regulamin eBay/ a zmiana adresu wysyłki+oszustwo kupującego

Nie ukrywam ,że mam problem. Kupujący ( nowe konto) ebay.fr kupił przedmiot. Płatność zarejestrowana przez PayPal na inne nazwisko i imię niż podany adres wysyłki w płatności PayPal. Wg PayPal nie powinienem zgadzać się na wysyłkę do Francji Powód kupujący podał - pomylił adres. Rozumiałbym gdyby napisał ; wyjeżdzamy na wakacje , nie będzie nas w domu, proszę wysłać na ten i ten adres. Transakcja jak transakcja. W ten oto sposób nie podlegam ochronie sprzedających.                                                                     Wystąpił problem. Paczki dojechały do Francji 23.09.2016. Kupujący nie poinformował mnie ,że zmienił u kuriera termin odbioru na dzień 27.09.2016. Paczki zostały wysłane na inny adres jak w płatności. Inny tzn 750 km od miejsca zamieszkania.  Uważam ,że po stronie kupującego był i jest problem. Coś tu nie gra.Kupujący odebrał paczki w dniu 27.09.2016. W następnym dniu 28.09.2016 informuje mnie ,ze paczki otrzymał uszkodzone. Moje zdziwienie . Paczka bardzo dobrze zapakowana , oznakowana, naklejki ostroznie,etc. Zewnętrzne oznaki paczek nie wskazuja na uszkodzenie jakiekolwiek. Pisze ,że składam reklamację do firmy DPD. Mimo ,ze poinformowałem Pana Kupującego on w dniu 04.10.2016 wystąpił do eBay ; PROŚBA O ZWROT TOWARU- PRZYCZYNA USZKODZENIE PRZEDMIOTU. Pisał ,że coś popękane , szkło słuczone, żarówki, Ja zdziwiony nie wytrzymałem. Zadał pytanie jak zamierzam załatwić problem ? No cóż ; eBay podaje '' uszkodzenie paczki wina sprzedającego''. Stąd moje pytanie ;zlecenie wykonywane przez DPD a sprzedawca odpowiada za coś czego nie uszkodził i nie dostarczał sam czyli z rąk do rąk. Jest to traktowane własnie podobnie. Daje to możliwość kupującemu bardzo dużą. Nazywam rzecz po imieniu- Oszustwo w Cyberprzestrzeni. Cel ? Kupujący otrzymuje towar , wymienia , podmienia i wysyła z powrotem na koszt sprzedającego . Poza tym kurier DPD oświadcza , ze adresat ma prawo do zmiany terminu odbioru( Francja aż 14 dni- potem paczka wraca do Polski), do zmiany adresu. Watpliwa sprawa aby można było wygrać z eBayem . Po 7 dniach nawet jak nie odpowiem na 4 propozycje - przechodzi w spór. Rostrzygnie oczywiscie eBay na korzyść kupującego podającego nieprawdziwy stan rzeczy. Informowałem ,że trzeba złożyc protokół szkody. Złożyłem sam w Polsce . Kupujący na wygranej. Płatność na PayPal zablokowana do wyjaśnienia.Na PayPal nie ma sporu z wiadomej przyczyny. Albo eBay albo PayPal. Cała sprawa wygląda dziwnie i wyglądała dziwnie od samego początku. Kupujący mieszka na południu Francji . Wiadomości email i założona prośba o zwrot towaru z Paryża.Nie wiem co o tym sądzić ale nasuwa się tylko jedno stwierdzenie; Oszustwo. Domniemuję ,że w sprawie uczestniczą 3 osoby. Jedna osoba jest pośrednikiem transakcji( słup) - tłumacz z angielskiego na francuski. Ktoś inny płacił za transakcję , email w adresie żeński z innym nazwiskiem. Blokada użytkownika nic nie daje. Kupujący zakładając taka sprawę nie musi się już kontaktować ze sprzedawcą. Koszty jak zwykle ponosi sprzedawca. Całość za transakcję trafi do kupującego. O ile kupujący odeśle tak uszkodzony przedmiot ? Kontakt w sprawie oczywscie tylko przez eBay.fr To też dziwi ponieważ zgłaszałem do eBay.pl problemy z kupującym. Ebay.pl od razu przekierował mnie do eBay.fr. Przypuszczam ,że podawanie przyczyny na uszkodzenie paczek w czasie trasportu to bardzo częsta przypadłość dotycząca kupujących we Francji. Jest to już 4 przypadek w okresie 4 tygodni. Nie polecam transakcji z kupującymi we Francji tylko z tego powodu.Mimo ,ze mam całą korespondencję z kupującym i pośrednikiem nie mam pojęcia czy ktoś z obsługi eBay.fr wezmie to zdarzenie pod uwagę. Czy sprawdzą skrzynki pocztowe tych 3 Panów z Francji. Ogólnie nie liczę na poważne potraktowanie mnie jako Polaka w tej sprawie.Przestrzegam innych uzytkowników aby nie padli ofiarą takich metod .

Zaakceptowane rozwiązania (1)

Zaakceptowane rozwiązania (1)

Jeśli mogę cię pocieszyć- na niemieckim Ebay jest to samo. Wystarczy poczytać niemieckie forum-tam też jest mnóstwo takich oszustw opisywanych przez sprzedawców.  To plaga.  Więc raczej nie chodzi o narodowość.

Generalnie przyjętą przez Ebay zasadę :Klient ma zawsze rację nawet jak nie ma racji" część kupujących wykorzystuje jak się da.

Odpowiedzi (0)

Zadaj pytanie innym użytkownikom eBay
Posty z największą liczbą podziękowań