
Co zrobić gdy PayPal nie chce zwrócić mi pieniędzy za niedostarczony towar ?
- Oznacz jako nowe
- Dodaj do sekcji Moje zakładki
- Subskrybuj
- Wycisz
- Subskrybuj kanał RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednie treści
27-01-2018 20:52
Witam
Załóżmy że zakupiłem 3 telefony o wartości 500zł każdy, na łączną kwotę 1500zł, jeden dla siebie, dwa dla znajomych.
Po miesiącu otrzymałem 2 sztuki sprzętu.
Skontaktowałem się ze sprzedającym w tej sprawie, napisał że reszta towaru powinna dotrzeć na dniach w oddzielnej paczce.
Po tygodniu czekania, znów skontaktowałem się ze sprzedającym. Ten napisał że towar "musiał zaginąć" i że wyśle tą 1 sztukę na nowo.
Pomyślałem ok... sprzęt działa, sprzedający musiał się pomylić, jest rzetelny ma ponad 95% pozytywnych opinii. Otrzymałem informację że towar został na nowo wysłany.
Po 1,5 miesiąca czekania moja cierpliwość się skończyła. Gdy spróbowałem skontaktować się ze sprzedającym, pojawiła się informacja o błędzie, gdy wszedłem na sklep-ebay sprzedającego, moim oczom ukazała się informacja : "Użytkownik nie jest już zarejestrowany"
Sprawa od razu trafiła do centrum rozstrzygania sporów PayPal. Całą sytuację wyjaśniłem,żądając zwrotu 500zł za niedostarczną sztukę.
Po tygodniu otrzymałem informację o tym że, zaznajomili się ze sprawą itd... i przysługuje mi zwrot tylko w przypadku gdy ODEŚLĘ DO SPRZEDAJĄCEGO OTRZYMANE 2 SZTUKI. Tłumaczenie że nie jest to możliwe ponieważ już ich nie posiadam, że nie chcę pełnego zwrotu a jedynie części za nieotrzymaną sztukę nic nie dały. Sprawa została zamknięta na korzyść sprzedającego.
Paypal deklaruje się że nad wszystkim czuwa i chroni kupujących, a z tego co widzę to jak narazie pomaga zbanowanym sprzedawcom.
Teraz moje pytanie brzmi: Czy są jakieś przepisy regulujące takie sprawy ? Czy znacie jakieś instytucje mogące pomóc w rozwiązaniu tego problemu ? Czy jest jakikolwiek sens pozywania tych złodziei ? O tym że sprzedający dysponuje niezbędną do zwrotu kwotą, jest oczywiste - przecież PayPal napisali że dokonają pełnego zwrotu, gdy odeślę otrzymane 2 sztuki. Jakim prawem każą na mój koszt wysyłać towar sprzedającemu, żeby dopiero wtedy przysługiwał mi zwrot ? Na jakie artykuły prawa mogę się powołać ? Nie chcę żeby sprawa trafiła do sądu ale wszytko ku temu zmierza...
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź

