zwrot zakupionego przedmiotu

Sprzedalam na ebayu.de torebke i kupujaca chce ja mi zwrocic poniewaz uzywa argumentow ze opis na aukcji nie odpowiada stanowi  faktycznemu przedmiotu,napisane bylo ze jest nowa ,a jest uzywana  i torba nie splenia jej oczekiwan .Na aukcji bylo napisane ze torba jest uzywana ,ale jest jak nowa,wszystkie mankamenty torby byly opisane,zamieszczone dokladne  zdjecia i napisane ze nie ma  zwrotow .Kobieta uzywa szantazu i grozi mi paragrafami ,wiec dla spokoju zgodzilam sie zwrocic jej pieniadze ,a Ona ma zwrocic torbe. Zada jeszcze odemnie dodatkowych 4,10 euro za wysylke torby ,a ja juz ponioslam koszty za wysylke i zaplacilam 4,10 euro ,wiec bede stratna w sumie 8,20 euro za czyjes kaprysy,bo torba przestala sie podobac, a torba byla dokladnie opisana .  Czy mam obowiazek zwrocic kupujacej rowniez te koszty przesylki zwrotnej ?

Pokaż cały temat

A czy kupujaca otwarla sprawe w Centrum rozstrzygania? Wydaje mi sie, ze rozwiazanie sprawy poprzez zwrot przedmiotu mozna ustalic w tym procesie wlasnie i przynajmniej zostaje po tym slad. Tak czy owak, nawet jesli zrobisz wszystko, o co prosi, to i tak bedzie miala mozliwosc wystawienia negatywa czy neutrala.

Jesli dobrze rozumiem ze strony http://pages.ebay.de/help/sell/your-return-policy.html o zasadach zwroto, to sprzedawcy prywatni nie maja obowiazku przyjmowac zwrotow i jesli chca przyjmowac to robia to dobrowolnie.

Jesli bylabys firma, musialabys okreslic takie zasady i w nich mozna okreslic, kto ponosi koszt przesylki zwracanego przedmiotu.

Teoretycznie informacje zawarte w aukcji sa wiazace i jesli nie bylo w nich mowy o zwrocie lub tym, kto ponosi koszty, kupujacy nie powinien sie tego domagac, ale w praktyce moze probowac to wymusic.

moze sprobuj to zglosic http://pages.ebay.pl/help/policies/feedback-extortion.html poprzez strone polska i niemiecka.

Zadaj pytanie innym użytkownikom eBay
Posty z największą liczbą podziękowań