Zakupy z USA

Witam,

mam pytania do ludzi obeznanych z tematem.

Jakis czas temu sciągłem do Polski laptop zakupiony w USA na ebay-u, przez firmę DOMA.

Wszystko ok tylko z tym ze ich agencja calna naliczyła mnie na prawie 200zł.

Mam zamiar znów zakupic pewnie sprzęt z USA i tu pojawia się moje pytanie.

Czy może ktoś zna jakąś firmę która pobiera mniejsze opłaty za odprawę celną?

Zastanawiałem się nad USPS, ponieważ wysyłka wychodzi około 70$, a podobno poczta Polska ma darmową odprawę.

Z tego względu ze nie znam się zabardzo na tym nie wiem co zrobić, bo znajomy mi mówił ze kiedys zamawiał coś z zagranicy zwykłą pocztą to urząd celny naliczył mu jakies głupie opłaty za rzeczy typu: wycena, magazynowanie i jeszcze kilka głupich opłat i łącznie wyszła niezła suma. Co polecacie?

 

Pozdrawiam.

Wiadomość 1 z 4
ostatnia odpowiedź
3 ODPOW. 3

Zakupy z USA

Roznica miedzy poczta a wszystkimi innymi jest taka ze na poczcie  koszt uslugi odprawy granicznej jest wliczony w oplate pocztowa. Inni musza korzystac z posrednictwa agenta celnego ktory przedstawia towar do odprawy i pobiera za to oplate.

 

Oplaty graniczne to inna sprawa. Jesli przysluguja to trzeba je zaplacic. bez wzgledu na to kto i jak przewozi towar przez granice i czy jest to podarunek, probka czy towar. Finalna decyzja o obciazeniu nalezy do celnika.

 

Innymi slowy:

1. przesylka pocztowa: mozesz zaplacic (ale nie musisz bo moze sie uda lub sie nie nalezy)  oplaty graniczne (clo +VAT)

2. przesylka kims innym: mozesz zaplacic (ale nie musisz bo moze sie uda lub sie nie nalezy)  oplaty graniczne (clo +VAT) + oplata agencji ktora w twoim imieniu przedstawi towar do odprawy.

 

Oplat granicznych nie mozna uniknac (chyba ze przemycisz) ale sa sposoby aby ich unikac z duzym prawdopodobienstwem lub zminmalizowac znacznie szanse ich naliczenia.

 

Napisz na priva jesl chcesz skorzystac ze sposobnosci zminimalizowania oplat granicznych.

 

 

Wiadomość 2 z 4
ostatnia odpowiedź

Zakupy z USA