anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Niezgodność z opisem, kto płaci za zwrot?

Witajcie,

ostatnio kupiłem kilka olejków eterycznych z Indii i okazały się być podrabiane. Nie odpowiadają opisowi aukcji, nie zgadza się kolor, konsystencja i zapach. Przykład, olejek ze styrakowca benzoesowego zamiast być ciemną półstałą cieczą jest bezbarwny, wodnisty i pachnie alkoholem. Olejek z neroli zamiast pachnieć kwiatami pomarańczy pachnie alkoholem i cytrynowym proszkiem do mycia wanien, olejek z paczuli jest rozcieńczany olejkiem cedrowym. Miały być nierozcieńczane, bez alkoholu, bez dodatków, naturalne, pozyskiwane z roślin, a nie z laboratoriów syntezy chemicznej... Pisałem do sprzedawcy, przez kilka dni nie odpowiadał, więc otworzyłem spór na paypalu. Sprzedawca momentalnie zareagował i stwierdził, że zrobi wszystko żeby zadowolić klienta. Do kwestii podrabiania olejków w ogóle się nie odniósł, tylko zaproponował, że mogę je zwrócić na własny koszt. Nie zgodziłem się na wysyłkę na własny koszt, bo byłoby to nieopłacalne, więc poprosiłem żeby zapłacił za paczkę, a ja wtedy wyślę zwrot. Problem w tym, że sprzedawca upiera się, że to ja powinienem zapłacić za zwrot.  Przy okazji zadałem mu kilka szczegółowych pytań dotyczących olejków. Odpisywał zawsze to samo, że mogę zrobić zwrot, nigdy nie odpowiedział na zadane mu pytanie. Nie jest to kwestia bariery językowej, bo on pisze bardzo zrozumiale. W końcu straciłem cierpliwość i eskalowałem spór do rangi roszczenia. Dzisiaj przyszedł mi mail, tutaj zamieszczam fragment:

 

"Sprzedający przekazał nam wyjaśnienia, uzasadniające jego sprzeciw wobec
niniejszej reklamacji. Dokonamy oceny wszystkich dostępnych informacji,
łącznie z pierwotnym opisem aukcji oraz oświadczeniami przesłanymi zarówno
przez sprzedającego, jak i przez kupującego. Następnie zgodnie z
postanowieniami Umowy z użytkownikiem podejmiemy w tej sprawie ostateczną
decyzję."

 

Co dalej? Jeżeli paypal przyzna mi rację to będę musiał zwrócić towar na własny koszt? Czy paypal wszystko pokryje z kieszeni sprzedawcy? Nie uśmiecha mi się płacić 59zł za paczkę do Indii żeby odzyskać 45zł. Proste działanie matematyczne dowodzi, że będę na minusie... Co w takiej sytuacji robić?

Wiadomość 1 z 5
ostatnia odpowiedź
2 ZAAKCEPTOWANYCH ROZWIĄZAŃ ()

Zaakceptowane rozwiązania

Dot.: Niezgodność z opisem, kto płaci za zwrot?

Co pisze w warunkach zwrotu na aukcji lub w opisie? Kto placi za zwrot?

 

Jesli nic to czekaj na decyzje Ebay, nie odsylaj chyba ze Ebay poprosi. Nadaj z numerem do sledzenia najlepiej aby sie nie wyparl ze nie otrzymal albo zwykla na swoje ryzyko. Jesli sie nie oplaca - nie wysylaj . Odwolaj sie od decyzj Ebay jesli sie z na nie zgadzasz. Wystaw negatywna opinie tak czy inaczej bo sprzedawca powinien dokonac zwrotu bez tych ceregieli ( - ja i wielu tak robi)  szczegolnie ze handluje podrobkami (nieomieszkaj wspomniec o tym w opinii) .

 

Tacy sprzedawcy psuja opinie innym sprzedawcom, wiecej, psuja opinie swojemu krajowi 

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Wiadomość 2 z 5
ostatnia odpowiedź

Dot.: Niezgodność z opisem, kto płaci za zwrot?

