27-05-2013 14:31
Witam,
Chciałbym zmienić walutę rozliczeniową z PLN na EUR. Obecnie mam wystawione w sklepie aukcje. W pomocy wyczytałem 2 sprzeczne informacje. Pierwsza to taka, że aukcje w sklepie muszę zakończyć i wystawić ponownie w nowej walucie. Druga natomiast jest taka, że po zmianie waluty wszystkie opłaty za nowe aukcje będą rozliczane na koncie z nową walutą, a opłaty za aktywne aukcje (np. w przypadku sprzedaży i naliczenia prowizji od ceny końcowej) zostaną naliczone na starym koncie według pierwotnej waluty.
I teraz się trochę pogubiłem. Bo zależy mi na tym, żeby tych aukcji jednak nie kończyć - żeby one trwały. Czy nie będzie tak, że jak zmienie walutę na EUR, to moje stare aukcje nie zostaną automatycznie zakończone?
Czy ktoś już miał doświadczenie w tej kwestii i może podzielić się uwagami?
Pozdrawiam, Łukasz
Z tego co wiem (ale moge sie mylić). Waluta jest zmieniana wraz z końcem okresu rozliczeniowego.
Czyli otrzymujesz fakturę za dany okres w jednej walucie. I od nowego już masz naliczane opłaty w nowej walucie.
Sprawa sie komplikuje, o czym wspomniano post wyżej. Gdy mamy termin platnosci.
Łukaszu,
Zalecane jest abyś zakończył aukcje przed zmianą waluty rozliczeniowej. Jeżeli tego nie zrobisz na koncie będziesz mieć 2 faktury jedna PLN oraz EUR. Sytuacja się komplikuje przy płatnościach w takiej sytuacji gdzie fakturę PLN będziesz mógł wyłącznie regulować przelewem bankowym (14 dni), a EUR poprzez PayPal lub kratę kredytowa. Zaległość na dowolnej fakturze może spowodować ograniczenie możliwości sprzedaży.
Posiadanie dwóch faktur na koncie generuje 'chaos' w sprzedaży, można go uniknąć zamykając aukcje przed dokonaniem zmiany waluty konta.
Pozdrawiam,
Agnieszka
Temat | Podziękowania |
---|---|
1 |