Luki w paypal , ktore daja duze mozliwosci oszustom i naciagaczom

tom-bxl-2008
Użytkownik

Witam
Chce sie dowiedziec dlaczego firma paypal nie bedac strona w tranzakcji a jedynie posrednikiem w przeplywie gotowki,daje duze mozliwosci nieuczciwym kupujacym czyli oszustom?
Przez mozliwosc wytoczenia sporu i roszczenia w ciagu 45 dni od zakonczenia tranzakcji,paypal pomaga oszustom .
Rozumiem jerzeli sprawa odnosi sie do rzeczy typu elektronika,nowych,na gwarancji producenta czy sprzedawcy,ale ni jak ma sie to do rzeczy uzywanych
kupionych droga licytacji.Nagminne staje sie wyludzanie przez kupujacych towarow i pieniedzy.A ich sposob dzialania jest prosty.
Po zakupie przedmiotu czekaja do ostatniej chwili kiedy to zbliza sie koncowy termin skladania sporow,roszczen i wystepuja z takim sporem do PayPal.
Przeciez skoro ktos kupil i odebral uzywany przedmiot,zgodny z opisem i zdjeciami to dlaczego ma mozliwosc uzywania go przez miesiac a jak mu sie znudzi czy
znajdzie tanszy u kogos innego to moze wystapic ze sporem czy roszczeniem?
Kupujacy wiedza ze paypal przyznaje zawsze racje kupujacym i wykorzystuja to.Chcac wyludzic pieniadze lub oszukac sprzedajacego,rzucam przedmiotem o ziemie i pisze do PayPal ze towar nie zgodny z opisem,doszedl uszkodzony.
Otwieram spor o niezgodnosc przedmiotu z opisem,przesylam informacje,zdjecia i paypal zwraca mi pieniadze.
Moze byc tez tak ze przez nie uwage czy calkiem niechcacy kupujacy uszkodzi przedmiot,oczywiscie szkoda mu i zaluje.Jednak nie ma co plakac,jest sposob na odzyskanie pieniedzy,
ma przeciez mozliwosc nawet po miesiacu zakwestionowac zakup i zwalic wine na sprzedajacego,ze to on w takim stanie dostarczyl mu przedmiot,oczywiscie odzyska pieniadze.
Wchodzi na ebay i kupuje drugi taki sam przedmiot.
Koszty wysylek miedzynarodowych sa wysokie,dlatego wiekszosc sprzedawcow nie uznaje zwrotow,jednak robi szczere wyczerpujace opisy i potwierdzaja je zdjeciami przedmiotu.
Co z tego,jak paypal i tak podwaza wszystkie dowody sprzedajacego na to ze sprzedal przedmiot zgodny z opisem i zdjeciami i trzyma strone kupujacych.
W takich wypadkach,sprzedajacy ze spuszczona glowa i lzami w oczach jest zmuszony godzic sie na kazde warunki nieuczciwego kupujacego by poniesc jak najmniejsze straty.
Jest to krzywdzace dla uczciwych sprzedawcow i naraza ich na straty.Okres 45 dni i zla interpretacja tego przepisu jest absurdalna i daje mozliwosci wykorzystywania tego przez nieuczciwych kupujacych.
Okres na zlozenie sporu czy reklamacji na rzeczy uzywane,kupionych droga licytacji nie powinien przekraczac 7 dni od dnia odebrania przesylki przez kupujacego
a ewentualne rozstrzyganie przez paypal wszelkich sporow w tego typu sprawach powinno byc uczciwe,rzetelne a nie jednostronne trzymajace zawsze tylko strone kupujacego.
Od kilku lat handluje na Allegro,ale tam nie spotkalam sie z takimi klodami pod nogami jak tu.Nie dziwie sie wiec ze malo na ebay sprzedawcow z polski,bo mozna tu jedynie wiele stracic.
Wszystko za sprawa paypal,ktory rzadzi sie wlasnymi sprawami,daje mozliwosci oszustom i dba jedynie o wlasne interesy,a na wszelkie zglaszane problemy odpowiada,ze nie byl strona w tranzakcji i umywa rece.
Przykre jest to i absurdalne.
Pozdrawiam

Zaakceptowane rozwiązania (0)

Odpowiedzi (0)

Zadaj pytanie innym użytkownikom eBay