
13-09-2016 18:37 – ostatnio edytowany 13-09-2016 23:01 przez mariola.c
Witam.
Zostałem oszukany przez kupującego z Anglii.
Sprzedałem jej kurtkę Barbour w rozmiarze uk 6.
Kurtkę otrzymała po czym napisała że jest dla niej za duża i że to nie jest rozmiar uk 6.
Otworzyła sprawę na paypal , oczywiście mimo przesłanych dowodów w paypal rozpatrzył sprawę dla nej pozytywnie.
Kurtkę odesłała ,dzisiaj odebrałem i okazało się że wysłała mi inną kurtkę barbour w rozmiarze uk 8 , w dodatku zniszczoną.
Już napisałem w tej sprawie do paypal. Na co mogę liczyć z ich strony? Chyba nie można tak bezkarnie oszukiwać bo każdy by tak robił , wysłałem im linki ze zdjęciami tej "szmaty".
Ktoś pomoże , doradzi co mogę jeszcze zrobić w tej sprawie?
i fotki szmaty którą wysłała w załącznikach.
Zaakceptowano odpowiedź! Przejdź do odpowiedzi.
14-09-2016 11:28
Podsumowując nie masz pieniędzy, nie masz kurtki ale masz za to negatywny komentarz, oddałeś jej pieniądze wcześniej czy czekałeś do końca sporu bo wtedy to chyba też prowizję musiałeś zapłacić na ebayu albo paypal?
Niestety chyba nic na to nie poradzisz.
13-09-2016 22:24
PISZ TYLKO DO PAYPALA NA ten adres skarga-odpowiedz@paypal.pl
w załaczniku dodaj fotki z aukcji I TOWARu ZWRÓCONego......
nie odpuszczaj 🙂
powodzenia 🙂
14-09-2016 11:28
Podsumowując nie masz pieniędzy, nie masz kurtki ale masz za to negatywny komentarz, oddałeś jej pieniądze wcześniej czy czekałeś do końca sporu bo wtedy to chyba też prowizję musiałeś zapłacić na ebayu albo paypal?
Niestety chyba nic na to nie poradzisz.
14-09-2016 15:23
14-09-2016 15:24
Dzięki , napisałem do nich.
27-09-2016 09:59
Współczuję sytuacji w jakiej znalazleś się .PayPal w razie sporu lub roszczenia blokuje pieniądze za towar. PayPal nie czeka aż paczka z towarem trafi do sprzedającego.Szkoda tylko ,że odbierając paczkę nie przewidziałes i nie żadałeś komisyjnego otwarcia paczki. Otrzymałbyś protokół odbioru gdzie miałbyś potwierdzenie ,że otrzymałeś nie swoj przedmiot w dodatku zniszczony i w innym rozmiarze. W takich przypadkach należy tak postępować bo nigdy nie wiesz co kupujący odsyła. Na forach ludzie piszą ,że kupujący złosliwie uszkadzają odsyłany przedmiot. W sumien wartość przedmiotu jest niska . Wg Polskiego Prawa czyn taki jest tylko nieuczciwym występkiem i osoba taka otrzyma tylko upomnienie od Policji. Sprawa wyjaśnienia może trwać nawet 1 rok czasu. Powyżej wartości 427 zł była by to już kradzież czyli przestępstwo karane. Moim zdaniem powinieneś żadać od eBay usunięcia negatywnego komentarza. Od Pay Pal możesz żądać zwrotu poniesionych kosztów. Jest problem bo nie możesz powtórnie założyć tej osobie sporu. Zasada jest jedna albo spor na eBay albo na PayPal. Kupujący ,który jest nieuczciwy zakłada spór na PayPal wiedząc ,że otrzyma zwrot kosztów zakupu + przesyłki( odsyła na ogół najtańszą pocztą). PayPal być może zmieni postępowanie w związku ze zmianą swojego regulaminu od połowy listopada.Na twoim miejscu nie odpuszczałbym nieuczciwemu kupującemu. Poza tym masz jego dane adresowe z emailem włącznie. Możesz pisać do tej osoby może ruszy ją sumienie. Następnym razem mając zdjęcia na aukcji( oferowana kurta była nowa) powinieneś zrobić zdjęcia przedmiotu jak go wysyłasz w paczce. Nic dziwnego ,ze sprzedawcy np z Niemiec ,którzy nie mają konta PayPal piszą w aukcjach - '' zwrotów nie przyjmuję''. Sprzedawca z Polski nawet jak to podaje to PayPal tego nie uznaje. Kupujący ''pobawi się '' przedmiotem i odsyła po 5 dniach. Powinna być zasada ,że jak cos mu nie odpowiada to odesłanie przedmiotu jeszcze tego samego dni i takim samym przewoznikiem jak wysyłał sprzedający. Życzę powodzenia w rozwiązaniu problemu z nieuczciwym kupującym.