
Kto jest właścicielem przedmiotu po zwrocie kosztów?
- Oznacz jako nowe
- Dodaj do sekcji Moje zakładki
- Subskrybuj
- Wycisz
- Subskrybuj kanał RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednie treści
16-05-2013 18:06
Witam. W zeszłym miesiącu wysłałem do kupującego ze stanów list ekonomiczny polecony (taki był wybór nabywcy) przy użyciu poczty polskiej.
Ani ja ani kupujący nie zdawaliśmy sobie sprawy z tego jak długo dochodzi przesyłka ekonomiczna (drogą morską) z Europy do Ameryki. Po miesiącu paczka nie opuściła nawet terenu polski*. Tymczasem kupujący otworzył spór, przekazał sprawę do eBaya, a ten zrobił pełny zwrot pieniędzy.
eBay mnie poinformował, że wina nie leży po mojej stronie i że to eBay dokonał zwrotu pieniędzy. Po saldzie konta PayPal też wychodzi na to że mi nie ubyło pieniędzy na koncie.
Pytanie jest następujące: Czy mogę teraz złożyć reklamację na poczcie polskiej, otrzymać z powrotem wysłany przedmiot i być jego prawowitym właścicielem? Fakt, że kupujący otrzymał pełny zwrot pieniędzy oznacza, że transakcja została odwołana i kupujący nie jest już właścicielem podmiotu aukcji, tak?
*byłem wówczas w tej sprawie w placówce poczty i poinformowano mnie, że sprawa jest całkowicie normalna i nie mam praw do ubiegania się o reklamację. Dzisiaj jak wysyłałem inny towar to zapewniono mnie, że mam prawo do reklamacji po 14 dniach... ale to już inna sprawa.
Odp.: Kto jest właścicielem przedmiotu po zwrocie kosztów?
- Oznacz jako nowe
- Dodaj do sekcji Moje zakładki
- Subskrybuj
- Wycisz
- Subskrybuj kanał RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednie treści
28-05-2013 17:07
Składaj reklamacje na poczcie bo już za długo jest w PL.
Na druku reklamacyjnym jest tam takie coś:
Odnaleziona przesyłka - przekazać nadawczy czy adresatowi
Pamiętaj o tym żeby zaznaczyć, aby list wrócił do Ciebie.
Nie wiem gdzie on się teraz znajduje ale zapewne kupujący go odbierze i stracisz kase i przedmiot (zanim poczta zareaguje minie kolejny miesiąc lub dwa).
Nigdy poza UE nie wysyłaj ekonomicznym.
Pozdrawiam

