12-05-2011 02:57
Cześć wszystkim! Mam pytanie. Pierwszy raz kupuję na e-bayu i jestem kompletnie zielony... sprawa jest następująca: kupiłem kilka nowych filmów na DVD z USA u tego samego sprzedającego. Cena każdego - około 15$, wysyłka każdego - 5,95$ (nie chcą obniżyć, sklep za każdą sztukę nalicza osobno koszt przesyłki). Czy doliczą mi opłatę celną? Jeśli tak to jakiej rangi to może być kwota? Trochę się obawiam, że przerośnie to wszystko moją studencką kieszeń 🙂 Mieliście już może doświadczenia z kupowaniem filmów ze Stanów? Będę wdzięczny za jakąś informację. Z góry dzięki!
Kombinuja z oplata za wysylke bo od tej oplaty nie placi sie prowizji ale juz niedlugo prowizja bedzie naliczana od calej ceny i bedzie prosciej.
Z angielskim znajdziesz pomoc na forum tlumaczenia, jesli trzeba.
Mozesz zrezygnowac z zakupu bez specjalnych konsekwencji jesli np. znajdziesz te dyski taniej u kogos innego. Wskazanie sprzedawcy tanszego zrodla moze pomoc w negocjacjach...
np. Amazon.com
Troszke sam jesteś sobie winien, trzeba było go ZYPYTAC PRZED ZAKUPEM ,, I combine shipping???"
i raczej napewno by połączył albo jakąś inną zniżke byś dostał ale po zakupie to...
Ja jestem słaby z Angielskiego ale w pewnych wypadkach znaki zapytania wystarczy dodac i oni skumają o co chodzi (jak chcą)
poczytaj /poszukaj troche a znajdziesz wiecej info np.: http://community.ebay.pl/topic/Kupowanie-Za-Granic%C4%85/Kupno-Sztormiaka-W/2000000279?#msg190000209...
cwaniak czy nie, ma do tego prawo i nie jest to jakas ograniczona jedynie do ebaya praktyka....
Masz zamiar płacic za wysyłke każdego filmu no to niech ci CWANIACZEK wysyła pojedyńczo i wtedy napewno żadnego cła nie będzie. Musisz tu podac całkowitą kwote za jaką kupiłeś wszystkie filmy to ci tu podpowiedzą ( do jakiejś kwoty zakupy spoza UE są wolne od cła) JA BYM ZREZYGNOWAŁ Z ZAKUPU JAK NIE ŁĄCZY WYSYŁEK TEN CWANIAK