anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Ochrona Sprzedawcy - Ebay czy PayPal - o co chodzi i jak to wyegzekwować

Witam.

 

Szawnkuje mi prawy Alt w klawiaturze, bede wiec pisal bez polskich znakow diaktrycznych.

 

Sprzedalem przedmiot osobie z Australii. Oplacony w serwisie PayPal. Przedmiot wyslany 23 marca, jeszcze jest w drodze ( podobno nawet 3 miesiace moze isc ). Dostalem pare dni temu informacje, ze kupujacy wystapil o zwrot pieniedzy do serwisu Ebay, gdyz nie otrzymal przedmiotu. Serwis Ebay wkroczyl do akcji i stwierdzil, ze skoro przedmiot jest jeszcze w drodze, to kupujacemu przysluguje zwrot pieniedzy ( Ochrona Kupujacych ). Oczywiscie wyslalem potwierdzenia wysylki, lecz na nic sie to zdalo.

 

Na moim koncie PayPal pojawil sie debet na kwote transkacji ( czyli ja musze oddac pieniadze ).

 

Napisalem do firmy PayPal, ze przedmiot zostal wyslany, wyslalem im dowod nadania ( towar wyslalem w ciagu 7 dni oraz umiescilem numer do sledzenia w serwisie PayPal ).

 

W transakcji mam napisane, ze Ochrona Sprzedajacych przysluguje. Napisalem wiec prosbe o chec skorzystania z Ochrony Sprzedajacych. Otrzymalem odpowiedz, ze roszczenia z serwisu Ebay nie sa honorowane i mam do Ebay napisac.

 

Serwis Ebay odpisuje mi, ze przedmiot nie zostal dostarczony i mam czekac na jego zwrot lub zglosic utrate przedmiotu w firmie kurierskiej. Oczywiscie gdy towar do mnie wroci, to strace pieniadze na wysylke oraz na zwrot tego towaru. Ale kupujacy moze rowniez odebrac przedmiot, i co w takim wypadku?

 

Co ja mam teraz zrobic? PayPal ma mnie gdzies, Ebay ma mnie gdzies. Kupujacy moze odebrac przesylke i co wtedy? Kupujacy moze odmowic przyjecia przesylki i co wtedy?

 

Czy naprawde nie przysluguje mi ochrona PayPal Sprzedajacego, jesli w transakcji mam napisane, ze Przysluguje?

 

Gdzie mam wystapic do Ebay o ochrone Sprzedajacego?

Wiadomość 1 z 4
ostatnia odpowiedź
3 ODPOW. 3

Ochrona Sprzedawcy - Ebay czy PayPal - o co chodzi i jak to wyegzekwować

oglaszaja ze Paypal oferuje ochrone sprzedajcych

https://www.paypal.com/pl/webapps/mpp/paypal-safety-and-security

 

 

 

Ochrona sprzedających

Jeśli otrzymasz nieautoryzowaną płatność lub klient zgłosi, że nie otrzymał przedmiotu, dzięki naszemu programowi ochrony sprzedających możesz odzyskać pełną kwotę kwalifikującej się płatności, przedmiotu roszczenia, obciążenia zwrotnego lub cofnięcia transakcji, a także uniknąć ponoszenia opłat za obciążenie zwrotne, jeśli ma to zastosowanie.

Ochrona sprzedających PayPal obejmuje transakcje spełniające określone wymagania, zgodnie ze szczegółowymi informacjami zamieszczonymi w naszej Umowie z Użytkownikiem.

Warunki

Ochrona sprzedających obejmuje artykuły materialne i niematerialne (w tym usługi, przejazdy i bilety) opłacone w ramach pojedynczej płatności w systemie PayPal i, w stosownych przypadkach, wysłane na adres zarejestrowany podczas danej transakcji (więcej informacji znajdziesz w naszej Umowie z Użytkownikiem).

Dokumenty do przedłożenia

A – Dobra materialne:
Zachowaj dowód wysyłki i dowód dostawy sprzedawanych towarów. Dokumenty te mogą być potrzebne w przypadku sporu.
B – Artykuły niematerialne (w tym usługi, bilety i przejazdy):
Poprosimy Cię o przesłanie dowodu dostawy lub użycia przez klienta sprzedanego artykułu lub, w stosownych przypadkach, dowodu, że świadczona usługa została właściwie zrealizowana.

Wyłączenia z programu

Naszym programem ochrony sprzedających nie są objęte:

  • przedmioty niedozwolone w ramach naszych Zasad dopuszczalnego użytkowania lub zabronione przez przepisy prawa;
  • licencje na cyfrową treść i towary cyfrowe;
  • roszczenia, obciążenia zwrotne i cofnięcia transakcji dotyczące przedmiotów znacząco niezgodnych z opisem;
  • przedmioty dostarczane (lub odbierane) osobiście;
  • transakcje dokonane za pomocą systemu Zong lub Terminala wirtualnego (jeśli jest dostępny);
  • ekwiwalenty gotówki (w tym karty przedpłacone, takie jak karty upominkowe);
  • płatności dokonane w odniesieniu do produktów finansowych i inwestycyjnych;
  • darowizny;
  • przedmioty kupione za pośrednictwem portali z ogłoszeniami drobnymi;
  • płatności za zakup złota (zarówno w formie fizycznej, jak i papierów wartościowych);
  • transakcje w ramach płatności zbiorczych w systemie PayPal;
  • spory zgłoszone bezpośrednio z systemu PayPal w Centrum rozstrzygania.

