli za ten sam przedmiot zapłacono dwa razy, w przypadku problemów ze zwrotem drugiej płatności należy wnieść jeden spór i umieścić odpowiedni komentarz. Jeśli w ogóle nie otrzymano przedmiotu, należy wnieść dwa spory.

W sprawie każdej problematycznej płatności musi być otwarty oddzielny spór.

Nie można otworzyć dwóch sporów dla tej samej transakcji ani jednego dla dwóch różnych.

Pamiętaj, żeby nie dzielić płatności za jeden przedmiot na parę oddzielnych transakcji.

Nie możesz wnieść roszczenie dotyczącego kosztów wysyłki.

Niematerialne przedmioty nie są objęte żadną ochroną, a wniesione w związku z nimi sporu nie są rozpatrywane.

Pamiętaj, że jeśli nie jesteś w stanie odbierać swoich wiadomości e-mail (wakacje, pobyt w szpitalu itp.), najlepiej upoważnić zaufaną osobę do załatwiania spraw w Twoim imieniu.

Emilia
Wiadomość 11 z 45
ostatnia odpowiedź

WARSZTATY NA FORUM – SPORY I ROSZCZENIA – SERDECZNIE ZAPRASZAMY!

danka_paypal@ebay.com
Użytkownik
A ja jeszcze dodam parę porad dla sprzedających. Zapomniało Ci się, Emilia?;)

Porady dla sprzedających:

Zwracaj uwagę na adres e-mail, z którego kupujący wysyła Ci wiadomości. Upewnij się, że to ten sam adres, z którego została wysłana płatność.

Pamiętaj, że na wysłanie przedmiotu masz 7 dni kalendarzowych. Nie daj się ponaglać.

Zwracaj uwagę na szczegóły płatności. Wysyłaj przedmiot na adres ze strony ze szczegółami transakcji. Kupujący ma możliwości wybrania adresu wysyłkowego w czasie dokonywania płatności, adres ten zostanie wyświetlony na stronie ze szczegółami transakcji.

Jeśli kupujący nie dodał adresu z konta PayPal do konta eBay, możliwe, że otrzymasz dwie różne wiadomości z dwoma adresami. Zawsze wysyłaj na adres podany na stronie szczegółów płatności dostępnej na Twoim koncie PayPal. Poradź kupującemu, żeby dodał adresy PayPal do swojego konta ebay. Zwróć płatność, jeśli nie masz pewności, że podany adres jest właściwy i poproś kupującego o ponowienie płatności z wybraniem właściwego adresu. Jeśli kupujący nie dodał adresu do wysyłania prezentów do konta PayPal, poproś go, aby to zrobił.

Pamiętaj, że użycie usługi monitorowania przesyłek online jest Twoim zabezpieczeniem. Wlicz to w cenę przedmiotu i w koszty przesyłki. Informuj swoich klientów, o tym, że wysyłasz tylko za pośrednictwem przesyłki monitorowanej. Odstraszy to nieuczciwych kupujących.

Sprawdzaj szczegółowo opinie o kupującym.

Danka
Wiadomość 12 z 45
ostatnia odpowiedź

WARSZTATY NA FORUM – SPORY I ROSZCZENIA – SERDECZNIE ZAPRASZAMY!

Dziękujemy za Wasz udział i czekamy na następne spotkania!

Marysia
Wiadomość 13 z 45
ostatnia odpowiedź

WARSZTATY NA FORUM – SPORY I ROSZCZENIA – SERDECZNIE ZAPRASZAMY!

Mam nadzieję, że uda nam się wkrótce zorganizować kolejne warsztaty. Poinformujemy Was z odpowiednim wyprzedzeniem.

Życzymy Wam miłego dnia!

Emilia i zespół
Wiadomość 14 z 45
ostatnia odpowiedź

WARSZTATY NA FORUM – SPORY I ROSZCZENIA – SERDECZNIE ZAPRASZAMY!

cubey7
Użytkownik
Szkoda że nie uczestniczyłem w warsztatach, nie wiedziałem o nich niestety. Ale do rzeczy.
Mam zamiar założyć spór na PayPalu, od ponad miesiąca czekam na przesyłkę:(
Zakupiłem przedmiot na amerykańskim eBayu, czy w związku z tym muszę spór wnosić w j. angielskim? Podczas płatności używałem polskiej witryny. Czy w momencie założenia sporu powinienem zgłosić, że nie otrzymałem przedmiotu na eBay. Chciałbym przygotować się do tego kompleksowo by nic nie przeoczyć.
Pozdrawiam.
Wiadomość 15 z 45
ostatnia odpowiedź

WARSZTATY NA FORUM – SPORY I ROSZCZENIA – SERDECZNIE ZAPRASZAMY!

Hej cubey7,

Szkoda, ale nic straconego, już odpowiadam:).

