10-04-2013 20:38
Witam serdecznie. Z góry przepraszam że zaśmiecam przestrzeń wirtualną ale niestety sama sobie nie poradze;/. Otóż po raz pierwszy otworzyłam konto na ebayu i wygrałam licytacje przedmiotu z Anglii. Nie przelewałam przez paypal, bo stwierdziłam ze nie oplaca mi sie na ten jeden raz. Przelałam pieniążki kartą kredytową Visa, wiec wyświetliło mi się jako bym płaciła przez paypal. Wszystko było w porządku, jednak po otrzymaniu przelewu, sprzedawca nie oddzywał się do mnie w ogóle. w tamtą srode mijał termin dostawy 2 tyg, wtedy napisal pierwszy raz ze wyslal przesylke ale ją zwrócili i wyśle jeszcze raz. I napisałam do niego prośbę by ten wysłał mi skan dowodu wysyłki albo numer paczki. Oczywiście od tamtej pory nic. Codzień jak głupia wyczekuje kogoś z przesyłką ale wiem że to są kpiny po prostu. Dzis, po 3 tyg postanowiłam wnieść skarge i ubiegać się o zwrot pieniedzy tj 50 funtów. Cała strona jest po angielsku, troche juz mnie to przytłacza. Kliknelam ze nie otrztymalam przesylki, ale wyswietliło mi się że opcja jest niedostępna (bo termin byl do zeszlej środy). automatycznie przniosło mnie to do konta paypal. a że płaciłam kartą męża a tam należało wpisać nazwisko jak na karcie, to wypełniłam luki na męża, także konto ebay jest na mnie, a paypal już nie (różnica w imieniu, i w nazwisku wski/wska, reszta adresy email i zwykły jest ten sam). I nie wiem czy tu nie popelnilam gafy. Zalogowałam sie na paypal a tam czysto, nic nie ma. Myslalam ze automatycznie mi transakcje dokleją do paypal, ale nie. I gdy klikam w paypal ze nie otrzymalam przedmiotu i wpisuje nr transakcji to wyskakuje mi ze błąd. I właśnie nie wiem czemu błąd, bład bo nie mam tej transakcji podczepionej do paypal czy błąd bo (niestety ale przeslalam sprzedającemu numer transakcji nie wiem czemu). Wyczytalam gdzies ze musze połączyc paypal z ebayem, więc to zrobiłam, weszłam na konto ebay, i tam połączyłam. I niestety dalej nic. Nie wiem po prostu jak wnieść zażalenie, nie wiem gdzie kliknąć w ebayu, bo przecież wg paypala nie mam zadnej transakcji. A może musze zsweryfikować konto? Czyli wpisac te wszystkie dane z karty kredytowej? Nie wiem sama, siedze nad tym juz kilka godzin i becze z bezradności bo już nie mam na to siły. Facet ewidentnie mnie olał. Pomyslał ze zarobi sobie na głupim polaczku. Na dodatek koleś ma same plusy w komentarzach, co prawda tylko 13 no ale. I młody tez nie jest bo 1985 rocznik, więc nie wiem o co chodzi. Błagam pomóżcie mi, bardziej zalezy mi na przesylce niz na kasie, ale nie chce zostac i bez pieniedzy i bez przesylki. Pozdrawiam i proszę o odpowiedz
dzwon do obslugi klienta
skad wzielas nr transakcji? ew. sprawdz czy ten nr transakcji ktory podajesz w centrum sporow paypal nie jest przypadkiem nr przedmiotu
a jeszcze dodam, że gdy wchodzę na tą opcję, gdzie jest "kupiłeś inną drogą a niżeli przez paypal" to przekierowuje mnie na UK ebay gdzie kupiłam przedmiot, ale nie mogę zgłosić tego do ebay, gdyż wyświetla mi się to:
"You purchased this item as a PayPal guest user and will need to contact PayPal directly by going through their Resolution Centre."
