anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

uszkodzony przez kuriera = niezgodny z opisem ?? Ebay przyznaje racje kupującemu!

Witam.


Sprzedałam używany fotel,  zgodny z opisem i zdjęciami - po renowacji, bez jakichkolwiek wad i uszkodzeń. Zapakowany przez nas tak jak i inne meble w styropian karton i folie strecz. Fotel został wysłany do niemiec kurierem DPD - paczka ubezpieczona z numerem śledzenia. Kupujący podpisał odbiór paczki bez sprawdzenia zawartości w obecności kuriera.


Kupujący odpakował fotel i następnego dnia otrzymałam wiadomość, że przedmiot jest niezgodny z opisem ponieważ drewniany podłokietnik jest pęknięty. Kupujący zrzuca na mnie odpowiedzialność za uszkodzenia powstałe z winy przewoźnika i żąda 650 euro! na naprawę u stolarza, a jak nie to mam odebrać fotel i oddać wszystkie pieniądze. 

 

Odrzuciłam reklamacje i poinformowałam kupującego, że jeśli fotel nie posiadałby uszkodzeń to mógłby go zwrócić, ale w tym przypadku poprosiłam, żeby zgłosił szkodę u kuriera, to odpisał że nie ma czasu i ja mam się tym zająć.


Oto jak zostałam poinformowana przez DPD:

"Dzień dobry,W Niemczech nie spisuje się protokołu szkody, a jedynie przy odbiorze informuje kuriera aby zamieścił takową sytuację. Proszę o złożenie przez odbiorcę reklamacji poprzez formularz reklamacyjny zamieszczony na stronie internetowej DPD, celem rekompensaty tej sytuacji." - kopię tej wiadomości wysłałam do kupującego.

 

Ponieważ klient nadal upierał się, że to nie jego problem i to ja mam zgłosić szkodę, nie traciłam czasu na dalszą dyskusję zgłosiłam szkodę dysponując jedynie zdjęciami samego miejsca uszkodzenia, które na prośbę przesłał mi kupujący.

 

Klient poinformowany, wie, że reklamacja u kuriera nadal jest toku. Po decyzji przewoźnika o przyznaniu odszkodowania kwota ta zostanie wypłacona kupującemu.
Tymczasem klient wystawił negatywną opinię, otworzył sprawę i po 48h Ebay.de zalecił kupującemu odesłanie uszkodzonego przedmiotu !!

 

Loguję się na PayPal w nowej wersji pisze - płatność wstrzymana. W starej wersji - "Środki objęte tymczasową blokadą zostały cofnięte."

 

Nie przyjęłam reklamacji z powodu uszkodzenia fotela przez kuriera, Ebay zrobił to za mnie. Wymiana wiadomości w centrum sporów pisana była w jezyku angielskim, mysle że zrozumiałym przez niemiecką obsługę z centrum sporów. 

 

Moje pytanie: Co powinnam teraz zrobić, jak korzystać z ochrony sprzedających? Bo przecież to nie prawda, że przedmiot jest niezgodny z opisem.

Wiadomość 1 z 2
ostatnia odpowiedź
1 ODPOWIEDŹ 1

uszkodzony przez kuriera = niezgodny z opisem ?? Ebay przyznaje racje kupującemu!

"po 48h Ebay.de zalecił kupującemu odesłanie uszkodzonego przedmiotu !!" = czyli kupujący odesłał go już? na Twoj koszt? 

 

czyli kasa ma zostac zwrocona kupujacemu po tym, jak odesle fotel?

 

udokumentuj sobie rozpakowania przesylki zwrotnej + ja ubiegalbym sie o usuniecie negatywa > jesli uszkodzenie jest z winy przewoznika ten komentarz nie ma nic wspolnego z postepowaniem sprzedawcy:

 

'Achtung! Ware beschädigt, Verkäufer kümmert sich nicht, Unglaublich ! Vorsicht !' 

 

Wiadomość 2 z 2
ostatnia odpowiedź