 

Nasze porady

 

  • Sprawdzaj adres wysyłkowy: nigdy nie wysyłaj przedmiotu na adres, który różni się od podanego w systemie PayPal.
  • Śledź swój przedmiot: zawsze korzystaj z usług firmy kurierskiej, która oferuje internetowy system monitorowania przesyłek i przesyła dowód dostawy. Dzięki temu zawsze możesz udostępnić klientowi numer monitorowania przesyłki.
  • Informuj klientów: jeśli pojawiają się nieprzewidziane opóźnienia dostawy, zawsze informuj o nich kupujących.
  • Zidentyfikuj zachowania o dużym stopniu ryzyka: wiele zamówień na ten sam adres w krótkim czasie, zamówienia z dostawą do krajów wysokiego ryzyka itp. W razie wątpliwości skontaktuj się z klientem, aby potwierdzić dane kontaktowe i tożsamość posiadacza karty. Jeśli uważasz, że to oszustwo, anuluj transakcję i nie wysyłaj zamówienia.

 

Służymy pomocą

Chętnie Ci pomożemy w przypadku nieautoryzowanych transakcji, roszczeń ze strony kupujących lub innych problemów. Po prostu skontaktuj się z naszym Działem Obsługi Klienta.
Skontaktuj się z nami

 

Dane to Top Secret

Kupując online w systemie PayPal, nigdy nie musisz ujawniać numeru swojej karty ani danych rachunku bankowego. Do potwierdzenia bezpiecznych płatności wystarczy tylko Twój adres e-mail i hasło. Jeśli zapomnisz swój login, możesz go odzyskać za pomocą pytań zabezpieczających albo skontaktować się z nami telefonicznie.

Obciążenia zwrotne

Obciążenie zwrotne ma miejsce, gdy kupujący zwraca się z wnioskiem do wystawcy karty kredytowej o cofnięcie płatności, która już została rozliczona. Służymy Ci pomocą i będziemy Cię informować o każdym etapie tego procesu, aby rozstrzygnąć sprawę bez względu na to, czy wiąże się ona z nieautoryzowaną transakcją, czy z faktem, że kupujący nie otrzymał przedmiotu.

Bezpieczeństwo PayPal 24/7

Monitorujemy transakcje siedem dni w tygodniu, przez całą dobę, aby przeciwdziałać nadużyciom finansowym, phishingowi i kradzieżom tożsamości. Każda transakcja chroniona jest przy zastosowaniu zaawansowanych metod szyfrowania. Jeśli coś wydaje się podejrzane, nasz zespół specjalistów ds. bezpieczeństwa natychmiast przygląda się sprawie i podejmuje działania zapobiegające oszustwom, zanim do nich dojdzie. Pamiętaj, że firma PayPal nigdy nie prosi o podawanie poufnych informacji w wiadomościach e-mail. Zachowaj bezpieczeństwo i pamiętaj: logując się do swojego konta, zawsze otwieraj nowe okno przeglądarki internetowej i wpisuj adres URL, zamiast klikać link w wiadomości e-mail.

Świat należy do Ciebie

Bez względu na to, gdzie robisz zakupy – w Polsce czy za granicą – nasze zabezpieczenia działają tak samo. Zatem kupuj spokojnie na ponad 200 różnych rynkach na całym świecie.

 

Wiadomość 2 z 4
ostatnia odpowiedź

Ochrona Sprzedawcy - Ebay czy PayPal - o co chodzi i jak to wyegzekwować

 

Witam,

 

mam identyczna sytuacje ze " szawkujacym" altem 😉 jak i wysykja tym razem do USA, gdzie kupujacy otworzyl sprawe o niedostarczenie przedmiotu, a sam wybral wysylke ekonomiczna do USA, gdzie informowalem go, o kosztach jak i czasie dostawy gdzue sam wybral taka oocje, po czym po 14 dniach otworzyl sprawe, ebay zamknal sprawe po 5 dniach na korzysc kupujacego,,, zwrocil mu pieniadze (160 USD) a ja zostalem bez pieniedzym bez towaru...i musialem oczywiscie zaplacic za koszty prowizji od sprzedazy...

Kontakt z ebaym paypalem, kupuajcym, a takze polska obsluga ebay (telefoniczna)na nic sie zdaly...

do dnia dzisiejszego nie mam nic...pieniedzy, towaru poza nerwami i uprzedzeniem do tego : zydowskiego " serwisu.

 

Zapomnij o pieniadzach i o pomocy ze strony ebay a tym bardziej ochronie sprzedajacych, takiej szukaj na allegro ale nie tu...

mimo wszystko zycze powodzenia i pozdrawiam!

Wiadomość 3 z 4
ostatnia odpowiedź

Ochrona Sprzedawcy - Ebay czy PayPal - o co chodzi i jak to wyegzekwować

przesylki w europie nadawane poczta jeszcze w miare dochodza w czasie szacowanym przez ebay, ale do stanow nie ma sensu wysylac ekonomicznymi, bo ida dlugo i moze to sie skonczyc roszczeniem ze strony kupujacego. dla ebay i paypal, i tego nie ukrywaja bo w wielu miejscach jest o tym mowa, w takim przypadku liczy sie jedynie potwierdzenie dostawy, a kupujacy moga otworzyc sprawe po uplywie szacowanego czasu dostawy.

 

z reguly nie wysylam do stanow tylko do europy i nie mam zadnych problemow, ale ostatnio sprzedalem cos drobnego do stanow i wyslalem priorytetem i podczas gdy spodziewalem sie opoznien okazalo sie ze przesylka doszla w szacowanym czasie dostawy byc moze takze dzieki temu ze nadalem ja dwa dni przed ustawionym w ofercie czasem realizacji

Wiadomość 4 z 4
ostatnia odpowiedź