Witam wszystkich i proszę o pomoc,
Niedawno otworzyłem działalność gospodarczą, jestem na ryczałcie bez vat-u. Moja działalność w głównej mierze będzie zajmować się handlem na allegro i ebay.de
W związku z tym mam kilka pytań na które chciałby uzyskać odpowiedź:
1. Czy do ewidencjonowanie zakupów wystarczy wydruk aukcji + przelew paypal?
2.Czy muszę mieć konto firmowe na ebay oraz paypal aby kupywać przedmioty jako firma, czy wystarczy że imie i nazwisko osoby do której należą te konta będzie takie samo jak właściciela firmy?
3.Czy wszystkie zakupy muszę zamawiać na "firmę", na ebay oraz na paypal mam konto indywidualne, czy muszę je zmieniać na firmowe?
4. Jeśli dostaję list z urzędu celnego z prośbą o dostarczenie informacji potrzebnych do oclenia paczki - czy muszę dostarczyć formularz SAD czy dostarczam tylko potwierdzenie przelewu z paypal i załatwiam sprawę jak klient indywidualny
5. Jak wygląda sytuacja gdy sprzedam coś np. na ebay.de? Czy taką sprzedaż traktuję tak jak "polską" i wpisuje ją po przeliczeniu euro na PLN normalnie do ewidencji tak jak w przypadku przedmiotów sprzedawanych na allegro w Polsce.
Pozdrawiam,