[Sprzedawca] Problem ze zwrotami.

Dzień dobry,

 

Mam pewien problem ze zwrotami. Jesteśmy firmą działającą w Polsce, ale wysyłamy produkty na cały świat. W większości aukcji mamy darmową wysyłkę ekonomiczną niezależnie od lokalizacji Kupującego.

Już kilka razy mieliśmy taki lub podobny problem: Kupujący zamawia produkt i po odbiorze stwierdza, że się pomylił bo chciał nieco inny i oczekuje wymiany lub zwrotu pieniędzy (podkreślę: bez najmniejszej winy z naszej strony). I to jest zrozumiałe, ma takie prawo i w Polsce mamy przecież podobne przepisy. Jednak Klienci z zagranicy oczekują, że wymiana obędzie się również bez kosztów wysyłki i innych, które przecież jako sprzedawcy musimy ponieść. Najczęściej od razu otwierają sprawę w serwisie Ebay co potencjalnie może nam obniżyć wskaźniki sprzedawcy (nie wspominając o osczerczych negatywnych opiniach, ale przed tym chyba uciec się nie da). Na domiar, w każdej aukcji mamy wyraźnie zaznaczone, że koszty zwrotów ponosi Kupujący i że obowiązuje nas prawo farmaceutyczne, więc zwroty przyjmujemy jedynie w przypadku uszkodzenia przesyłki w transporcie lub niewłaściwej realizacji transakcji z naszej strony. Mimo to Ebay uparcie obciąża nas koszatmi.

Czy znają Państwo jakieś sposoby, zgodne z regulaminem Ebay oczywiście, które pozwolą przynajmniej zminimalizować szkody czynione przez nieodpowiedzialnych Klientów? Zasadniczo staramy się iść Klientom na ręke ile tylko się da, nie raz ponosząc straty, ale wiele spraw jest naprawdę ewidentnych, a chyba żadnego przedsiębiorcę nie stać by opłacać błędy Klientów.

 

Pozdrawiam.

Zaakceptowane rozwiązania (2)

Zaakceptowane rozwiązania (2)

Zastrzezenie w tresci aukcji ze koszty zwrotu ponosi kupujacy nie chroni cie przed Ebayem. Tylko zaznaczenie w  warunkach zwrotu ze zwrot jest na koszt kupujacego jest honorowane przez Ebay. Ale nie zawsze.

 

Wplywa to jednak, z drugiej strony na ranking co wiaze sie z pozcjonowanoiem a takze premia. Przekalkuluj co bardziej sie oplaca przy twojej wysokosci sprzedazy.

 

W niektorych krajach klienci sa dosc rozkapryszeni a Ebay jest bardzo stronniczy. Nie ma sie czemu dziwic poniewaz kupujacy sa glownym zrodlem dochodu tej firmy. Oplaty z tytulu wystawienia aukcji to niewielki procent, prowizje to co innego.

Zaznacz, jesli dotad tego nie uczyniles, w warunkach zwrotow ze zwrot placi kupujacy.

 

Skroc do minimum okres czasu dla zwrotow.

 

Mozesz tez zaznaczyc ze nie akceptujesz zwrotow.

 

Mozesz wyeliminowac kraje gdzie zwracajacy kupujacy sa w uprzykrzajacej ilosci.

Odpowiedzi (0)

Zadaj pytanie innym użytkownikom eBay