kupujący-oszuści

piokrza89
Użytkownik

Co jakiś czas trafiam na kupujących którzy otwierają mi sprawę z powodu rzekomego zaginięcia lub uszkodzenia przesyłki. W przypadku drugiego nie dostarczają nawet żadnych dowodów. Dziś kupujący z Niemiec otwarł mi taką sprawę, twierdząc że przedmiot dotarł uszkodzony, nie wysyłając nawet żadnych dowodów w postaci choćby zdjęcia! Czy ebay to widzi?? Te nowe zasady "ochrony" kupujących są dziurawe, jawna furtka dla oszustów jak na chińskim aliexpress! Wszystko wysyłam Pocztą Polską, list polecony priorytet, która wiadomo jakie ma czasy doręczeń. Ale zdarza się że pomimo rozwiązania sprawy na korzyść kupującego przesyłka w końcu do niego dociera, a on ani myśli zwrócić pieniądze. Ostatnio miałem taką sytuację z kupującym z Izraela, wcześniej z Australii. W obu przypadkach przesyłki miały opóźnienie, szły dłużej niż normalnie. Do Izraela szła 1-1,5 miesiąca, a do Australii 3 miesiące. W obu sytuacjach zgłaszałem reklamację do Poczty Polskiej, jednak zostały odrzucane, gdyż przesyłki ponoć dotarły. Potem kontaktowałem się z kupującymi, ten z Australii stwierdził że dotarła z opóźnieniem i nie musi mi pieniędzy zwracać. W końcu je od niego wyperswadowałem i zwrócił. W przypadku kupującego w Izraelu tak się jednak nie stało gdyż po zamknięciu sprawy w ogóle nie odpowiadał już na moje wiadomości. Nie były to rzeczy tanie, części do robotów odkurzających to dobrych kilka stów w plecy. Zgłosiłem oczywiście odwołanie do ebay gdy tylko otrzymałem odpowiedź w sprawie reklamacji Poczty Polskiej. Niestety na taką odpowiedź czeka się co najmniej miesiąc. W tym czasie minął miesiąc od wysyłki oraz miesiąc od zamknięcia sprawy otwartej przez kupującego, co wg ebay jest za późno, bo sprawa jest przedawniona...masakra! Mam dowody na to że kupujący towar odebrał, a ebay jeszcze mu zwraca moją kasę!

Wiadomość 1 z 21
ostatnia odpowiedź
19 ZAAKCEPTOWANYCH ROZWIĄZAŃ ()

Zaakceptowane rozwiązania

kupujący-oszuści

Ebay chroni przedewszystkim kupujacego stad sprzedawcy moga byc poszkodowani.

Sa kupujacy ktorzy wykorzystuja bez skrupulow lub celowo to stanowisko Ebay. Jak twoj kuujacy z Izraela. 

Niestety. Sprzedawcy bronia sie wydluzajac czas dostawy z marginesem bezpieczenstwa.

Oczywicie, stara zasada, nie sprzedawaj nic czego nie stac cie stracic.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Wiadomość 2 z 21
ostatnia odpowiedź

kupujący-oszuści

Zupełnie jak na aliexpress. Mali sprzedawcy nie mają więc szans, bo ich obroty są za małe by pokryć takie straty.

 

Zastanawia mnie jeszcze jedno. Czy opis oferty na stronie ebay.de musi być w języku niemieckim? Czy kupujący z tego kraju mają prawo żądać by odpowiadać im na wiadomości w tym języku a nie np. angielskim? Moje oferty mam wystawione w języku angielskim, a mimo to jest to jedyny kraj z którego kupujący piszą w tym języku i jeszcze mają wielki problem jak pisze się do nich po angielsku. Dziwi mnie to bo w Unii język angielski jest chyba używany do komunikacji między narodami jako ten "urzędowy".

 

Co do sprawy którą mi taki niemiec wczoraj założył. Moim zdaniem chce mnie oszukać bo wykorzystuje fakt że pewna część jest odkręcana od przedmiotu który mu wysłałem. Przesłał mi właśnie zdjęcie tego "uszkodzenia" z którym niby dostał przesyłkę. Uszkodzenie wcale nie wygląda jakby wynikło w transporcie. Moim zdaniem jest to uszkodzenie mechaniczne na którego powstanie nie mogły zadziałać siły wywierane w transporcie ale podczas...niewłaściwego używania produktu. Jest to element mocujący szczotkę w korpusie odkurzacza. Przy nienaturalnych obciążeniach to "sprzęgło" tak się właśnie "ściera". Jak już pisałem ta część jest odkręcana, więc prawdopodobne że kupujący odkręcił ten element od starej szczotki i przykręcił do tej nowej ode mnie. Ja tą szczotkę wysłałem w zaklejonym dodatkowo na obu jej końcach kartoniku oraz kopercie powietrznej - większej od kartonika. Zresztą zobaczcie na zdjęcie poniżej. Czy to wygląda na oderwane, urwane czy "starte"? Bo moim zdaniem brzegi są zbyt gładkie żeby to nie było "wyrobione" tylko urwane. Gdyby urwało czy oderwało sie w transporcie brzegi nie byłyby takie gładkie! 

