
10-03-2014 22:48
Dobry wieczór. Chciałbym poprosić Was o radę. Mam problem ze sprzedającym, a mianowicie:
Kupiłem przedmiot, sprzedający zgadzał się na zapłatę za pośrednictwem PayPal'a, zapłaciłem więc przez PayPal'a za ten przedmiot po czym sprzedający zrobił zwrot pieniędzy.
Zwrot pieniędzy uargumentował:
"Poniewaz paypal zamroził gotówke na 21dni i dopiero po takim czasie mógłym przelac na swoje konto osobiste to czekałbym w sumie 25dni,a nie mam zamiaru czekac prawie miesiąc za pieniedzmi."
Kolejny mail od sprzedającego:
"Nie wiedziałem że system paypal robi takie numery,na pewno nie wysle tel czekając prawie mc na gotówkę nie ma takiej opcji.Pan będzie miał tel bedzie mógł go sprzedac obrócić gotówką ,a ja bedę czekał na swoje pieniądze haha dobre i nie robie łaski tylko po prostu nie wyslę tel i tyle,nie w ten sposób. "
Sprzedający ma brak jakichkolwiek komentarzy. Ma bardzo arogancki stosunek do kupującego(mnie).
Z tego co czytałem to PayPal to jedyny zupełnie gwarantujący ewentualny zwrot pieniędzy sposób zapłaty, więc nie chce wysłać pieniędzy innymi metodami.
Tutaj proszę o radę. Co w takiej sytuacji zrobić? Czy można jakoś zmusić sprzedającego do sfinalizowania transakcji?
Chciałbym uniknąć problemów i bardzo zależy mi na przedmiocie.
Pozdrawiam
Zaakceptowano odpowiedź! Przejdź do odpowiedzi.
11-03-2014 00:21
Wyglada na to ze sprzedawca dopiero wyszedl z jaskini i nie ma pojecia co sie wokolo niegio dzieje
.
Odeslal pieniadze to daj mu spokuj. Nie zapomnij wystawic mu adekwatnego komentarza ( oczywiscie negatywnego )
Wyslij takze te wiadomosci do Ebay i niech oni sie martwia co z nim zrobic
Kupujac telefon od kogos bez komentzrza nie jest dobrym pomyslem
11-03-2014 08:07
Dziękuję za odpowiedź, ale tak jak powiedziałem zależy mi na przedmiocie, ponieważ kupiony został okazyjnie na licytacji.
Kupując ten przedmiot na zwykłej aukcji gdziekolwiek jestem 400zł stratny.
Nie ma jakiegoś sposobu, żeby zmusić sprzedającego do wywiązania sie z umowy?
11-03-2014 09:02
praktycznej metody zmuszenia go do wysylki raczej nie ma - no chyba ze masz czas scigac go po sadach.
ten sprzedawca bardzo dobrze wie jakie sa procedury paypal tylko rznie glupa - to standardowe zabezpieczenie w przypadku sprzedawcow bez wiekszego dorobku sprzedazy. po prostu byc moze chce naklonic cie do zaplaty przelewem po ktorym mozesz nie zobaczyc towaru ani zworu kasy w przypadku problemow
11-03-2014 17:40
Napisz do sprzedawcy że jesli nie wysle ci telefonu po ponownej wpłacie wystawisz mu negatywa 🙂
od sprzedawcy na ebayu otrzymasz tylko POZYTYWA (NEGA nie może wystawić) lub nie otrzymasz komentarza 🙂
BEDZIE MIAŁ PIĘKNY START JAKO SPRZEDAWCA 😛
jakbys otrzymał/a wiadomość o anulowaniu tranzakcji - nie potwierdzaj !!!
jak rozumiem licytacja krajowa PL-PL wiec umowa "kupna- sprzedazy przez neta DZIAŁA " (INACZEJ TROCHE JEST PRZY ZAKUPACH POZA ebay PL )
powodzenia 🙂
11-03-2014 17:52
Dziekuję bardzo za pomoc. Zaproponowałem póki co sprzedającemu, że zgodzę się na przeysłkę kurierską za pobraniem.
Myślicie, że to dobry pomysł?
Pozdrawiam
11-03-2014 17:58
JESLI UFASZ OSOBIE BEZ KOMENTARZY to twoje ryzyko.....
przy kurierze dopłać za opcje otwarcia paczki przed podpisaniem i zapłacie...
12-03-2014 11:12
Sprzedający nie zgodził się na takie rozwiązanie(tzn. przesyłka kurierska). Pozostało mi jedynie założyć spór zarówno na ebay jak i w serwisie PayPal. Jeśli i to nie pomoże skieruję sprawę do sądu.
