Widzę, że cisza jakaś nastała. Skorzystam więc z okazji i dodam coś od siebie. Zebrałam parę porad dla kupujących. Mam nadzieję, że Wam trochę pomogą.
Porady dla kupujących:
Sprawdzaj szczegółowo opinie o sprzedającym. Czytaj uwagi dotyczące przedmiotów podobnych do tego, który chcesz kupić.
Pamiętaj, że sprzedający ma 7 dni na wysłanie przedmiotu. Nie otwieraj sporu przedwcześnie.
Pamiętaj, że masz 45 dni kalendarzowych na otworzenie sporu od momentu zainicjowania płatności w systemie PayPal.
Bądź w stałym kontakcie ze sprzedającym do momentu otrzymania zakupionego przedmiotu.
Zalecamy kupowanie na aukcjach, na których sprzedający oferuje ochronę kupujących w systemie PayPal. Zawsze przeczytaj dokładnie, jakim typem ochrony objęty jest wystawiony na aukcji przedmiot. Firma PayPal gwarantuje zwrot pieniędzy do kwoty podanej na aukcji. Jeśli sprzedający nie oferuje żadnej ochrony, nawet jeśli zapłacisz za pomocą systemu PayPal, zwrot pieniędzy nie jest gwarantowany.
Jeśli kupujesz używany przedmiot, upewnij się, że odpowiada Ci jego stan. Skontaktuj się ze sprzedającym i zapytaj o interesujące Cię szczegóły. Poproś o dodatkowe zdjęcia przedmiotu.
Zapoznaj się z umową z użytkownikiem. Podane są tam dokładne informacje na temat sporów dotyczących przedmów niezgodnych z opisem. Znajdziesz tam nawet ich przykłady.
Pamiętaj o wyznaczonych terminach. Czytaj dokładnie instrukcje podane w otrzymanych wiadomościach e-mail. Dokumenty dostarczone po upływie wyznaczonego terminu mogą nie zostać zaakceptowane. W przypadku gdy dokumenty dostarczone po upływie terminu zostaną zaakceptowane, zwrot pieniędzy nie będzie gwarantowany, niezależnie od początkowego typu ochrony.
Można zgłosić sprzeciw w przypadku każdego roszczenia w ciągu 10 dni kalendarzowych od dnia, w którym roszczenie to zostało zamknięte. Nie gwarantuje to jednak zwrotu pieniędzy.
Jeśli zażądaliśmy zwrotu przedmiotu niezgodnego z opisem do sprzedającego, przedmiot musi zostać zwrócony na koszt kupującego. Zwrot kosztów wysyłki do sprzedającego możesz uzgodnić bezpośrednio ze sprzedającym. Firma PayPal nie ma na to żadnego wpływu. Dla własnego bezpieczeństwa wysyłaj przedmiot za pośrednictwem przesyłki monitorowanej.
Jeśli otrzymany przedmiot okaże się nielegalną kopią oryginału, firma PayPal zawsze zażąda dokumentów potwierdzających, że przedmiot nie jest oryginalny. Pamiętaj nie wysyłaj przedmiotu do sprzedającego. Jest to niezgodne z prawem.
Jeśli za ten sam przedmiot zapłacono dwa razy, w przypadku problemów ze zwrotem drugiej płatności należy wnieść jeden spór i umieścić odpowiedni komentarz. Jeśli w ogóle nie otrzymano przedmiotu, należy wnieść dwa spory.
W sprawie każdej problematycznej płatności musi być otwarty oddzielny spór.
Nie można otworzyć dwóch sporów dla tej samej transakcji ani jednego dla dwóch różnych.
Pamiętaj, żeby nie dzielić płatności za jeden przedmiot na parę oddzielnych transakcji.
Nie możesz wnieść roszczenie dotyczącego kosztów wysyłki.
Niematerialne przedmioty nie są objęte żadną ochroną, a wniesione w związku z nimi sporu nie są rozpatrywane.
Pamiętaj, że jeśli nie jesteś w stanie odbierać swoich wiadomości e-mail (wakacje, pobyt w szpitalu itp.), najlepiej upoważnić zaufaną osobę do załatwiania spraw w Twoim imieniu.
Emilia