Pytanie o zwrot towaru i Paypal

Jestem pierwszy raz na tym forum więc dzień dobry wszystkim.

 

Mam kilka pytań w kwestii zwrotu do sprzedawcy na eBay (USA), przedmiotu nieodpowiadającego opisowi. Robiłem dziesiątki bezproblemowych zakupów na eBay. Teraz niestety dwie transakcje pod rząd są pechowe i muszę zwrócić towar z powodu wad fabrycznych.

 

Informacje na stronach eBay i PayPal nie są dla mnie jednoznaczne i nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi.

 

Moje pytania:

 

1. Powiedzmy, że mailując poprzez eBay uzgodnię ze sprzedającym, że odeślę mu przedmiot, a on zwróci pieniądze. Czy mimo tego

powinienem otwierać spór na Paypal? Wydaje się, że PayPal jest w takim przypadku zabezpieczeniem, że sprzedający dotrzyma słowa, tj. zwróći pieniądze gdy ja odeślę towar.

 

2. Jeśli mam otworzyć spór w PayPal, a sprzedający następnie również w PayPal potwierdzi w terminie wskazanym przez PayPal (8 czy 10 dni), wolę zwrotu pieniędzy przy zwrocie towaru to co dalej? Czy mam w tym momencie zamknąć spór czy przekształcić go w roszczenie? Jeśli nie zamknę sporu to zamknie się on sam. Ale przecież gdy wyślę towar to będzie on podróżował (w moim przypadku do USA) dłużej niż termin zamknięcia sporu. Czy więc pomimo potencjalnie pozytywnych ustaleń ze sprzedającym mam spór przekształcić w roszczenie? I w tej sytuacji dopiero gdy sprzedający zwróci pieniądze (jak rozumiem po otrzymaniu towaru przeze mnie), mam to roszczenie zamknąć?

 

3. W jaki sposób wysyłać do USA zwroty? Najtaniej spośród paczek wychodzi chyba paczka Pocztą-Polską. Podobno polskie listy polecone nie mają w USA śledzenia. Czy paczki ją mają? Jeśli nie Poczta-Polska to co?

 

4. Ponieważ przedmiot był uszkodzony, koszt przesyłki zwrotnej również powinien chyba być mi zwrócony przez sprzedawcę? Kiedy mam ten koszt wskazać? W ramach sporu? Tylko, że ten koszt będę znał dopiero gdy wyślę przedmiot, więc sprzedający nie będzie miał informacji aby zgodzić się na tę formę (i koszt) przesyłki zwrotnej.

 

5. Czy można z obsługą PayPal kontaktować się inaczej niż przez płatny (801) telefon? Czy jest jakiś kontakt przez e-mail (polski lub angielski)?

 

6. W przypadku jednego ze zwracanych przedmiotów już otworzyłem spór na PayPal ponieważ sprzedawca przestał się ze mną kontaktować na eBay. W Centrum rozstrzygania w PayPal widzę, że zgłoszeń "oczekujących na odpowiedź sprzedającego" jest zero, a jest zgłoszenie "z wiadomością od sprzedającego" i dotyczy to mojego zgłoszenia. Jednak gdy wchodzę w szczegóły tego zgłoszenia (funkcja Działanie->Wyświetl) nie widzę odpowiedzi sprzedającego, a jedynie treść swojej wiadomości. Jeżeli faktycznie jest odpowiedź od sprzedającego to gdzie ją znajdę?

 

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc 🙂

 

Wiadomość 1 z 6
ostatnia odpowiedź
5 ODPOW. 5

Pytanie o zwrot towaru i Paypal

1. gdy odeslesz niekoniecznie zwroci pieniadze co wiecej wysylka bedzie na twoj koszt a jesli minie termin otwarcia sporu to juz nic nie zrobisz.  Radze:otworz spor

 

2. nie zamykaj sporu jesli nie otrzymasz zwrotu pieniedzy 

 

3. wyslij tak jak sobie zazyczy sprzedawca i oplaci. Samemu nie plac. Wyslij dopiero jak otrzymasz wplate na wysylke

 

4 zwaz przesylke, zmierz a na stronie poczty wyliczysz koszt wysylki z numerem do sledzenia. Jesli sprzedawca zazyczy sobie zwrotu ale tylko jesli in icjatywa wyjdzie od niego to mupodasz koszt.

 

5 mozna emailowo

 

6

Wiadomość 2 z 6
ostatnia odpowiedź

Pytanie o zwrot towaru i Paypal

Dzięki za odpowiedzi. Mam jeszcze kilka wątpliwości i prośbę o ich rozwianie.