Nie pozwolę, żeby takiemu sprzedawcy uszło to na sucho.
Rady, iż odpuść sobie itp. uważam za totalną bzdurę, ponieważ jeśli nie będziemy pociagać do odpowiedzialności takich sprzedawców, może zrobić się ich bardzo wielu.
Uważam, że zarówno kupujący jak i sprzedający powinni sobie zdawać sprawę z wagi umów zawieranych przez internet, szczególnie że często chodzi o niemałe pieniądze.
Dziękuję wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam
11-03-2014 00:21
Wyglada na to ze sprzedawca dopiero wyszedl z jaskini i nie ma pojecia co sie wokolo niegio dzieje
.
Odeslal pieniadze to daj mu spokuj. Nie zapomnij wystawic mu adekwatnego komentarza ( oczywiscie negatywnego )
Wyslij takze te wiadomosci do Ebay i niech oni sie martwia co z nim zrobic
Kupujac telefon od kogos bez komentzrza nie jest dobrym pomyslem
11-03-2014 08:07
Dziękuję za odpowiedź, ale tak jak powiedziałem zależy mi na przedmiocie, ponieważ kupiony został okazyjnie na licytacji.
Kupując ten przedmiot na zwykłej aukcji gdziekolwiek jestem 400zł stratny.
Nie ma jakiegoś sposobu, żeby zmusić sprzedającego do wywiązania sie z umowy?
11-03-2014 09:02
praktycznej metody zmuszenia go do wysylki raczej nie ma - no chyba ze masz czas scigac go po sadach.
ten sprzedawca bardzo dobrze wie jakie sa procedury paypal tylko rznie glupa - to standardowe zabezpieczenie w przypadku sprzedawcow bez wiekszego dorobku sprzedazy. po prostu byc moze chce naklonic cie do zaplaty przelewem po ktorym mozesz nie zobaczyc towaru ani zworu kasy w przypadku problemow
11-03-2014 17:40
Napisz do sprzedawcy że jesli nie wysle ci telefonu po ponownej wpłacie wystawisz mu negatywa 🙂
od sprzedawcy na ebayu otrzymasz tylko POZYTYWA (NEGA nie może wystawić) lub nie otrzymasz komentarza 🙂
BEDZIE MIAŁ PIĘKNY START JAKO SPRZEDAWCA 😛
jakbys otrzymał/a wiadomość o anulowaniu tranzakcji - nie potwierdzaj !!!
jak rozumiem licytacja krajowa PL-PL wiec umowa "kupna- sprzedazy przez neta DZIAŁA " (INACZEJ TROCHE JEST PRZY ZAKUPACH POZA ebay PL )
powodzenia 🙂
11-03-2014 17:52
Dziekuję bardzo za pomoc. Zaproponowałem póki co sprzedającemu, że zgodzę się na przeysłkę kurierską za pobraniem.
Myślicie, że to dobry pomysł?
Pozdrawiam
11-03-2014 17:58
JESLI UFASZ OSOBIE BEZ KOMENTARZY to twoje ryzyko.....
przy kurierze dopłać za opcje otwarcia paczki przed podpisaniem i zapłacie...
12-03-2014 11:12
Sprzedający nie zgodził się na takie rozwiązanie(tzn. przesyłka kurierska). Pozostało mi jedynie założyć spór zarówno na ebay jak i w serwisie PayPal. Jeśli i to nie pomoże skieruję sprawę do sądu.
Nie pozwolę, żeby takiemu sprzedawcy uszło to na sucho.
Rady, iż odpuść sobie itp. uważam za totalną bzdurę, ponieważ jeśli nie będziemy pociagać do odpowiedzialności takich sprzedawców, może zrobić się ich bardzo wielu.
Uważam, że zarówno kupujący jak i sprzedający powinni sobie zdawać sprawę z wagi umów zawieranych przez internet, szczególnie że często chodzi o niemałe pieniądze.
Dziękuję wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam
14-03-2014 15:14 — edytowano 14-03-2014 15:16
spór niewiele ci pomoże w wypadku
jak sprzedawca zrócił ci kase w całości,
paypal "walczy tylko o twoją kasę" (+ w tym o swoje prowizje)
ebay "pilnuje" aby nie było oszustów...
nie podziałała na sprzedawcę "wizja negatywa za aukcję" ?
jakby co powodzenia ! w sądzie bedzie sie to ciągnąć a sprzedawca i tak sprzeda (poza aukcją lub u konkurencji...)