anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kto jest właścicielem przedmiotu po zwrocie kosztów?

cocon_16
Użytkownik

Witam. W zeszłym miesiącu wysłałem do kupującego ze stanów list ekonomiczny polecony (taki był wybór nabywcy) przy użyciu poczty polskiej.


 


Ani ja ani kupujący nie zdawaliśmy sobie sprawy z tego jak długo dochodzi przesyłka ekonomiczna (drogą morską) z Europy do Ameryki. Po miesiącu paczka nie opuściła nawet terenu polski*. Tymczasem kupujący otworzył spór, przekazał sprawę do eBaya, a ten zrobił pełny zwrot pieniędzy.


 


eBay mnie poinformował, że wina nie leży po mojej stronie i że to eBay dokonał zwrotu pieniędzy. Po saldzie konta PayPal też wychodzi na to że mi nie ubyło pieniędzy na koncie.


 


Pytanie jest następujące: Czy mogę teraz złożyć reklamację na poczcie polskiej, otrzymać z powrotem wysłany przedmiot i być jego prawowitym właścicielem? Fakt, że kupujący otrzymał pełny zwrot pieniędzy oznacza, że transakcja została odwołana i kupujący nie jest już właścicielem podmiotu aukcji, tak?


 


*byłem wówczas w tej sprawie w placówce poczty i poinformowano mnie, że sprawa jest całkowicie normalna i nie mam praw do ubiegania się o reklamację. Dzisiaj jak wysyłałem inny towar to zapewniono mnie, że mam prawo do reklamacji po 14 dniach... ale to już inna sprawa.

Wiadomość 1 z 2
ostatnia odpowiedź
1 ODPOWIEDŹ 1

Kto jest właścicielem przedmiotu po zwrocie kosztów?

Składaj reklamacje na poczcie bo już za długo jest w PL.


Na druku reklamacyjnym jest tam takie coś:


 


Odnaleziona przesyłka - przekazać nadawczy czy adresatowi


 


Pamiętaj o tym żeby zaznaczyć, aby list wrócił do Ciebie.


 


Nie wiem gdzie on się teraz znajduje ale zapewne kupujący go odbierze i stracisz kase i przedmiot (zanim poczta zareaguje minie kolejny miesiąc lub dwa).


 


Nigdy poza UE nie wysyłaj ekonomicznym.


 


Pozdrawiam

Wiadomość 2 z 2
ostatnia odpowiedź