Jak odzyskać moje pieniądze od paypal lub sprzedającego?

trzype
Użytkownik
Napisałem to samo na foraum ebay w dziale paypal, ale po przemyśleniu i ocenie aktywności tu i tam sądzę, że w tym dziale uzyskam cenniejszą i szybszą odpowiedź :) Moja historia w skrócie: Kupiłem telefon z USA (Kup teraz). Po zakupie dowiedziałem się, że telefon jest produkowany w trzech wersjach z których tylko jedna działa w Europie. Zapytałem więc sprzedającego czy na pewno opis jest prawidłowy i czy na 100% jest pewien, że telefon będzie działał w Europie. Odpowiedział, że nie wie, bo dane techniczne wziął z internetu. Poprosiłem, żeby sprawdził czy telefon posiada slot na kartę SIM (jeśli nie to wersja CDMA, która nie działa na naszym kontynencie). Odpisał, że nie wie o co mi chodzi, więc poprosiłem o anulowanie transakcji. 20.06 otrzymałem odpowiedź, że niestety przedmiot został już wysłany i nie przyjmuje on zwrotów. Rezczywista data wysłania to 26.06, więc 6 dni po mojej prosbie o anulowanie, więc sprzedający z premedytacją wysłał mi bezużyteczny telefon. Po około 3 tyg. dostałem wezwanie do urzędu celnego. Ponieważ sprzedający zawyżył wartość paczki - 300 USD, zamiast 125 USD, doprowadziło to do naliczenia cła od 300 USD wynoszącego ponad 200 zł, czyli ponad 50% ceny zakupu z wysyłką. Przed odbiorem paczki poprosiłem o sprawdzenie zawartości w obecności celników. Po stwierdzeniu braku slotu na kartę SIM (telefon CDMA) odmówiłem jej przyjęcia i wszcząłem spór na paypal o niezgodność towaru z opisem. Celnicy poinformowali mnie, że w takim wypadku paczka wróci do nadawcy. paypal (celowo z małej litery) po zbadaniu sprawy przyznał mi rację i kazał wysłać numer z systemu monitorowania paczek, więc podałem im numer z którym paczka została wysłana do mnie przez sprzedającego z informacją iż jej nie doebrałem, jak również link do strony - USPS.com na której można ją śledzić Dzisiaj otrzymałem taką odpowiedź: "Przesłane informacje z systemu monitorowania przesyłek były nieprawidłowe i nie mogliśmy potwierdzić dostarczenia przedmiotu, którego dotyczy to roszczenie. Wskutek tego sprawę uważamy za zamkniętą i nie możemy dokonać zwrotu pieniędzy. Zachęcamy do rozstrzygnięcia tej kwestii bezpośrednio ze sprzedającym. Dziękujemy za pomoc." Teraz zostałem bez pieniędzy wysłanych za telefon jak również bez bezużytecznego telefonu. Tutaj prośba do użytkowników ebay.pl - jest jakiś sposób na odzyskanie pieniędzy od paypal? Nie wiem - Rzecznik konsumenta, sąd, czy jeszcze coś innego?

Zaakceptowane rozwiązania (0)

Odpowiedzi (1)

Odpowiedzi (1)

ihusa
Użytkownik
podaj link do aukcji
Zadaj pytanie innym użytkownikom eBay
Posty z największą liczbą podziękowań