anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problem z płatnością faktury za sprzedaż - zawieszenie konta - brak kontaktu do ebay

Witam wszystkich i bardzo proszę o Waszą pomoc.

Opiszę na czym polega problem:

 

Stan sytuacji: Wczoraj, czyli 19 sierpnia otrzymałem fakturę za sprzedaż (16.07.-15.08.) (saldo konta zadłużone na kwotę 945 zł), a chwilę później email powiadamiający o zablokowaniu konta z powodu niezapłaconych należności za sprzedaż.

Jestem sprzedawcą prywatnym, nie firmą. Przedmioty wystawiałem na ebay.de.
Nie mam ustawionych płatności automatycznych. Płacę poprzez formularz ebay (dokonaj płatności jednorazowej poprzez paypal).

 

Stan faktyczny:
Wymagany maksymalny termin płatności za fakturę jest do 15 danego miesiąca. Za sprzedaż w czerwcu miałem do zapłaty 233 zł, po czym na początku lipca doszło jeszcze ponad 733 zł. W oknie "dokonaj płatności jednorazowej" miałem do wyboru: wpłacić 233 zł za sprzedaż w czerwcu lub pełną kwotę wraz z

dodanymi 733 zł za sprzedaż w lipcu. W związku z tym 13 czerwca (dwa dni przed terminem) wpłaciłem tylko 233 zł za sprzedaż czerwcową. Przekierowało mnie na paypal, zalogowałem się, dokonałem wpłaty i 233 zł zostały odjęte z mojego salda ebay.
Ok, wszystko w porządku. Dnia 15 lipca dostałem fakturę za sprzedaż w lipcu (733 zł) i chciałem zrobić tak samo, czyli dokonać jednorazowej wpłaty przed upływem terminu wpłaty, czyli przed 15 sierpnia. W międzyczasie w sierpniu sprzedałem kolejny przedmiot za co doliczyli do faktury 212 zł).
Dnia 12 sierpnia przyszło powiadomienie zatytułowane "Nie zapomnij - zapłać dzisiaj i zaktualizuj płatności automatyczne" do zapłaty - 733.13 do 15.08.2021." Ok, zrobiłem dokładnie to samo co w czerwcu, czyli dnia 13 sierpnia poprzez opcję "dokonaj płatności jednorazowej" wpłaciłem 733 zł.

Płatność przeszła bez problemu przez paypal, mam na to numer transakcji, potwierdzenie na mailu oraz potwierdzenie na koncie paypal. Identyczna wpłata jak miesiąc temu, tylko inna kwota. Problem w tym, że wpłacone 13 sierpnia 733 zł płatnością jednorazową nie zostały odciągnięte z mojego salda konta

ebay. Po wpłacie nadal widoczne jest na czerwono 945 zł. Wczoraj przesłali mi fakturę (15 lipca - 15 sierpnia), na której nadal jest 733 zł (które już wpłaciłem oraz 212 zł z sierpnia, co daje łącznie 945 zł zadłużenia. Chwilę po otrzymaniu faktury przyszedł mail z powiadomieniem o zablokowaniu konta.

Zapłacona już kwota z lipca (733 zł) nie została odjęta ani na koncie ebay ani na fakturze. Wpłaciłem 733, a nie 945, ponieważ tak jak w czerwcu, sprzedaż sierpniową 212 zł chciałem wpłacić do 15 września.


Bardzo proszę o Waszą radę, co mam w takiej sytuacji zrobić? Przecież nie zrobię kolejnej wpłaty prawie 1000 zł ryzykując, że znowu nie odnotują wpłaty i stracę prawie 2000 zł. Zresztą już wpłaciłem 733 zł, więc drugi raz tego nie zrobię.

Nie wiem jak zgłosić taki problem, nie ma żadnego numeru telefonu żeby się dodzwonić i wyjaśnić całą sytuację. Nie ma też bezpośredniego adresu email do konsultanta. Wysyłają tylko maila (na którego nie da się odpowiedzieć) z prośbą o wpłatę i straszą konsekwencjami, kiedy ja już dokonałem wpłaty, a nawet nie

mogę zgłosić problemu.

Znalazłem w końcu w gąszczu podpowiedzi forumowych opcję (wyślij wiadomość), no to wysłałem i opisałem problem. Podałem datę wpłaty, numer transakcji paypal, ale nawet nie ma opcji załączenia pliku z dowodem wpłaty. Była tylko opcja zaznaczenia, żeby kopia wiadomość przyszła na mojego maila, ale nawet

po zaznaczeniu tej opcji "wyślij kopię wiadomości na mój email", to nic takiego się nie dzieje. Wiadomości do sprzedających lub pytania o przedmiot to i owszem, ale wiadomości wysłane do ebay nie przychodzą, więc nie ma dowodu wysłania maila. Mogę tylko zrobić screena przed kliknięciem opcji wyślij.
Od wysłania wiadomości na ebay.pl minęło ponad 30 godzin i nikt, żaden konsultant z biura obsługi klienta się do mnie nie odezwał. W zamian za to przyszedł kolejny standardowy maila typu, masz zadłużone konto, ureguluj płatność jak najszybciej. Gdy próbuję odpisać na ten emial lub emial powiadamiający o zablokowaniu konta, to przychodzi zwrotka, że wiadomość nie została dostarczona ze względu na nieistniejący adres emial. Co tu jest grane? Dla mnie to totalna załamka.

