Anulowanie transkacji

Witam,

Sytuacja przedstawia się następująco, zakupiłem (i zapłaciłem przez PayPal) klawiaturę do laptopa u sprzedającego o wydawałoby się dobrej reputacji, opis aukcji, zdjęcia wskazywały na konkretny model, który chciałem zakupić. Sprzedający wysłał towar z Kanady, towar dotarł, niestety klawiatura okazała się inną niż tą którą sprzedający opisał na swojej aukcji. Nie otwierałem sporu, tylko grzecznie próbowałem się porozumieć ze sprzedającym, wyjaśniłem mu, że klawiatura, którą mi dostarczył nie jest tą którą opisuje w swojej aukcji i którą kupiłem. Zapytał mnie o model laptopa, a potem upierał się, że to ja wybrałem złą klawiaturę. Ja nie proszę sprzedawcy o to żeby mi dobrał klawiaturę tylko zaznaczam, że wysłał towar niezgodny z opisem. Wysłałem sprzedającemu zdjęcia klawiatury, którą mi posłał, chyba w 3 mailach pisałem i zaznaczałem, że to nie ta klawiatura, którą przedstawia na aukcji i sprzedaje, ale on nadal się upiera, że to moja wina, że źle dobrałem sobie klawiaturę. Dokładnie wiem jaką klawiaturę potrzebuje i jeszcze raz powtarzam, nie prosiłem sprzedającego o dobieranie sprzętu. Chodzi o sam fakt tego, że klawiatura, którą opisuje i rzekomo sprzedaje na aukcji różni się znacznie od tego co otrzymałem. Po wymianie kilku maili sprzedający zgodził się na zwrot pełnych kosztów tj.: koszt wysyłki który zapłaciłem z Kanady, koszt klawiatury oraz koszt odesłania przeze mnie klawiatury, ALE! otworzył anulowanie transkacji na ebay i napisał do mnie, żebym zaakceptował anulowanie transkacji to otrzymam pełny zwrot kosztów.
I tutaj moje pytania: z jednej strony na stonie anulowania transkacji ebay mówi, żebym nie zatwierdzał anulowania dopóki nie otrzymam zwrotu kosztów, a z drugiej strony system działa podobno tak, że po zaakceptowaniu anulowania pieniądze automatycznie wrócą na konto PayPal, więc co robić? A może otworzyć spór na PayPal?

Dziękuję za odpowiedzi.

Wiadomość 1 z 6
ostatnia odpowiedź
5 ODPOW. 5

Anulowanie transkacji

Natychmiast otworz spor. Towar niezgodny z opisem. Nie zamykaj dopoki nie otrzymasz zwrotu.Zwrotu za klawiature plus wysylka czyli sume ktora zaplaciles.

 

Jesli sprzedawcy zalezy (tobie nie zalezy bo otrzymasz zwrot) na zwrocie klawiatury to powinien przedplacic ci koszt wysylki (w Kanadzie zapalcilby za przedplacona nalepke z Ebay lub dostarczylby swoja) 

 

 "....system działa podobno tak, że po zaakceptowaniu anulowania pieniądze automatycznie wrócą na konto PayPal"

to nieprawda.

 

Sprzedawca probuje kombinowac.....  Nie zapomnij wystawic mu negatywnej opinii aby ostrzec innych.

Wiadomość 2 z 6
ostatnia odpowiedź

Anulowanie transkacji

Dziękuję za szybką odpowiedź.

Za moment otworzę spór na PayPal. Tutaj mam jeszcze kilka pytań:
1. Czy powinienem odrzucić propozycję anulowania transakcji przez sprzedającego czy w ogóle na nią nie reagować? Ponieważ brak mojej odpowiedzi na tę prośbę po 7 dniach skutkuje działaniem na korzyść sprzedającego czyli jakbym się zgodził na anulowanie.
2. Spór na PayPal polega na komunikacji między sprzedającym i kupującym co ja już uczyniłem wcześniej poza PayPal, powinienem przekształcić spór odrazu w rozszczenie, żeby odzyskać pieniądze?

3. Dodam, że kontaktowałem się w tej sprawie z PayPal oraz eBay. PayPal poradził tylko otwarcie sporu, a eBay odpisał że mogę zaakceptować wniosek o anulowanie transakcji, jeśli otrzymałem zwrot pieniędzy, ale co jeśli założe spór na PayPal, a pieniędzy nie otrzymam w ciągu tych 7 dni kiedy musze zareagować na anulowanie transakcji?

Wiadomość 3 z 6
ostatnia odpowiedź

Anulowanie transkacji

Przepraszam za posta pod postem, ale sprawa posuneła się do przodu o tyle, że po założeniu sporu na PayPal i poinformowaniu o tym sprzedającego, twierdzi on nagle, że chciał zwrócić pieniądze, ale PayPal zablokował środki ponieważ otwarłem spór. Oraz zbywalczo odpisuje, mówiąc, że on nie chce więcej zajmować się tą sprawą, chce ją zamknąć jak najszybciej i że jak chce to mogę jego maila pokazać PayPalowi i z nimi się dogadywać. Dodatkowo pisze (zmienia naszą umowę) że nie musze zwracać klawiatury, tylko chciał zrobić wcześniej wspomniany zwrot środków na PayPal. No szkoda, że nie poinformował o tym wcześniej tylko chciał, abym anulował transakcje. Jestem w trakcie pisania wiadomości do sprzedającego, w której (naprawdę chcę się dogadać...) chcę zaproponować rozwiązanie, że zamknę spór na PayPalu, on zwróci środki i ewentualnie wtedy mogę zgodzić się na anulowanie transakcji. Aczkolwiek wyczytałem również, że mimo otworzenia sporu przeze mnie sprzedający może go zamknąć poprzez przelanie spowrotem środków na moje konto. Wyczytane tutaj.
Proszę o poradę bo zrobiło się konkretne zamieszanie.

Wiadomość 4 z 6
ostatnia odpowiedź

Anulowanie transkacji

Podnieś range sporu do roszczenia i niech sprzedawca spada na szczaw.

Paypal zwróci Ci pieniadze a Ty mozesz wtedy odesłać mu ta klawiature lub nie to zależ tylko od Ciebie i sumienia.

Wiadomość 5 z 6
ostatnia odpowiedź

Anulowanie transkacji

Nie pertraktuj ze sprzedawca, nie pisz. Szkoda czasu. Jest on niepowazny.

Zrob jak radzi  vitage_mb_knobs

klawiature odeslij jesli sprzedawca pokryje koszt przesylki

 

 

 

**************************************
Wiadomość 6 z 6
ostatnia odpowiedź