Dziękuję za odpowiedź. W opisie aukcji jest napisane, że zwrot przesyłki pokrywa kupujący. Zastanawiam się jak to jest w przypadku niezgodności towaru z opisem. Czy przypadkiem nie powinien zapłacić sprzedający? Wina jest po stronie sprzedawcy podróbek, więc dlaczego kupujący ma ponosić konsekwencje? Ebay odsyłał mnie do paypala, więc tam zgłosiłem sprawę. Swoją drogą już drugi raz się naciąłem na podróbki olejków z Indii. Za pierwszym razem ktoś się nie postarał i przyszła wredna kompozycja zapachowa. Sprzedawca (inny) nie robił problemów, zwrócił kasę i wysłał jakiś wiadomość (zapewne kopiuj-wklej Emotikon: Szczęśliwy ), w której pisał, że wygląd i zapach olejku zależy od miejsca pochodzenia.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Wiadomość 3 z 5
ostatnia odpowiedź
4 ODPOW. 4

Dot.: Niezgodność z opisem, kto płaci za zwrot?

Co pisze w warunkach zwrotu na aukcji lub w opisie? Kto placi za zwrot?

 

Jesli nic to czekaj na decyzje Ebay, nie odsylaj chyba ze Ebay poprosi. Nadaj z numerem do sledzenia najlepiej aby sie nie wyparl ze nie otrzymal albo zwykla na swoje ryzyko. Jesli sie nie oplaca - nie wysylaj . Odwolaj sie od decyzj Ebay jesli sie z na nie zgadzasz. Wystaw negatywna opinie tak czy inaczej bo sprzedawca powinien dokonac zwrotu bez tych ceregieli ( - ja i wielu tak robi)  szczegolnie ze handluje podrobkami (nieomieszkaj wspomniec o tym w opinii) .

 

Tacy sprzedawcy psuja opinie innym sprzedawcom, wiecej, psuja opinie swojemu krajowi 

Wiadomość 2 z 5
ostatnia odpowiedź

Dot.: Niezgodność z opisem, kto płaci za zwrot?

Dziękuję za odpowiedź. W opisie aukcji jest napisane, że zwrot przesyłki pokrywa kupujący. Zastanawiam się jak to jest w przypadku niezgodności towaru z opisem. Czy przypadkiem nie powinien zapłacić sprzedający? Wina jest po stronie sprzedawcy podróbek, więc dlaczego kupujący ma ponosić konsekwencje? Ebay odsyłał mnie do paypala, więc tam zgłosiłem sprawę. Swoją drogą już drugi raz się naciąłem na podróbki olejków z Indii. Za pierwszym razem ktoś się nie postarał i przyszła wredna kompozycja zapachowa. Sprzedawca (inny) nie robił problemów, zwrócił kasę i wysłał jakiś wiadomość (zapewne kopiuj-wklej Emotikon: Szczęśliwy ), w której pisał, że wygląd i zapach olejku zależy od miejsca pochodzenia.

Wiadomość 3 z 5
ostatnia odpowiedź

Dot.: Niezgodność z opisem, kto płaci za zwrot?

Zwrot towaru to zawsze koszt dla odsyłającego.

tylko w moim przypadku chodziło o droższą rzecz głośniki 40kg razy dwa (wysyłka z Angli do PL 100 funtów w drugą stronę 250funtów za 1 głośnik)

 

w przypadku "rzeczy stałej" (lampa, szafa, głośniki) paypal w przypadku "niezgodnośći" prosi o "zorganizowanie oceny/ opini" od specjalisty np. dystrybutora, specjalisty czy rzeczoznawcy (w moim przypadku chodziło o ubytek na wygladzie zewnetrznym towaru- czy wynikał z transportu czy był "wadą" znaną sprzedawcy- odzyskałam 600funtów po 3 miechach waliki na paypalu )

 

pomyśl - może zadowoliłoby cie zwrot 60% kasy? bo odsyłanie ci sie nie opłaca...

 

Wiadomość 4 z 5
ostatnia odpowiedź

Dot.: Niezgodność z opisem, kto płaci za zwrot?

Witam.

Kupiłem komplet oświetlenia tablicy rejestracyjnej.Przed zakupem sprawdziłem zgodność części z samochodem kluczem pojazdu( numer z dowodu rejestracyjnego).Wyświetlił się komunikat coś w stylu -część pasuje do twojego pojazdu .ENTER zamówienie do realizacji.Przyszła paczka i ZONK. Sprzedawca zwrócił mi już pieniądze ale muszę odesłać towar ,za który gwarantował.W opcjach zwrotu jest namalowane,że to kupujący ponosi koszty przesyłki zwrotnej ,ale dlaczego ja mampłacić za czyjeś błedy.Jak to ugryżć?

Wiadomość 5 z 5
ostatnia odpowiedź