anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Produkty spersonalizowane/na indywidualne zamówienie

Witam Wszystkich!

 

Właśnie wchodzimy z towarem na niemcy. Produkty są spersonalizowane, zamawiane na indywidualne zamówienie klienta do domu, a dokładnie do wystroju wnętrz np. zasłony, firany, poszewki, itp. Ktoś z was miał może doświadczenia z wysyłaniem do DE produktów spersonalizowanych, których klient nie może zwrócić. W samej aukcji jest napisane wołami, że produkt ma taką specyfikę i trzeba się zastanawić zanim założy się zamówienie. Ciekaw jestem jak to działa w niemczech i czy rzeczywiście ebay trzyma stronę klienta w razie jakichkolwiek problemów ?

 

Będę wdzięczny za komentarzę!

Wiadomość 1 z 10
ostatnia odpowiedź
9 ODPOW. 9

Produkty spersonalizowane/na indywidualne zamówienie

ebay trzyma stronę klienta niezależnie co klient zrobi,może zwrócić towar używany,zniszczony,może wysłać paczkę kamieni i ebay tego nie analizuje,nawet jeśli waga przesyłek w trackingu się nie zgadza.Pieniądze są zawsze zwracane,w 100% przypadków jeśli kupujący wprowadzi numer przesyłki.

Wiadomość 2 z 10
ostatnia odpowiedź

Produkty spersonalizowane/na indywidualne zamówienie

Potwierdzam co napisał 'open_razor' kupujący ma ZAWSZE RACJE i koniec. 

 

Pozdrawiam

Wiadomość 3 z 10
ostatnia odpowiedź

Produkty spersonalizowane/na indywidualne zamówienie

Kupujący nie ma prawa odstąpienia od umowy w przypadku sprzedaży dóbr wyprodukowanych według specyfikacji konsumenta lub wyraźnie zindywidualizowanych

 

Jeśli poruszamy się w obrębie UE:

 

Mówi o tym Dyrektywa UE:

 

DYREKTYWA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY 2011/83/UE

z dnia 25 października 2011 r.

Art. 16 pkt c

 

W twoich informacjach dot. sprzedaży powinieneś umieścić informację,  że zgodnie z dyrektywą dobra spersonalizowane nie podlegają zwrotowi, podać sygnaturę i link do dyrektywy.

 

Treść w 3 językach:

 

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN-DE-PL/TXT/?uri=CELEX:32011L0083&from=PL

 

 

 

Powinno pomóc w coraz częstszych sytuacjach na ebay,  w których klient nawet jak nie ma racji to ma rację.

 

 

/*-----------------pomogłem? zaznacz odpowiedź jako zaakceptowaną-----------------------------*/

Wiadomość 4 z 10
ostatnia odpowiedź

Produkty spersonalizowane/na indywidualne zamówienie

niestety to prawo nie obowiązuje na ebay w praktyce,nie ma żadnych mozliwości obrony przed zwrotem spersonalizowanego produktu

Wiadomość 5 z 10
ostatnia odpowiedź

Produkty spersonalizowane/na indywidualne zamówienie

no ciekaw jestem czy rzeczywiście ebay będzie dyskutował z dyrektywą UE, bo jeżeli sprawa skończy się w sądzie (co w przypadku niemców z tego co czytałem tutaj na forum może się zdarzyć) to rację której strony uzna sąd. Z drugiej strony to mega dziwne, że ebay staje po stronie kupującego w kwestiach prawnych gdzie nie mają racji

Wiadomość 6 z 10
ostatnia odpowiedź

Produkty spersonalizowane/na indywidualne zamówienie

wystarczy że kupujący otworzy return request i jako powód poda niezgodność z opisem/uszkodzenie,ebay z Tobą nigdy nie będzie dyskutował,oni podejmuja arbitralnie decyzje,twoje wyjaśnienia nigdy nie będą rozpatrywane.Możesz wnieść pozew przeciwko nim do Luxemburga lub Londynu,sam pozew+prawnik to minimum 1500 EUR a potem prawdopodobnie dostajesz bana od ebay na całe życie.

Wiadomość 7 z 10
ostatnia odpowiedź

Produkty spersonalizowane/na indywidualne zamówienie

Ebay wprowadzając przed kilkoma laty wydłużony termin zwrotów, możliwość odstąpienia od umowy właśnie do tej dyrektywy dostosowal swój regulamin. O tym,że produkty spersonalizowane nie podlegają zasadom zwrotów jest napisane na niemeickich stronach ebay:

 

http://pages.ebay.de/help/policies/buyer-protection.html

 

 

Luxemburg jest państwem unijnym i to zamyka sprawę obowiązywania/ nieuznawania tej Dyrektywy.

 

/*-pomogłem? zazancz odpowiedź jako zatwierdzoną----------*/

Wiadomość 8 z 10
ostatnia odpowiedź

Produkty spersonalizowane/na indywidualne zamówienie

Panowie-uściślijmy: rozmawiamy o produktach SPERSONALIZOWANYCH , HIGIENICZNYCH lub WIRTUALNYCH.

 

Sam Ebay pisze ,ze zwrotów nie ma w tych przypadkach, a niemeicki ebay powołuje się na dyrektywę o której wspomniałam.

 

Tutaj  jeszcze info z prawnego portalu ebay.de.

 

Sami piszą o powoływaniu się na dyrektywę:

 

http://pages.ebay.de/rechtsportal/gewerbliche_vk_6.html

 

 

 

/*--pomogłem? zaznacz odpowiedź jako zaakceptowaną---------------*/

Wiadomość 9 z 10
ostatnia odpowiedź

Produkty spersonalizowane/na indywidualne zamówienie

hmm... wiesz... ja to znam z doświadczenia,wiem jak działa return request,musisz zrozumieć... Sam zapis na aukcji,sam regulamin ebay nie chroni sprzedawcę przed założeniem return request przez kupującego.Treści return request ebay nie czyta i nie analizuje,RT otworzony można uznać już za zakończony na korzyść kupującego.Jedynie co może się stać to "problem" po stronie sprzedawcy jeśli odda sprawę do decyzji administracji,decyzja ebay jest zawsze jedna.

Insza inszość jeśli kupujący chce załatwić sprawę poza ebay,ale teraz już nikt tego nie robi.Od razu walą z artylerii.

Sprzedaje produkty kosmetyczne,osobistego użytku,wielokrotnie zwracano mi używane maszynki do golenia.Kupujący zawsze otrzymywał zwrot pieniędzy chociaż mu się nie należało.Niemiecki ebay do pewnej kwoty nie zabiera pieniędzy np 27 eur.

Wiadomość 10 z 10
ostatnia odpowiedź