czyli kółko się zamyka, bo robie jak powyżej, i znów błędny numer transakcji, gdyż transakcji nie ma. A moze mieć coś wspólnego to z tym że podałam ten numer sprzedającemu? Mógł jakoś zablokować mozliwość mojego wniesienia sporu przez to? Być może teraz głupoty wypisuje, ale na prawdę jest to dość stresująca sytuacja dla mnie:(
Przedmiot zlicytowałam 20 marca, i od wtedy, gdy już zatwierdzono mój przelew, na ebayu wyświetlało mi się że "przewidywany czas dostawy to 27 marca - 03 kwietnia. Po tym dniu, wyświetlało mi się na ebayu, gdy klikałam w "nie otrzymałam przesyłki", że opcja jest niedostępna, i wyświetłał się link, który automatycznie przekierowywał mnie na paypal, gdzie po zalogowaniu była opcja rozpoczęcia rozszczenia (tyle że ja wg paypal nie mam żadnej tam odnotowanej transakcji).
3 tygodnie minęło od zakupu, więć zdecydowałam się na wniesienie o zwrot pieniędzy, gdyż wiem, że sprzedawca się po prostu już nie odezwie.
Tak, postępowałam wg tego schematu, klikałam w "otwórz sprawę o spór", bo pisanie do sprzedawcy już nie ma najmniejszego sensu, wyświetla mi się "Otwórz sprawę (spór) w Centrum rozstrzygania", następnie wchodziłam w "Przejdź do Centrum rozstrzygania PayPal,", gdyż według faktury którą otrzymałam przy zakończeniu przelewu, było napisane że płaciłam w systemie paypal, kolejno loguję się do paypal, a tam nic, chcę zgłosić problem, i nie mogę bo wpisując ten numer transakcji, który otrzymałam, wyskakuje mi coś takiego:
"Numer identyfikacyjny transakcji jest nieprawidłowy. Sprawdź numer identyfikacyjny transakcji i prześlij ponownie". A gdy klikam w szukanie numeru to nie ma możliwości gdyż żadnej transakcji nie mam:(.
Wiem że nie jest dobrym pomysłem, tyle że ja karty visa ani mastercard nie mam, a męża dane nie powinny być dostępne na żadnych forach spoleczn, czy innych gdzie konieczne jest wpisanie danych osobowych.
Nie, nie kontaktowałam, napisałam do ebay.pl, może oni coś doradzą, ale faktycznie, chyba do nich zadzwonię jutro. Nie pomyślałam nawet o tym:/
o jakim terminie piszesz ponizej?
'Dzis, po 3 tyg postanowiłam wnieść skarge i ubiegać się o zwrot pieniedzy tj 50 funtów. Cała strona jest po angielsku, troche juz mnie to przytłacza. Kliknelam ze nie otrztymalam przesylki, ale wyswietliło mi się że opcja jest niedostępna (bo termin byl do zeszlej środy)"
na otwarcie sprawy w centrum rozstrzygania masz 45 dnia od zapłaty, a jak piszesz minelo dopiero 3 tyg...
czy postepujesz wg opisu z http://pages.ebay.pl/help/buy/item-not-received.html ?
korzystanie z nie swojej karty przy jednoczesnym kupowaniu na siebie zamiast na dane z karty nie jest najlepszym pomyslem gdziekolwiek sie kupuje/placi
czy kontaktowalas sie telefonicznie z obsluga klienta paypal, aby wyjasnic dlaczego nie widzisz platnosci i czy przysluguje ci ochrona?
Czyli nic przez ebay ani paypal nie zdziałam? Nie mam możliwości wniesienia jakiejś skargi? W mailu potwierdzającym transakcję co prawda jest napisane - szczegóły transakcji paypal 51 funtów, ale niestety pewnie masz racje:/. Nie spodziewałam się szczerze tego, bo kontakt przed zakupem był naprawdę dobry. A odkąd przelałam pieniądze, tak cisza, po prostu koszmar. Pierwszy i ostatni raz.
Wyglada na to ze zaplacilas karta przez Paypal ale z pomininieciem swojego czlonkostwa w Paypal i co za tym idzie ochrony kupujacego z tym zwiazanej.
Skontaktuj sie z karta ktora placilas i zglos wyludzenie.
Nie zapomnij wystawic negatywnej opini sprzedawcy nazywajac rzeczy po imieniu ku przestrodze innym.