
14-10-2013 17:18
Witam,mam problem ze zwrotem pieniędzy dla kupującego,sprawa wygląda następująco: sprzedałem przedmiot który okazał się nie zgodny z opisem,sprzedający założył mi sprawę w centrum rozstrzygania. Paypal założył mi saldo ujemne,wpłaciłem wymaganą kwotę która została zablokowana do czasu rozstrzygnięcia sprawy. Umówiłem się z kupującym że oddam mu pełną kwotę a on zatrzyma sobie ten przedmiot. I tu pojawia się problem,nie wiem jak te pieniądze oddać, nigdzie nie widze takiej opcji. Najgorsze jest to że kupujący daje mi tydzień czasu na zwrot pieniędzy, po tym czasie zgłasza do Ebaya że sprawa nie rozstrzygnięta a do tego negatyw. Bardzo proszę o pomoc.
14-10-2013 18:02
Zdaje sie ze w centrum rozstrzygan powinien byc guzik dla wrotu. Jak coe to zawsze mozesz z paypal zrobic zwrot.
https://www.paypal.com/ie/cgi-bin/webscr?cmd=xpt/Marketing/bizui/SendRefund-outside
14-10-2013 20:05
Problem w tym że w PayPalu na czas sporu transakcja ma status "wstrzymana" i nijak nie mogę dokonać zwrotu pieniędzy.
15-10-2013 21:03
Jak cos to do PP mozesz pisc i zadzwonic. Skoro nie widac opcji w sporze moze naprowadza gdzie jej szukac.
https://www.paypal.com/pl/cgi-bin/webscr?cmd=_help&t=escalateTab
16-10-2013 17:07
Dzwoniłem do Paypala, pisałem do Ebaya. W Paypalu powiedzieli mi że pieniądze zostały przekazane do Ebay i że tylko stamtąd mogę je oddać, a Ebay jak to Ebay-odpisali mi jakieś ogólniki które w niczym mi nie pomogły. Czy to nie jest tak że to kupujący powinien wysłać mi coś w rodzaju potwierdzenia że się dogadaliśmy i że zgadzam się oddać mu pieniądze? Przekopałem cały Ebay i nigdzie nie widzę opcji "zwróć pieniądze użytkownikowi". Zastanawiam się czy nie poczekać aż kupujący zgłosi roszczenie i wtedy dostanie automatyczny zwrot całej kwoty, już powoli godzę się z tym że skończy się to negatywem.
19-10-2013 13:02
Ale jaja, postanowaiłem poczekać aż kupujący zgłosi sprawę do rozstrzygnięcia przez Ebay i dzisiaj dostałem maila że sprawa zamknięta. Otwieram maila ze świadomością że negatyw już się pojawił na moim koncie a tu pełne zaskoczenie, Ebay oddał mi moje pieniądze i sam ze swoich środków wypłacił kupującemu pełną kwotę. Nie dostałem negatywa ani w rzaden sposób nie wpłynie to na moją kartę użytkownika. Czy ktoś się już spotkał z czymś takim? Przyznam że jestem bardzo zaskoczony takim finałem tej sprawy.
21-10-2013 15:48
No to w sumie wszystko dobrze sie skonczylo. Momo ze wciaz nie wiadomo jak zwrocic pieniadze, kupujacemu hehe.
W sumie to chyba pozytyw na rzecz serwisu ze wlasciwie nie ma przegranych...
22-10-2013 08:26
Po tym czego się naczytałem na forum że Ebay sprzyja raczej kupującym to faktycznie jest to pozytywne zaskoczenie. A odpowiedź jak zwrócić pieniądze też dostałem od pracownika Ebaya ale wtedy już sprawa była zamknięta więc wykorzystam tą wiedzę następnym razem, chociaż mam nadzieję że taka sytuacja już się nie powtórzy;) Dzieki wszystkim za pomoc, pozdrawiam.