Spór dotyczący przedmiotu, którego nie otrzymałeś, możesz zgłosić ze swojego konta PayPal w języku polskim. Nie ma tu znaczenia, w którym z serwisów eBay dokonałeś zakupu. W czasie zgłaszania sporu będziesz mieć możliwość napisania wiadomości do sprzedającego.

Na zgłoszenie sporu masz 45 dni po dokonaniu płatności. W ciągu 20 dni spór musi zostać przekształcony w roszczenie. W tym czasie możesz za pomocą centrum rozstrzygania porozmawiać ze sprzedających, wypytać o szczegóły i poprosić o numer monitorowania przesyłki online. To już w języku angielskim, skoro sprzedający jest ze Stanów. Jeśli nie będziecie mogli dojść do porozumienia, możesz przekształcić spór w roszczenie. Po przekształceniu sporu, zajmiemy się zbadaniem sytuacji, skontaktujemy się ze sprzedającym i poprosimy o numer monitorowania przesyłki online. Numer sprawdzimy na stronie firmy wysyłkowej. Jeśli numer nie potwierdzi dostawy na Twój adres, roszczenie zostanie zamknięte na Twoją korzyść. Otrzymasz zwrot płatności w kwocie określonej przez zastosowany program ochrony. Informacja o programie ochrony widnieje zawsze obok aukcji w serwisie eBay.

Aby otworzyć spór, zaloguj się i kliknij zakładkę Centrum rozstrzygania. Kliknij łącze Zgłoś problem. Kliknij ponownie łącze Zgłoś problem i wybierz opcję Spór dotyczący przedmiotu, kliknij przycisk Kontynuuj. Instrukcje są dość jasne, więc dalej już sobie poradzisz bez problemu.

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania, daj znać.

Pozdrawiam,
Emilia
Wiadomość 16 z 45
ostatnia odpowiedź

WARSZTATY NA FORUM – SPORY I ROSZCZENIA – SERDECZNIE ZAPRASZAMY!

Witam wszystkich;

ja też po poradę 🙂

aukcja numer 260221257100 (ebay.com) - zapłaciłem miesiąc temu, dzień później dostałem od sprzedawcy maila z informacją, że paczka została wysłana;

po dwóch tygodniach, potem po jeszcze kolejnym wysłałem do niego pytanie o numer przesyłki, żeby ewentualnie w Pocztowym Urzędzie Celnym dowiedzieć się gdzie utknęła - niestety sprzedawca odpisuje, że nie ma żadnego numeru nadania (?) - czyżby wysłał to paczką nie rejestrowaną ? ale czy to możliwe w wypadku wysyłania paczki zagranicznej ?

w zasadzie nie mam obaw co do uczciwości sprzedawcy, otrzymał pewną ilość komentarzy, same pozytywne, wciąż wystawia aukcje - gorzej natomiast jeśli paczka rzeczywiście była nie rejestrowana i gdzieś "przepadła" - trochę szkoda 400 usd;

i tu pytania 🙂

- czy ta konkretna aukcja jest objęta ochroną PayPal i ewentualnie do jakiej kwoty ?
- opcje wszczęcia sporu mam i na PayPal i w samym eBay - czy uruchomić obie ?

za wszelką pomoc z góry uprzejmie dziękuję ! 🙂
Wiadomość 17 z 45
ostatnia odpowiedź

WARSZTATY NA FORUM – SPORY I ROSZCZENIA – SERDECZNIE ZAPRASZAMY!

Hej,

Sprawdzałam aukcję, o której piszesz. Gwarantowana kwota zwrotu w przypadku wniesionego roszczenia to 2000 USD. Nie ma potrzeby otwierania dwóch roszczeń. Wystarczy, że otworzysz roszczenie w systemie PayPal.

Mam nadzieję jednak, że mapa dotrze:).

Pozdrawiam,
Emilia
Wiadomość 18 z 45
ostatnia odpowiedź

WARSZTATY NA FORUM – SPORY I ROSZCZENIA – SERDECZNIE ZAPRASZAMY!

dziękuję bardzo za zainteresowanie i odpowiedź;

na szczęście "wykrakałem" - dzisiaj, po miesiącu i dwóch dniach, mapka dotarła 🙂

co ciekawe - rzeczywiście nie ma żadnych oznaczeń typu "numerek" - po prostu wydrukowana naklejka z nadawcą i odbiorcą plus pięć zwykłych, normalnie ostemplowanych znaczków (jak zwykły list w Polsce); listonosz wręczył mi ją bez żadnego pokwitowania;

będę o tym pamiętał i uczulam innych - kupując w RPA, proście o przesyłkę "specjalną", rejestrowaną bo wiadomo jak to bywa z Pocztą Polską 🙂

pozdrawiam serdecznie
Wiadomość 19 z 45
ostatnia odpowiedź

WARSZTATY NA FORUM – SPORY I ROSZCZENIA – SERDECZNIE ZAPRASZAMY!

p.s.

mapka nie trafiła także do Urzędu Celnego więc zaoszczędziłem kilka złotych 😉
Wiadomość 20 z 45
ostatnia odpowiedź