23-06-2011 10:23
Jakiś czas temu dokonał u mnie zakupu grafiki kontrahent z Niemiec. Po krótkim czasie wszczął spór i zablokowano mi jego kwotę na koncie PayPal. Niby wszystko ok. i do przyjęcia ale - kupujący zapłacił nawet nie pytając o koszt wysyłki a ten jest niższy niż do pozostałej części Europy bo Niemcy nie przyjmują przesyłek wartościowych. A ta przesyłka powinna być wartościowa bo kosztuje 450 PLN.
Po drugie wszczął spór o nieotrzymanie przesyłki bardzo szybko - gdy przesyłka raczej nie miała szans na dotarcie do niego.
Po trzecie skłamał w uzasadnieniu do sporu, że nie odpowiadam na żadne jego "prywatne" (!) kontakty ze mną - nie napisał żadnego maila !
Po czwarte przesyłka do niego na pewno już dotarła ale on nie zamknął sprawy ani nie odpowiada na moje maile wysłane prze eBay.
Po piąte - człowiek jest niezwykle tajemniczy - utajnił swoje komentarze - widoczne są tylko statystyki, ma 360 komentarzy - ale nie wiem jakich i nie wiem czy oprócz tego nie ma np. 50 negatywów.
W sumie uważam to za mocno podejrzaną sprawę, żeby nie było tak, iż zostanę bez pieniędzy, bo te PayPal zwróci kupującemu przed moją reklamacją na poczcie i nie będę też miała grafiki. Proszę o poradę, wprawdzie mam duże doświadczenie aukcyjne ale na polskim serwisie i z polskimi kontrahentami.
czy mozesz w jakis sposob udownodnic, ze wyslalas ten przedmiot ?
jesli zaplacil nie pytajac o koszty wysylki, czy w aukcji byly okreslone jakies koszty wysylki do DE? jesli nie, rozumiem, ze nie otrzymalas pelnej platnosci i nie musialas wysylac przedmiotu...? w takiej sytuacji, nawet jesli otworzyl spor/sprawe, nie powinnas byla wysylac do momentu otrzymania pelnej platnosci i sprawa bylaby na Twoja korzysc
paypal blokuje platnosci czasem tylko na jakis czas a czasem do momentu gdy kupujacy wystawi opinie. moze skontaktuj sie jeszcze z infolinia obslugi klienta paypala
w tym przypadku wiele zalezy chyba od tego, czy kupujacy zamknie sprawe jako rozstrzygnieta i wystawi Ci opinie pozytywna.