
13-03-2013 15:23
Witam
Moze ktos mial podobny problem.
Sprzedaje na ebay UK. Wysłałem paczkę do Francji przez firmę kurierska DPD do klienta który zakupił u mnie przedmiot i zaplacil przez Paypal. Numer monitorowania podalem w systemie ebay. Po jakims czasie klient zglosil do Paypal ze nie otrzymal towaru. Oczywiscie pieniadze na koncie Paypal zablokowal a ja staralem sie wyjasnic sprawe. Okazalo sie analizujac system monitorowania DPD ze kupujacy nie odebral przesyłki. Po kontakcie z nim twierdzil ze zaden kurier do niego nie dzwonil ani nie zostawil awizo. Oddzial DPD we francji nie zglosil problemow z dostarczeniem paczki do polskiego DPD i po prostu odeslali paczke na zwrot do Polski (tutaj zglosze reklamacje do dpd ale to inny temat).
I teraz tutaj pojawia sie moj problem. Otoz kupujacy po tym jak zobaczyl w systemie monitorujacym paczke ze jest ona zwracana nagle zmienil status sporu w Paypal na "Towar niezgodny z opisem". Spor sie zrobil absurdalny gdyz kupujacy nawet nie zobaczyl przedmiotu na oczy.
Do paypal przeslalem wszystkie dokumenty itp na temat nadania paczki jakie mialem. Napisalem wyjasnienie ze przeciez kupujacy nie odebral paczki to jak niby ma byc towar niezgodny z opisem itd
Jednak i tak przyznali racje kupujacemu i zwrocili mu cala kwote lacznie z wysylka do niego. Pomijajac fakt ze pewnie bede musial zaplacic za wysylke zwrotna do mnie do Polski.
Napisalem ponownie osobno przez Kontakt do Paypal ale nie wierze juz w nich. Czuje sie jakbym rozmawiał z automatem lub innym programem i pewnie tak jest
W jaki sposob jeszcze moge walczyc z Paypal o swoje racje? Czy jest to w ogole mozliwe zeby jakakolwiek sprawa byla na korzysc sprzedajacego ? Czy cos zle zrobilem ? Prosze o porady
I pytanie z innej beczki czy tez zauwazyliscie u klientow zagranicznych brak inteligencji, naduzycie systemu paypal itp? Handluje zarowno w polsce i na ebay Europe i moim zdaniem Polscy klienci sa 100% madrzejsi od tych z zagranicy
pozdrawiam
Krzysztof
17-03-2013 10:15
Mieszkasz w Polsce i przez kupujących z zagranicy jesteś traktowany jak oszust (oczywiście nie przez wszystkich), przyzwyczaj się do tego.
Poczytaj różne tematy o PP. Czy otrzymałeś z powrotem swój przedmiot? Jeśli tak to po prostu sobie daruj. Szkoda nerwów.
21-03-2013 13:40
na 5 tys komentarzy na allegro mam 0 negatywów,na 8 tys na ebay zarobiłem chyba z 40 negatywów.Przy takim samym traktowaniu klientów.
Zauważyłem również że sprzedawcy nie dostają negatywów jeśli kupujący jest tej samej narodowości.
odnośnie odszkodowania za zwrot paczki to paypal nigdy nie uwzględnił mojego roszczenia,w świetle prawa kupujący może puścić z torbami sprzedawcy.Wystarczy grupka np 10 osób i sprzedawca bankrutuje,zwija się z biznesem.Paypal nie zareaguje
04-05-2019 13:28
Witam wszystkich serdecznie.
Chciałbym nieco odświeżyć temat czy może coś się zmieniło z ty,m problemem i jednak reagują na złe zachowania kupujących?
Pytam bo za chwilę też będę miał zwrot z Francji a przedmiot kupiła osoba, która zarejestrowała się na ebay w chwili zakupu.
05-05-2019 13:36
jeśli są zmiany to tylko na niekorzyść sprzedawcy,pieniądze już straciłeś
05-05-2019 15:52
A czy ktoś już pozwał ebay o zmuszanie do niekorzystnych zapisów? Bardzo poważnie się nad tym zastanawiam bo sprzedaż na ebay jest dochodowa mimo że de facto od 100% kwoty sprzedaży otrzymuje około 83% po odjęciu wszystkich prowizji i złodziejskiego przewalutowania. Jednak jeśli ebay zmusza sprzedawców do działania na swoją niekorzyść to już może się to nadawać do sądu...
05-05-2019 16:17 — edytowano 05-05-2019 16:17
Wszystko jest w regulaminie,zgadzasz się z postanowieniami w nim zawartymi.Te postanowienia są niezgodne z polskim prawem.Możesz pozwać ebay ale w Luxemburgu,oni wezmą najlepszych prawników a Ty? kiedyś orientowałem się jakie są koszty postępowania w Holandii.Prawnik nie weźmie mniej niż 1500 EUR za sam pozew,a to dopiero początek kosztów.W razie przegranej pokrywasz koszty.
06-05-2019 02:20
Masz złe podejście. W ten sposób nic się nie poprawi.
Jeśli ich zasady łamią polskie prawo to można poprzez instytucje lub nawet sąd w polsce zakazać im działalności w polsce. To jest troche jak z Uberem. Na początek przydała by się lista przepisów jakie łamią swoim postępowaniem...
06-05-2019 09:08
Nie rozumiesz,ja jestem realistą i praktykiem,prowadzę biznes od 12 lat.Jakie przepisy łamią?
Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
ebay odbiera prawo sprzedawcy do rozpatrywania reklamacji,no i co z tego skoro sprzedając na ebay akceptujesz regulamin i sam sobie odbierasz wszelkie prawa