12-08-2021 00:34
Kupujący z Czechosłowacji po 45 dniach od zakupu żąda zwrotu przedmiotu sugerujac ,ze ma problem z obiektywem . Pomijam fakt że chodzi o dużą sumę . Sprzęt był testowany przed wysyłką . Kupujący zasugerował ze musiał wysłac sprzęt do serwisu i zapłacic 20 $ . Próbowałem go skłonic aby wysyłał zdjęcia ale na prózno . Ciekawe są opcje ebay com; pełen zwrot pieniedzy za transakcję a kupujacy ma prawo zatrzymać przedmiot , etc
Obawiam sie, ze juz za pozno na ta porade ale napisze co wiem. Sprawa wygrana dla sprzedawcy, kupujacy nie mial prawa wysylac sprzetu do naprawy, jesli sprzet przyszedl z wada lub wada powstala podczas uzytkowania, to kupujacy musi odeslac sprzet do sprzedawcy. Wystarczy tylko oswiadczenie kupujacego, ze sprzet byl naprawiany...sprzedawca nie ponosi odpowiedzialnosci jesli ktos "grzebal" w przedmiocie, dla upewnienia sie, mozna tylko poprosic kupujacego o jakis rachunek z naprawy lub moze pisemna diagnoze od osoby naprawiajacej. Nalezy skontaktowac sie z ebay (lub jesli claim byl otwarty na paypal, to z paypal) mowimy, ze sprzedalismy sprzet ale kupujacy naprawial go bez naszej wiedzy i ebay sprawdza wiadomowci i zamyka sprawe, musi byc tylko jasno napisane, ze kupujacy probowal go naprawic