Witam,Prosze o pomoc w sprawie sprzedazy.
- Subskrybuj kanał RSS
- Oznacz temat jako nowy
- Oznacz temat jako przeczytany
- Dodaj do sekcji Moje zakładki
- Subskrybuj
- Wersja do wydruku
- Zgłoś nieodpowiednie treści
07-04-2017 20:49
Witam,
Sprzedalem przedmiot na ebay.fr, kupujacy go uzywal przez kilka tygodni (o czym mnie poinformowal przez ebay ze przedmiot juz jest uzywany) ale wymyslil sobie ze jest niezgodny z opisem i chce zwrocic w wyniku czego ja musze pokryc wszystkie koszty.
Juz pogodzilem sie z tym ze przedmiot nie jest pelnowartosciowy, kontaktowalem sie z kupujacym z 5 razy i cisza, nie odpowiada.
Sprawe o zwrot zalozyl, wiec przedmiot chcialbym sprowadzic spowrotem, pieniadze zablokowane i pewnie po jakims czasie zostana mu zwrocone a on wcale nie musi mi odpowiadac.
Pytalem o pomoc ebay, w odpowiedzi otrzymalem same wiadomosci kopiuj/wklej nie na temat.
Prosze powiedzcie, co zrobic? czy rzeczywiscie ebay/paypal zwroci mu pieniadze po jakims czasie od otwarcia sprawy i zostane bez towaru i pieniedzy?
Dlaczego ebay pozwala na tego typu oszustwa?
Pozdrawiam.
Zaakceptowane rozwiązania (0)
Odpowiedzi (1)
Odpowiedzi (1)
- Oznacz jako nowe
- Dodaj do sekcji Moje zakładki
- Subskrybuj
- Subskrybuj kanał RSS
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednie treści
Nie wiem jak na francuskim, sprzedaje na ebay.com wiec jest tu tak ze jesli kupujacy otwiera sprawe to nie dostaje pieniedzy az zwroci przedmiot.
Przy otwarciu sprawy ma dwie opcje do wyboru: moze zwrocic aby otrzymac zwrot albo inny przedmiot.
Ja place za zwrot jesli nastepuje on z mojej winy (przedmiot niezgodny z opisem) jesli jednak kupujacy po prostu rezygnuje z zakupu bo np. zmienil zdanie to on placi za przesylke do mnie a ja doknuje zwrotu po potraceniu oplaty za wysylke pierwotna.
Musi to jednak byc uczciwy kupujacy. W wiekszosci wypadkow sprzedawca stoi na z gory przegranej pozycji
Dopiero jak na ebay pojawi sie potwierdzenie o tym ze otrzymalem zwrot to przysylaja mi upomnienie, zawiadomienie o tym fakcie. Jesli dokonam zwrotu to sprawa zamknieta ale jesli wysle nowy przedmiot to jakis czas jeszcze przypominaja o dokonaniu zwrotu. W koncu jednak daja spokoj wiec przypuszczam ze ktos z obslugi patrzy i widzi ze nie bylo zwrotu bo nastapilo ponowne wyslanie. Czasami kupujacy zamyka sparwe zwlaszcza jesli mu sie przypomni i podesle link. Czasem jednak Ebay zamyka.
W skrajnych przypadkach moge zatelefonowac do Ebay