
27-04-2019 16:13
Witam.
Szawnkuje mi prawy Alt w klawiaturze, bede wiec pisal bez polskich znakow diaktrycznych.
Sprzedalem przedmiot osobie z Australii. Oplacony w serwisie PayPal. Przedmiot wyslany 23 marca, jeszcze jest w drodze ( podobno nawet 3 miesiace moze isc ). Dostalem pare dni temu informacje, ze kupujacy wystapil o zwrot pieniedzy do serwisu Ebay, gdyz nie otrzymal przedmiotu. Serwis Ebay wkroczyl do akcji i stwierdzil, ze skoro przedmiot jest jeszcze w drodze, to kupujacemu przysluguje zwrot pieniedzy ( Ochrona Kupujacych ). Oczywiscie wyslalem potwierdzenia wysylki, lecz na nic sie to zdalo.
Na moim koncie PayPal pojawil sie debet na kwote transkacji ( czyli ja musze oddac pieniadze ).
Napisalem do firmy PayPal, ze przedmiot zostal wyslany, wyslalem im dowod nadania ( towar wyslalem w ciagu 7 dni oraz umiescilem numer do sledzenia w serwisie PayPal ).
W transakcji mam napisane, ze Ochrona Sprzedajacych przysluguje. Napisalem wiec prosbe o chec skorzystania z Ochrony Sprzedajacych. Otrzymalem odpowiedz, ze roszczenia z serwisu Ebay nie sa honorowane i mam do Ebay napisac.
Serwis Ebay odpisuje mi, ze przedmiot nie zostal dostarczony i mam czekac na jego zwrot lub zglosic utrate przedmiotu w firmie kurierskiej. Oczywiscie gdy towar do mnie wroci, to strace pieniadze na wysylke oraz na zwrot tego towaru. Ale kupujacy moze rowniez odebrac przedmiot, i co w takim wypadku?
Co ja mam teraz zrobic? PayPal ma mnie gdzies, Ebay ma mnie gdzies. Kupujacy moze odebrac przesylke i co wtedy? Kupujacy moze odmowic przyjecia przesylki i co wtedy?
Czy naprawde nie przysluguje mi ochrona PayPal Sprzedajacego, jesli w transakcji mam napisane, ze Przysluguje?
Gdzie mam wystapic do Ebay o ochrone Sprzedajacego?
01-05-2019 00:35
oglaszaja ze Paypal oferuje ochrone sprzedajcych
https://www.paypal.com/pl/webapps/mpp/paypal-safety-and-security
Jeśli otrzymasz nieautoryzowaną płatność lub klient zgłosi, że nie otrzymał przedmiotu, dzięki naszemu programowi ochrony sprzedających możesz odzyskać pełną kwotę kwalifikującej się płatności, przedmiotu roszczenia, obciążenia zwrotnego lub cofnięcia transakcji, a także uniknąć ponoszenia opłat za obciążenie zwrotne, jeśli ma to zastosowanie.
Ochrona sprzedających PayPal obejmuje transakcje spełniające określone wymagania, zgodnie ze szczegółowymi informacjami zamieszczonymi w naszej Umowie z Użytkownikiem.
WarunkiOchrona sprzedających obejmuje artykuły materialne i niematerialne (w tym usługi, przejazdy i bilety) opłacone w ramach pojedynczej płatności w systemie PayPal i, w stosownych przypadkach, wysłane na adres zarejestrowany podczas danej transakcji (więcej informacji znajdziesz w naszej Umowie z Użytkownikiem).
Dokumenty do przedłożeniaA – Dobra materialne:
Zachowaj dowód wysyłki i dowód dostawy sprzedawanych towarów. Dokumenty te mogą być potrzebne w przypadku sporu.
B – Artykuły niematerialne (w tym usługi, bilety i przejazdy):
Poprosimy Cię o przesłanie dowodu dostawy lub użycia przez klienta sprzedanego artykułu lub, w stosownych przypadkach, dowodu, że świadczona usługa została właściwie zrealizowana.
Naszym programem ochrony sprzedających nie są objęte:
Nasze porady
Służymy pomocą
Chętnie Ci pomożemy w przypadku nieautoryzowanych transakcji, roszczeń ze strony kupujących lub innych problemów. Po prostu skontaktuj się z naszym Działem Obsługi Klienta.
