
11-02-2017 12:09 — edytowano 11-02-2017 12:10
Witam, końcem stycznia zakupiłem w UK, z wysyłką do Polski od osoby prywatnej sprzęt wędkarski. Niestety po dotarciu przesyłki, okazało się iż sprzęt posiada pewne pęknięcia, które są pewną wadą fabryczną tego modelu- nie ma możliwości żeby uszkodzenia powstały w tranporcie. Sprzedający nie informował o tym wogóle w treści oferty, piszać że sprzęt jest praktycznie nowy.
Otworzyłem wieć spór na podstawie niezgodności towaru z opisem, stanęło na odsyłce przedmiotu, za którą niestety sprzedający nie ma zamiaru zapłacić, o czym poinformował mnie w odpowiedzi. Dodam że niestety nie płaciłem przez PayPal, tylko za pomocą karty kredytowej MasterCard z Mbanku. Mógłbym uzyskać jakąś podpowiedź jak dalej postępować w tym wypadku?
11-02-2017 21:00
jakie warunki zwrotu oglasza sprzedawca na stronie aukcyjnej? Kto placi ?
Ebay stoi na stanowisku ze w przypadku niezgodnosci z opisem to sprzedawca placi za zwrotny transport
Niestety nic nie zdzialasz chyba ze karta zablokuje poprzez platnosc zwrotna czy jak to sie nazywa
Tylko paypal blokuje cala platnosc i wowczas masz przewage bo dopoki nie wyslesz sprzedawca nie otrzyma pieniedzy
12-02-2017 11:19
Sprzedawca nie ogłasza żadnych warunków zwrotu na w opisie oferty. Po rozpoczęciu sporu i opisaniu problemu, po paru mailach uruchomił procedurę zwrotu, po czym od razu dostałem informację że sprzedający nie jest w stanie wygenerować dla mnie etykiety zwrotnej. Napisałem mu że wg cennnika Poczty Polskiej taka odsyłka będzie kosztować jakieś 13014 futnów i czy zgadza się na jej opłacenie- na co on odpowiedział iż nie zamierza płacić za tą odsyłkę. Wysłałem mu fragment regulminu mówiący o tym że jednak musi zapłacić
,,The seller is responsible for return postage charges. Contact the seller for a return postage label. If they can't provide one, you can purchase a label and we'll ask the seller to reimburse you."
Po czym od paru dni nie odpisał mi już nic 🙂 Cała sprawa stoi teraz na oczekiwaniu na nadanie przeze mnie przesyłki
Wcześniej zaproponował mi zwrot 20 funtów, jednak nie zgodziłem się.
Wklejam jeszcze link do oferty
http://www.ebay.co.uk/itm/142258685850?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Jutro podziałam z tą płatnością zwrotną czyli chargebackiem, bo uważam że trafiłem na naprawdę nieodpowiedzialnego sprzedającego i z tego co widzę ma on nadzieję że po prostu w końcu odpuszczę
13-02-2017 13:09
tzn. to wada fabryczna ktora wystepuje zawsze w tym modelu?
13-02-2017 15:00
Nie zawsze- jest to wada która pojawiła się tylko w powiedzmy 20% pierwszej serii tego sprzętu- producent wystosował o tym odpowiedni komunikat. Tak czy inaczej sprzedający w żaden sposób nie informował w opisie oferty że sprzedawany przez niego towar jest dotknięty tym problemem. Z początku próbował też zwalić winę na uszkodzenie w transporcie,ale odpisałem iż jest to niemożliwe gdyż sprzęt był zapakowany w kartonowe pudełko i owinięty grubą warstwą folii bąbelkowej.