 

Nie mam pojęcia czy mam ustawić płatności automatyczne? Czy to coś zmieni? Cz najpierw powinienem zażądać przez spór na paypal zwrotu wpłaconych 733 zł od ebay i wtedy dokonać pełnej płatności 945 zł. Jeżeli tak to jaką opcją? Payapl, przelew (na jakie dane, gdzie są takie informacje?) Nie wiem z kim z ebaya

rozmawiać i jak rozwiązać ten problem, w wiadomościach od nich nie żadnych danych kontaktowych.


Bardzo proszę o Waszą pomoc, bo nie wiem jak wyjść z tej nerwowej dla mnie sytuacji.

 

Wiadomość 1 z 6
ostatnia odpowiedź
5 ODPOW. 5

Problem z płatnością faktury za sprzedaż - zawieszenie konta - brak kontaktu do ebay

To co obecnie robi ebay sprzedawcom spokojnie podchodzi pod łamanie praw człowieka oraz jest to przestępstwo kryminalne-zmuszenie do niekorzystnego dysponowania mieniem.Mam nadzieję,że znajdzie się jakiś dobry prawnik,który za ich nękanie sprzedawców sprowadzi im finanse do zera albo na minus.Wszystko co do nich piszesz to na ostro-oni boją się sądów,najlepiej in English,bo Pakistańczycy i Hindusi,tudzież  ci z Bangladesh dobrze władają tym językiem i są uczuleni na słowa "court","police" i inne zagrożenia prawne.Ja wysłałem już kilka zawiadomień o bezprawiu ebay wobec sprzedawców-niestety obecne władze chyba bardzo lubią jankeskie korporacje,z wyłączeniem Discovery. 

Wiadomość 2 z 6
ostatnia odpowiedź

Problem z płatnością faktury za sprzedaż - zawieszenie konta - brak kontaktu do ebay

Czy otrzymales wezwanie do rejestracji w systemie usług płatności przetwarzanych przez eBay?

Płatności i Gwarancja zwrotu pieniędzy eBay | Strefa Sprzedawcy

 

Jesli tak a nie dokonales rejestracji to pradopodobnie klopoty sa tego wynikiem.

 

Kazdy sprzedawca bedzie musial w tym nowym systemie uczestniczyc.

W przejsciowym okresie maja problemy co przy niedostatecznej obsludze kreuje takie sytuacje jak twoja.

Wiadomość 3 z 6
ostatnia odpowiedź

Problem z płatnością faktury za sprzedaż - zawieszenie konta - brak kontaktu do ebay

Dziękuję bardzo za Twoją odpowiedź. Nie otrzymałem takiego wezwania do rejestracji, więc to nie ten problem.

W dużym skrócie... sprzedaję rzadko, wręcz okazyjnie na ebay jako sprzedawca prywatny.

12 sierpnia przysłali przypomnienie o płatności 733 zł (wymagana płatność do 15 sierpnia za sprzedaż z lipca), co oczywiście zrobiłem i wpłaciłem tą kwotę 13 sierpnia jako płatność jednorazową z poziomu ebay. Proces przeszedł przez paypal i kasa z paypala zeszła (mam potwierdzenie i numer transakcji). Natomiast ta kwota nie zeszła z salda na ebayu i wraz z nową fakturą (którą przysłali 19 sierpnia) nadal mam do zapłaty 733 zł (które już wpłaciłem) + 212 zł za nową sprzedaż (z 12 sierpnia), czyli łącznie 945 zł. Konto zablokowali na możliwość sprzedaży i kupowania 19 sierpnia, zaraz po przysłaniu nowej faktury na 945 zł.

Nie wpłacę drugi raz wpłaconych już 733 zł, ponieważ mam do wpłaty tylko 212 zł (nowa sprzedaż z 12 sierpnia). Co mam zrobić? Komu zgłosić ich błąd systemu, że nie odjął mi z salda wpłaconej w terminie kwoty 733 zł? Przecież do nich nie można znaleźć żadnego kontaktu, a musi jakiś być, bo firma by nie funkcjonowała. Co dalej zrobić, do kogo się zwrócić? Masz jakiś adres mailowy, formularz kontaktowy (link do formularza zgłoszeniowego), przez który mogę się skontaktować z konsultantem biura obsługi klienta, który zajmie się wyjaśnieniem tej sprawy?

Będę wdzięczny za każdą pomoc, która przyczyni się do rozwiązania tej absurdalnej  sytuacji.

Wiadomość 4 z 6
ostatnia odpowiedź

Problem z płatnością faktury za sprzedaż - zawieszenie konta - brak kontaktu do ebay

sprobuj na FB, tam podobno najszybciej ktos sie odezwie

Wiadomość 5 z 6
ostatnia odpowiedź

Problem z płatnością faktury za sprzedaż - zawieszenie konta - brak kontaktu do ebay

https://pl-pl.facebook.com/ebaypl/ - poprzez wyślij wiadomość na messengera?

Wiadomość 6 z 6
ostatnia odpowiedź