 

2. Jeżeli nie zamknę sporu to zamknie się automatycznie sam (z wynikiem pozytywnym) zanim moja przesyłka dotrze do sprzedającego. Czy mam spór wcześniej przekształcić w roszczenie nawet jeśli dojdę do porozumienia ze sprzedającym ale jeszcze nie otrzymam zwrotu (bo moja przesyłka jeszcze do niego nie dojdzie)?

 

3. W sprawie, w której nie otworzyłem jeszcze sporu sprzedający pisze, że ja mam ponieść koszty odesłania. Co mam zrobić jeśli mam nie wysyłać przedmiotu zanim mi on nie zapłaci za przesyłkę, a on faktycznie mi nie zapłaci?

 

3a. Czy jeśli przedmiot jest wadliwy fabrycznie to faktycznie mam prawo domagać się pokrycia kosztów przesyłki zwrotnej?

 

5. Szukałem w różnych miejscach strony PayPal ale nigdzie nie widzę adresu kontaktowego e-mail. Jaki to jest adres?

 

6. Chyba odpowiedź się ucięła :). Prośba o odpowiedź bo nie wiem czy to błąd strony PayPala czy tak ma być.

 

Pozdrawiam i dzięki za pomoc

Wiadomość 3 z 6
ostatnia odpowiedź

Pytanie o zwrot towaru i Paypal

5. https://www.paypal.com/pl/selfhelp/contact/email/complaint

**************************************
Wiadomość 4 z 6
ostatnia odpowiedź

Pytanie o zwrot towaru i Paypal

2. otworz spor, eskaluj do roszczenia , postap tak jak zadecyduje Paypal

 

nie zamykaj sporu. Zamknietego sporu nie mozna powtornie otworzyc. Jesli otworzysz i nie eskalujesz do roszczenia to po 20 (chyba) dniach Paypal zadecyduje

 

 

3 nie wysylaj dopoki ci nie zaplaci. Inaczej gdy nie zaplaci nie otrzymasz zwrotu za wysylke

 

3a  jak pisze na jego aukcji?  Jesli fabryczna wada to powinna byc gwarancja fabryczna a jesli termin minal to sprzedaca pownien wymienc, naprawic lub zwrocic pieniadz za naprawe lub za przedmiot

**************************************
Wiadomość 5 z 6
ostatnia odpowiedź

Pytanie o zwrot towaru i Paypal

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

 

A jak jest z tą sprawą z pytania 6? W Centrum rozstrzygania w PayPal widzę, że moje zgłoszenie jest w zakładce stutusu "Wiadomości od sprzedających" (a nie "Oczekiwanie na odpowedź sprzedajacego"). Jednak gdy wchodzę w szczegóły tego zgłoszenia (funkcja Działanie->Wyświetl) nie widzę odpowiedzi sprzedającego, a jedynie treść swojej wiadomości. Jeżeli faktycznie jest odpowiedź od sprzedającego to gdzie ją znajdę?

 

Otwierając ten spór opisałem wadę (fabryczną) i w opisie napisałem, że proszę o informację jak możemy rozwiązać problem (nie zaznaczałem opcji żądania zwrotu pieniędzy). Czy tak to powinno wyglądać czy powinienem jednak zaznaczyć tę opcję i czekać co dalej?

 

Co wtedy ze zwrotem kosztów wysyłki towaru od sprzedającego?

 

 

Jeszcze jedno. Powiedzmy, że zanim otworzę spór (chodzi o inną sytuację do wcześniejszej), sprzedający poprzez eBaya zgodził się na zwrot pieniędzy pod waruniem zwrotu towaru przeze mnie ale nie zgadza się na zapłacenie kosztów zwrotu towaru. Towar ma wadę fabryczną.

 

Czy w takiej sytuacji otwierając spór powinienem zaznaczyć opcję zwrotu pieniędzy? Jeśli tak to w jakiej wysokości jeśli chcąc być wobec sprzedajacego fair chciałbym odesłać wadliwy towar ale nie chcę płacić za koszty wysyłki zwrotnej i chciałbym również odzyskać zapłaconą cenę towaru przesyłki do mnie? Czy tutaj zaznacza się tylko kwotę dotyczącą towaru, a zwrot kosztów wysyłki jest automatyczny w przypadku zgody sprzedajacego na zwrot pieniędzy za towar?

Wiadomość 6 z 6
ostatnia odpowiedź