kto ponosi koszty przesyłki reklamowanego przedmiotu

kajo155
Użytkownik

Pewna Niemka kupiła u mnie wózek 4 miesiące temu . Teraz chce reklamować stelaż , który jest podobno zdeformowany . Nie chce jednak odesłąć towaru do Polski do reklamacji , dpiero jak otrzyma nowy przadmiot wyśle ten uszkodzany , ale na nasz koszt . Kto w takiej sytuacji pokrywa koszty przesyłki reklamowanego towaru ?

Zaakceptowane rozwiązania (0)

Odpowiedzi (4)

Odpowiedzi (4)

haki24_pl
Użytkownik

Witam Nie chcę cię straszyć ale gdy Niemka pójdzie do swojego rzecznika konsumenta to z góry jesteś przegrany. Fakt przez cztery  miesiące z wózkiem mogło się sporo dziać. Jak sprzedajesz nowe wózki to muszą mieć gwarancję i na podstawie tego może żądać wymiany ale czy słusznie to trudno powiedzieć. W Niemczech obowiązuję przepis że na zwrot towaru klient ma 30 dni i to że masz wpisane 10 dni kwalifikuję się do pozwu sądowego a w skrajnym przypadku mogą doprowadzić ciebie do usunięcia z ebay. Rozprawa i wyrok może zapaść zaocznie bez twojej wiedzy a koszty to około 500 Euro po zapadnięciu wyroku trzeba zapłacić wszystkie koszty jeśli tego nie uregulujesz to i tak przyjdą do ciebie z naszego urzędu ale wtedy już będzie nakaz prokuratury. Skąd o tym wiem bo sam  rok temu przez to przechodziłem. Pewna mało ciekawa konkurencja prześledziła mnie całego sprawdzili czym i na jaką skalę się zajmuję a na koniec złożyli pozew sądowy w Niemieckim sądzie. Powód miałem tak samo jak ty wpisane że klient ma tylko 10 dni na zwrot towaru. U nich obowiązuje przepis że na zwrot towaru klient ma 30 dni ale wcześniej musi ciebie poinformować listownie. W tej chwili masz do wyboru albo usuwasz swój regulamin albo poprawiasz na zgodny z prawem Niemieckim. Sam wcześniej się dziwiłem że mają aż 30 dni myślałem że jest to ich nadgorliwość ale niestety ale nie. Kto ponosi koszty przesyłki zastrzegasz w swoim regulaminie. Za sporządzenie rzetelnego regulaminu obowiązującego w Niemczech trzeba zapłacić w kancelarii od 1200 do 2000 Euro. Przed zmianami prześledź firmy z Niemiec a będziesz miał pełną odpowiedź. W regulaminie muszą być zawarte wszystkie prawa konsumenta, kto ponosi koszty przesyłki w momencie reklamacji, również i zasady obowiązującej gwarancji na produkty. Niemcy to jest kraj bardzo biurokratyczny ale jak wszystko masz zgodnie z ich prawem to możesz spokojnie działać i mało kto ci podskoczy. Jeśli nie to masz nie przespane noce i szukaj dobrego prawnika ale nie u nas ale w Niemczech. Życzę powodzenia.

forumyabe
Użytkownik

Nie jest az tak tragicznie. Faktem jest, ze w tym wypadku wchodzi w rachube gwarancja, a nie Widerrufsbelehrung, czyli ustawowo ustalony czas na zwrot towaru (bez feleru) zakupionego w internecie. Od lipca tego roku nie ma juz 30 dni tylko 14 dni na zwrot towaru. W tym wypadku jest reklamacja, wozek ma na pewno gwarancje na rok? Klient musi najpierw towar odeslac na swoje koszty do ciebie, ty pozniej oddajesz wszystkie koszty klientce zwiazane z ta transakcja. Mozesz jej zaproponowac, ze jej wyslesz pieniadze na transport towaru do Polski.

Nie wydaje mi sie, zeby poszla do adwokata i podala sprawe do sadu. Najpierw ona musi wszystkie koszty pokryc, jest prywatna osoba i koszty sadowe nie sa takie tanie. Tak ze ta opcja odpada.

Sporzadzenie regulaminu przez niemieckiego adwokata kosztuje okolo 400,00 Euro.

Moim zdaniem wozka nie odesle, spij spokojnie.

Aktualny Widerrufsbelehrung skopiuj sobie  gdzies z internetu albo od sprzedawcy firma z ebay.de.

Jak masz jeszcze jakies pytania, chetnie odpowiem.

Koszty przesyłki zawsze ponosi kupujący ! 🙂

Miałem już kilkanaście zwracanych i kilka reklamowanych przedmiotów i jeszcze żaden kupujący nie upomniał się o swoje koszty wysyłki, które zapłacił.

pozdrawiam

1. rozumiem ze opinie juz od niej otrzymales i nie grozi Ci juz negatyw dla tej transakcji
2. jestes sprzedawca firma wiec musisz podawac w aukcjach zasady zwrotow
3. nie wiem, jakie zasady zwrotow obowiazywaly w tej aukcji, ale wg Twoich obecnych zasad to kupujacy pokrywa koszt wysylki zwrotnej jesli przedmiot jest  uszkodzony, jesli sie nie myle, + ma na zwrot 10 dni jesli chce otrzymac zwrot kosztow zakupu
4. nie wiem gdzie byl wystawiony wozek ktory kupila ta niemka bo w roznych serwisach moga obowizywac sprzedawcow, zwlaszcza firmowych, rozne dodatkowe zasady
5. z reguly to sprzedawca okresla zasady zwrotow i kupujacy je akceptuje jesli kupuje. ew. sprzedawca zawsze moze isc na ustepstwa..., choc chyba nie ma sensu, jesli podejrzewasz, ze kupujaca po prostu probuje cos wyludzic - przez 4 mies. wozek mogl ulec zniszczeniu, mogl 'wpasc pod samochod' itp...
6. zakladam ze znasz strony pomocy dot. zasad zwrotow - moze tam cos znajdziesz
PL: http://pages.ebay.pl/help/sell/return-policy.html
DE: http://pages.ebay.de/help/sell/your-return-policy.html
UK: http://pages.ebay.co.uk/help/sell/your-return-policy.html

Zadaj pytanie innym użytkownikom eBay