
04-10-2018 15:22
Witam.
Po raz drugi mam problem z kupującym. Cała sytuacja jest skierowana ku wymuszeniu pieniędzy (rekompensaty) za zmyślone zarzuty. Sprzedaż była na niemieckim eBay - Używane krzesła firmy TECTA oczywiście oryginalne z nalepkami, na rynku nie ma możliwości zakupu podrób, ponieważ chińczyki tego nie podrabiają. Kupujący z niemiec uparł się, że krzesła są nieoryginalne i napisłał, że mam mu zwrócić 200 euro, a jeśli nie to on podejmie kroki prawne. Nie zgodziłam się, i napisałam mu że zgłosiłam to do eBay jako próbe oszustwa. eBay nie przejał się i poradził kontakt z kupującym. Kolejna wiadomość od kupującego, to że krzesła posiadają ślady użytkowania, które on określa wadami. Od wielu lat sprzedaję autentyczne używane meble, a stan krzeseł opisałam w aukcji jako bardzo dobry z niewielkimi śladami użytkowania - ostatnie zdjęcie pokazuje zbliżenie na stan użytkowania tapicerki. Krzesła oczywiście nie posiadają żadnych wad i defektów wpływających na ich funkcjonalność, jedynie naturalne ślady czasu i użytkowania.
Do porozumienia nie udało się dojść z winy kupującego, prosiłam nawet o zwrot krzeseł, ale upierał się tylko na rekompensatę 200 euro.
Za krzesła otrzymałam złośliwy, negatywny komentarz "VORSICHT bei dieser Verkäuferin, KEINE ORIGINALE UND DEFEFTE WARE-keine Einigung"
Prośba do eBay o interwencje została praktycznie zignorowana, automat polecił żebym poprosiła kupującego o zmiane komentarza.
Jest to kolejna z rzędu sytuacja kiedy na eBay spotykam się z tego typu oszustwem. Czy oprócz sądowego nakazu usuniecia komentarza mam szanse na oczyszczenie mojego konta firmowego z kompromitującego moją działalność i niezgodnego z prawdą komentarza?
05-10-2018 23:00
Niestety, potrzebna jest zgoda kupujcego chyba ze komentarz jest obrazliwy czy wulgarny.
Mozesz ustosunkowac sie do tego komentarza. Jest na to miejsec - poszukaj tej opcji.
Negatywne zanizenie oceny sprzedawcy zostanie zniwelowane po roku ale niestety, komentarz pozostanie, zatem radze odpowiedzec na niego dopoki ta opcja jest osiagalna bo znika po jakims czasie.
06-10-2018 13:34
Dziękuję za odpowiedz, w ostateczności odpowiem na komentarz, ale również zrezygnuję z wystawiania ofert i zamknę konto, część aukcji już zakończyłam. Niestety to kolejna sytuacja z rzędu, poprzedni negatyw otrzymałam ponieważ nie zgodziłam się na oddanie 500euro za uszkodzenie z winy kuriera.
Komentarz od początku odebrałam jako obraźliwy. tzn. godzący w dobre imię firmy, gdyż zawiera fakty niezgodne z rzeczywistością. Taka opinia naraża mnie na utratę zaufania, dla kupujących zostanę potencjalną oszustką i w ostateczności klienci nie zdecydują się na zakup. Zależy mi na prawdzie, ale kupujący wycenił ją na 200 euro lub pokrycie kosztu wysyłki, a do tego jeszcze ja miałam zorganizować tą wysyłkę.
Według mnie kupujący nadużył komentarza jak i używał niedozwolonego wymuszania w prywatnych wiadomościach.
" I am not willing to pay the costs for the return. If you do not make any refund, I go first on eBay and show the fraud and second, I reserve the right to take legal action."
Nie da się ukryć, że jego zarzuty i żądania są niedorzeczne. W takich sytuacjach eBay powinien interweniować, gdyż tak jest napisane na stronie pomocy.