eBay i PayPal odmawiają zwrotu pieniędzy

Witajcie,

 

Zdecydowałem zapytać Was o radę, gdyż kończą mi się pomysły jak mam działać.

 

Zakupiłem półtorej miesiąca temu przedmiot - kartę graficzną za 1000 USD od zweryfikowanego sprzedawcy na eBay. Na aukcji był napis, że podlegam pod program ochrony kupujących, że dostanę przedmiot lub zwrot pieniędzy mam gwarantowany. Warunek bym zapłacił przez zatwierdzony sposób płatności eBay - przez PauPal. Tak też zapłaciłem, mimo że drożej wyszło niż jeśli bym zapłacił w inny  sposób. Wolałem jednak mieć ochronę kupujących i spokój.

 

Na eBay pojawił się numer śledzenia. Dotarła przesyłka po długim czasie (ok 4 tygodni), pusta przesyłka, bez przedmiotu, nie otrzymałem przedmiotu. Sama koperta z numerem śledzenia. Konto sprzedawcy zostało zalokowane, widziałem że ktoś inny napisał też komentarz mu że tez został oszukany. Napisałem do sprzedawcy prośbę by zwrócił pieniądze, bez odpowiedzi. Napisałem tego samego dnia do eBay, że otrzymałem tą udawaną paczkę a nie zamówiony przedmiot. Wysłałem zdjęcia paczki, zrzuty ekranowe z zakupu, wszystko legitnie. Poprosiłem o zwrot pieniędzy. W odpowiedzi napisali mi instrukcję jak odzyskać pieniądze porpzez PayPal, z którym mają umowę co do płatności i ochrony konsumenta. Napisali do mnie, że faktycznie łapię się pod ochronę konsumenta.

 

Byłem więc spokojny, napisałem od razu na PayPal i czekałem miesiąc na odpowiedz, odpowiedź że odrzucono moją prośbę o zwrot pieniędzy ! Byłem zaskoczony, od razu napisałem do eBay wiadomość, że PayPal odmówił zwrotu pieniędzy. Odpowiedzieli mi równie błyskawicznie - przepraszamy ale minęło 30 dni na zgłoszenie problemu. Polecamy zgłosić sprawę na policję !

 

Tak się zastanawiam, ja problem im zgłosiłem przecież w dniu kiedy otrzymałem tą "fake paczkę" z wygenerowanym numerem śledzenia. Jak więc za późno ? Dlaczego nie otrzymałem zwrotu pieniędzy nie wiem, eBay mimo że przed zakupem kusił mnie napisem na aukcji "Otrzymaj przedmiot lub zwrot gotówki" stara się wymigać i nie mam narzędzi, a przynajmniej nie znam sposobu jak mogę odzyskać pieniądze za przedmiot, przedmiot kupiony z Rosji, na aukcji zapewniającej mnie że przysługuje mi ochrona konsumenta. 

 

Czuję się oszukany przez eBay, że na swoim serwisie zapewnili mnie o zwrocie gotówki, jeśli nie otrzymam przedmiotu, że w komunikacji zapewnili mnie również, że zostałem perfidnie oszukany i podlegam pod program ochrony konsumenta, A MIMO TO nie dostałem zwrotu pieniędzy. A dziś, kiedy od razu po decyzji PayPal ich poinformowałem, to mówią mi "przepraszamy, minął czas", to nie moja wina że PayPal tak długo to procesował.

 

Droga społeczności, jak dalej mam działać ? Jak wyegzekwować swoje 4100 zł zapłacone za przedmiot. eBay chce się pozbyć mojego problemu, obiecali ale nie oddadzą kasy, nie chcą pomóc lub będą rzucać mi kłody pod nogi. Jest to delikatnie pisząc - nieprofesjonalne.

 

Maciej

Pokaż cały temat

Pierwszy raz tu jestem, zaakceptowałem poprzednią wiadomość, nie wiem czy prawidłowo. Do tej wiadomości Marka101 odpowiadam:

 

Tak, spór stworzyłem od razu jak eBay mnie o to poprosiło. Dzwoniłem też do mojego banku, powiedzieli że wesprą też działania procesu chargeback i poprosili bym i ja otworzył spór na PayPal zgodnie z sugestią eBay. Dwie strony mnie tak prosiły więc uznałem to za odpowiednie. Spór był utworzony przeze mnie w PayPal, ja dostałem odpowiedź od PayPal, że spór wyjaśnią z bankiem, gdyż widzą że już też to procesuje. Kilka dni temu dostałem odpowiedź z banku i od PayPal że odrzucono moją prośbę ze sporu i nie oddadzą mi pieniędzy. Nie mam więcej uzasadnień. Mam żal do eBay, że zapewniał mnie że mam ochronę konsumenta, że "dostaniesz zamówiony przedmiot lub zwrot gotówki".  Dostosowałem się do ich warunków i zapłaciłem przez PayPala. Wszystko zgodnie z zasadami i przysłanymi instrukcjami. eBay ponadto potwierdził po zgłoszeniu oszustwa, że tak - przysługuje mi  ochrona konsumenta, jedyne co to założenie sporu na PayPal. Byłem spokojny o kasę.  Aż do teraz, spokój nagle się rozpłyną wraz z możliwościami odzyskania pieniędzy. Teraz już eBay nie jest tak miły, tylko mówią mi to w skrócie "Cześć jestem Ritta a jedyne co moge napisać to - za późno kolego, miałeś 30 dni". Rażąco niesprawiedliwie mnie traktują, tym bardziej że sprawę na eBay zgłosiłem od razu po otrzymaniu fake przesyłki a PayPal tak długo to procesował niezależnie ode mnie. Dostarczyłem im w pierwszej wiadomości komplet dowodów, zrzutów ekranowych, wyciąg z konta. Wszystko. Tak samo w komunikacji z eBay (kiedy następnie mi zalecili zgłoszenie sporu).

 

Tak więc co ja mam teraz zrobić, proszę coś poradźcie. 

 

Maciej

Zadaj pytanie innym użytkownikom eBay