Skontaktuj się z nami
Kupując online w systemie PayPal, nigdy nie musisz ujawniać numeru swojej karty ani danych rachunku bankowego. Do potwierdzenia bezpiecznych płatności wystarczy tylko Twój adres e-mail i hasło. Jeśli zapomnisz swój login, możesz go odzyskać za pomocą pytań zabezpieczających albo skontaktować się z nami telefonicznie.
Obciążenie zwrotne ma miejsce, gdy kupujący zwraca się z wnioskiem do wystawcy karty kredytowej o cofnięcie płatności, która już została rozliczona. Służymy Ci pomocą i będziemy Cię informować o każdym etapie tego procesu, aby rozstrzygnąć sprawę bez względu na to, czy wiąże się ona z nieautoryzowaną transakcją, czy z faktem, że kupujący nie otrzymał przedmiotu.
Monitorujemy transakcje siedem dni w tygodniu, przez całą dobę, aby przeciwdziałać nadużyciom finansowym, phishingowi i kradzieżom tożsamości. Każda transakcja chroniona jest przy zastosowaniu zaawansowanych metod szyfrowania. Jeśli coś wydaje się podejrzane, nasz zespół specjalistów ds. bezpieczeństwa natychmiast przygląda się sprawie i podejmuje działania zapobiegające oszustwom, zanim do nich dojdzie. Pamiętaj, że firma PayPal nigdy nie prosi o podawanie poufnych informacji w wiadomościach e-mail. Zachowaj bezpieczeństwo i pamiętaj: logując się do swojego konta, zawsze otwieraj nowe okno przeglądarki internetowej i wpisuj adres URL, zamiast klikać link w wiadomości e-mail.
Bez względu na to, gdzie robisz zakupy – w Polsce czy za granicą – nasze zabezpieczenia działają tak samo. Zatem kupuj spokojnie na ponad 200 różnych rynkach na całym świecie.
02-05-2019 00:40
Witam,
mam identyczna sytuacje ze " szawkujacym" altem 😉 jak i wysykja tym razem do USA, gdzie kupujacy otworzyl sprawe o niedostarczenie przedmiotu, a sam wybral wysylke ekonomiczna do USA, gdzie informowalem go, o kosztach jak i czasie dostawy gdzue sam wybral taka oocje, po czym po 14 dniach otworzyl sprawe, ebay zamknal sprawe po 5 dniach na korzysc kupujacego,,, zwrocil mu pieniadze (160 USD) a ja zostalem bez pieniedzym bez towaru...i musialem oczywiscie zaplacic za koszty prowizji od sprzedazy...
Kontakt z ebaym paypalem, kupuajcym, a takze polska obsluga ebay (telefoniczna)na nic sie zdaly...
do dnia dzisiejszego nie mam nic...pieniedzy, towaru poza nerwami i uprzedzeniem do tego : zydowskiego " serwisu.
Zapomnij o pieniadzach i o pomocy ze strony ebay a tym bardziej ochronie sprzedajacych, takiej szukaj na allegro ale nie tu...
mimo wszystko zycze powodzenia i pozdrawiam!
02-05-2019 20:03
przesylki w europie nadawane poczta jeszcze w miare dochodza w czasie szacowanym przez ebay, ale do stanow nie ma sensu wysylac ekonomicznymi, bo ida dlugo i moze to sie skonczyc roszczeniem ze strony kupujacego. dla ebay i paypal, i tego nie ukrywaja bo w wielu miejscach jest o tym mowa, w takim przypadku liczy sie jedynie potwierdzenie dostawy, a kupujacy moga otworzyc sprawe po uplywie szacowanego czasu dostawy.
z reguly nie wysylam do stanow tylko do europy i nie mam zadnych problemow, ale ostatnio sprzedalem cos drobnego do stanow i wyslalem priorytetem i podczas gdy spodziewalem sie opoznien okazalo sie ze przesylka doszla w szacowanym czasie dostawy byc moze takze dzieki temu ze nadalem ja dwa dni przed ustawionym w ofercie czasem realizacji