Prawa kupującego lekceważone !!!

Mam zamiar poruszyć bardzo drażliwy temat dotyczący praw kupującego, zaraz po dokonaniu zakupu za granicą. Niejednokrotnie zdarzyło mi się kupić wartościowy przedmiot, za który zapłaciłem, pokryłem koszta wysyłki, przedmiot do mnie nie dotarł albo dotarł uszkodzony. Pieniądze nie zostały zwrócone, albo zwrócone tylko połowicznie. Podobno PayPal gwarantuje zwrot na konto, ale niestety tam również nie doczekałem się tego. Sprzedawcy zaraz po zainkasowaniu pieniędzy wydaje się, że kończymy interes. Niestety bywa tak, że nie chce oddać pieniędzy kupującemu, a nawet nie poczuwa się do odpowiedzialności za to. Czy w takim razie handel międzynarodowy podyktowany tylko i wyłącznie interesem sprzedającego? Z racji na brak karty kredytowej bank nie ponosi odpowiedzialności za to, a to już zakrawa na defraudowane pieniędzy na szerszą skalę. Interes kupującego w tym, aby dostać przedmiot ale nie zawsze jest tak, że dostajemy to co chcemy. Podobno ebay również gwarantuje bezpieczeństwo kupującemu, ale niestety tak się nie dzieje. Jeżeli następuje zwrot przedmiotu, za który zapłacił kupujący pokrywając również koszta transportu oraz opłaty importowe wliczając w to wysyłkę zwrotną za którą też zapłacił, to dlaczego zwracane są mu tylko pieniądze za sam przedmiot? Albo to zostanie wreszcie wzięte pod uwagę, albo zajmie się tym policja danego kraju z którego było kupowane, bo inaczej już sobie tego nie wyobrażam. 

Zaakceptowane rozwiązania (0)

Odpowiedzi (1)

Odpowiedzi (1)

Moje doświadczenie jest diametralnie różne. Kupujący jest pod specjalną ochroną na eBay co odczuwa każdy sprzedawca prędzej czy później. Wystarczy poczytać to forum.

Sytuację wykorzystują nieuczciwi kupujący którzy przestają sprzedawać przedmioty których nie stać ich na stracenie

Zadaj pytanie innym użytkownikom eBay