
05-01-2015 16:12
Witam
Mam niemieckie konto eBay i prowadzę sprzedaż lokalną w Niemczech.
Uruchomiłem ostatnio sprzedaż zagraniczną i mam problem z kosztami wysyłki.
Kiedyś na starym sklepie miałem taką opcję, że klienci z innych krajów kupowali przedmioty a koszty wysyłki były ustalane dopiero po zakupie, wpisywane w systemie i dopiero wtedy klient płacił.
Teraz nie widzę takiej opcji - jest tylko szczegółowa tabela wysyłki do różnych krajów (artykuł, waga i dopłata), ale to wymaga wpisywania dokładnej wagi do każdego produktu. Niestety mam ich kilka tysięcy i jest logistycznie niemożliwe.
Naprawdę nie da się umożliwić sprzedaży do innych krajów bez ustalania konkretnych kosztów wysyłki?
Dodam, że ustalenie uśrednionej kwoty też odpada bo regionów jest sporo i rozbieżnosć cen zbyt duża.
05-01-2015 16:40
W Wysyłka za granicę na dole powinieneś mieć opcję Inne miejsca dostaw — kupujący skontaktują się w sprawie kosztów i tam ustawiasz Wysyłka na cały świat. Kraje do których nie wysyłasz ustawiasz w Wykluczone miejsca dostaw.
Tylko lepiej od razu wyliczyć i podać koszt wysyłki w aukcji, klient od razu wie czego się spodziewać, jak nie wie to nie kupi, albo zdarzają się głąby co kupią nie ma kosztu wysyłki i kupują gdzie indziej, kontakt z takim się urywa.
05-01-2015 17:23
Właśnie nie widzę nigdzie opcji żeby nie ustalać ceny wysyłki - tylko żeby się klienci kontaktowali.
Na pierwszym załączniku każe wpisać cenę - jak jej nie wpisze to system i tak wpisuje zera i robi się darmowa wysyłka.
Ta cena przestaje być brana pod uwagę jak pod spodem zanaczę "Versandkostentabelle für internationalen Versand übernehmen".
Wtedu uwzględnia dane z tabeli kosztów (w zielonej ramce).
Czy ktoś widzi co trzeba zaznaczyć żeby kupujący kontaktował się celem ustalenia kosztów wysyłki do swojego kraju?
05-01-2015 19:29
ustalałam taką opcję na ebay.de dla klienta w dziale moto- tabela wysyłki na zagranicę stworzona tylko dla najczęściej używanych opcji + informacja- w celu ustalenia kosztów wysyłki na inne kraje- prosimy o kontakt (informacja tworzyła się automatycznie)
05-01-2015 20:20
A pamietasz, gdzie się to ustawiało tą informację celem ustalenia kosztów? Ebay ostatnio sporo pozmieniał w serwisie..
I czy ustawiałaś jakąś konkretną cenę w tej tabeli? Ja to ustawiam już na różne sposoby i zawsze wychodzi albo darmowa albo z konkretną ceną - a gdzie ta informacja dla klienta, że cena jest dopiero do ustalenia? Pojawia się po zakupie?
Może ktoś to u siebie sprawdzić?
06-01-2015 12:57
ustawiasz w "Verpackung und Versand" versand na weltweit, dodajesz ograniczenia państw i wpisujesz indywidualną listę. Jeśli klient wybierze przy sprawdzeniu kosztów przesyłki państwo z ograniczonych-pojawi się komunikat o konieczności skontaktowania sie ze sprzedawcą wcelu ustalenia kosztów wysyłki.
Tutaj masz jak to wyglada na przykladzie nowej kaledonii:
Dieser Artikel wird nach Neukaledonien geliefert, aber der Verkäufer hat keine Versandoptionen festgelegt. kontaktieren Sie den Verkäufer- wird in einem neuen Fenster oder Tag geöffnet und fragen Sie, mit welcher Versandmethode an Ihren Standort verschickt werden kann.
06-01-2015 13:56
Dzięki za informacje, dziś gdzieś nawet mignął mi ten komunikat.. Ale wtedy chyba kupujący nie ma opcji zakupienia tego przedmiotu?
A klient twierdzi, że kiedyś miał taką opcję, że ludzie zza granicy kupowali przedmioty (wcześniej ustalali koszty) i po zakupie była opcja w panelu doliczenia odpowiednich kosztów wysyłki. Tak wiec klient otrzymywał po zakupie informację z kosztami na podstawie, których dokonywał wpłaty.. Ciekawe czy nadal to tak działa.. Ide dalej testować.
06-01-2015 15:02 — edytowano 06-01-2015 15:03
Niestety przy takich ustawieniach nie ma możliwości zakupienia produktu.
Komunikat:
Moje ustawienia:
06-01-2015 17:52
musisz stworzyc własną tabelę na internationale versandkosten.po za tym zablokowałeś cały świat- wszystkie kontynety, poza australią.
06-01-2015 18:09
Lenka, ale czy to sprawdzałaś w praktyce (czy próbowałaś zakupić produkt testowo)?
Bo ja to już sprawdzałem z ustawioną własną tabelą.
Inaczej żeby pojawił się kupującemu komunikat "że nie ma określonego kosztu dostawy - proszę kontaktować się ze sprzedawcą" trzeba właśnie wykluczyć dany region lub kraj. W każdym innym przypadku przynajmniej u mnie przy kupowaniu pojawia się jakaś kwota (albo ta ogólna, albo ta z tabeli własnej).