07-07-2022 08:47
Witam
Mam po raz kolejny problem z naszą kochaną PP.
Zakupiłem niedawno zegar na aukcji UK za wartość około 400 GBP
Nadawca wysłał wspomniany przedmiot za pomocą Royal Mail i niestety łapę na tą przesyłkę położyła nasza PP.
Oczywiście dostałem zawiadomienie o nadejściu w/w przesyłki z żądaniem o informacje co jest zawartością przesyłki jak i jego wartości.
Takie informacje wysłałem.
W odpowiedzi nasza PP poinformowała ze towaru tego nie mogą przedstawić do odprawy celnej i mam sobie poszukać swojej agentury celem złożenia odpowiednich dokumentów.
Trochę to wkurzające , skoro PP kładzie łapę na przesyłce powinna wykazać odrobinę zainteresowania jeżeli nie ma chęci na jej odprawę i wskazać przynajmniej jakąś agenturę.
Jestem nowicjuszem w zakupach i pomoc w pierwszym takim zakupie była by potrzebna.
Takie lakoniczne odpowiedzi ze strony PP nie poprawiają jej wizerunku , który i tak nie jest najlepszy.
Czy nie chodzi o to w całym tym e-commerce o to , ze PP interesują jedynie proste odprawy typu przełożenie papierów z biurka na inne biurko i pobranie swoich ustawowych 8,50 zł ,a jak jest coś bardziej skomplikowane to zrzuca sie formalności na adresata przesyłki.
Bedę wdzięczny za porady.
Pozdrawiam
Rafał
07-07-2022 19:05
Coś się zmieniło na poczcie polskiej i tylko polskiej. Poczta zawsze posiadała i posiada w innych krajach własną odprawę celną której koszt jest wliczony w opłatę. Było to ustalone na unii pocztowej w Brnie wieki temu UPU
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Universal_Postal_Union
Po drugie, profesjonalny przewoźnik czy kurier zapewnia usługę agenta za którą trzeba osobno oczywiście zapłacić te 100 - 150 zl. Każdy przewoźnik.
Nieprofesjonalna postawa poczty jest tu ewidentna. Nadaje się do TV.
Dlatego, i nie tylko, nie korzystam z usług poczty od lat.
10-07-2022 08:06
Dziękuję za odpowiedz.
Sam też nie korzystam z PP ,ale niestety wpływy na pazerność w przechwytywaniu przesyłek przez PP nie mam.