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Wiadomość 3 z 21
ostatnia odpowiedź

kupujący-oszuści

piokrza89
Użytkownik

tutaj zdjecie szczotki nie uszkodzonej. Moim zdaniem kupujący chce mnie oszukać. Zdarzały mi się juz podobne historie w przeszłości. Nie wiem jak udowodnić to przed ebay. Nie ma teraz możliwości dodawania tych rozmów i korespondencji do toku sprawy? Na stronie sprawy nie widzę tego okna co było wcześniej. Kupujący wysłał mi te zdjęcia w prywatnej wiadomości. Żąda wysłania etykiety zwrotnej, chce zwrotu pieniędzy. Jak i skąd mam mu wysłać tą etykietę? Wysyłałem przesyłkę na poczcie, bez żadnych etykiet...

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Wiadomość 4 z 21
ostatnia odpowiedź

kupujący-oszuści

piokrza89
Użytkownik

Odpowiedział że nie ma więcej zdjęć. Sprawa śmierdzi. Wyrzucił starą szczotkę zanim dostał po tygodniach ode mnie nową? Kręci coś.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Wiadomość 5 z 21
ostatnia odpowiedź

kupujący-oszuści

piokrza89
Użytkownik

Pytanie jak dodać tą rozmowę do sporu na ebay żeby to widzieli?

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Wiadomość 6 z 21
ostatnia odpowiedź

kupujący-oszuści

Procedura wymaga odesłania przedmiotu do sprzedawcy. Dopiero po dotarciu eBay wypłaca pieniądze.

Opcjonalnie możesz zaproponować zniżkę ale dopiero jeśli zamknie spór.

Etykietę wystawi mu Ebay i obciąży ciebie ale wydaje mi się że to dotyczy obrotu tylko wewnątrz kraju. Z zagranicy kupujący musi zapłacić porto a sprzedawca refunduje jeśli faktycznie zwrot był zasadny.

 

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Wiadomość 7 z 21
ostatnia odpowiedź

kupujący-oszuści

piokrza89
Użytkownik

Więc co zrobić? Chce żeby mu wysłać jakąś etykietę zwrotną (której ja nie mam), albo zwrócić 15€ a on zachowa przedmiot...ja nie chce sie zgodzic ani na jedno ani drugie bo to oszust. Potwierdzeniem jest to ze nie chce mi wyslac zdjecia starej szczotki. Musial ją mieć skoro kupił u mnie nową?

 

ebay przegina na maksa. Właśnie wysłali mi jakąś głupawą ankietę. Oczywiscie wypelnillem wszystko na jedną gwiazdkę i opisalem ich "sprawiedliwe" poczynania wzgledem sprzedawcow...!

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Wiadomość 8 z 21
ostatnia odpowiedź

kupujący-oszuści

Dla ebay jesteś tylko dawcą prowizji od sprzedaży i innych dziwnych opłat,potęznego spread-u Euro/PLN lub innych.Korzystają z covid jak pfizer i inni,i nic na to nie poradzisz.Jakość obsługi od dawna była zła ale obecnie to zero absolutne-bo za co prowizję  i opłaty biorą,jeśli brak obsługi sprzedawcy?

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Wiadomość 9 z 21
ostatnia odpowiedź

kupujący-oszuści

piokrza89
Użytkownik

Typ zagroził że jeśli nie zgodzę się na jego warunki (wysłanie etykiety zwrotnej do zwrotu lub natychmiastowy zwrot sumy częściowej 15€ to wystawi negatywa. I wystawił. A w wiadomości prywatnej wysłał zrzut z telefonu mojej ściany komentarzy na którym widnieje jego negatyw opatrzony komentarzem "Bitte schön" oraz emotikoną "😂" jako odpowiedź na moją prośbę by wysłał dowód na to że przedmiot faktycznie został uszkodzony w transporcie. Choćby uszkodzone sztywne kartonowe pudełko i koperta w której ono było. No nic. Czekam na odpowiedź systemu.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Wiadomość 10 z 21
ostatnia odpowiedź

kupujący-oszuści

piokrza89
Użytkownik

Dodam że tych szczotek wysłałem multum w ciągu ostatniego roku-dwóch-trzech, nie tylko do Niemiec ale i do innych krajów w Europie i takiej sytuacji nie miałem. Nigdy nie uległa uszkodzeniu część w taki sposób jaki przedstawia kupujący. To nie jest pęknięcie tego plastikowego elementu, ale ZDARCIE, STARCIE, WYTARCIE, WYŻŁOBIENIE które nie powstało na skutek jednorazowej siły, ale przewlekłej siły mechanicznej. Takie uszkodzenia w tym miejscu szczotki pojawiają się w sytuacji gdy taki odkurzacz napotyka opór na szczotce, np. w skutek nieprawidłowej eksploatacji, tj, nagromadzone, nawinięte i nie oczyszczone zabrudzenia, np. sierść zwierząt w olbrzymich ilościach lub długie włosy ludzkie. I taki odkurzacz pracuje z obciążeniem na szczotce aż ten element łączący ją z jego obudową, z gniazdem w które jest wsadzone to sprzęgło się nie zacznie zużywać na skutek sił tarcia, plastiku o plastik. Widziałem takie sztuki uszkodzonych odkurzaczy w ten sposób na allegro już nie raz w życiu bo tematem odkurzaczy robotów zajmuję się 10 lat. A tu cwaniak wykorzystuje sytuację że element jest przykręcany na śrubkę. Odkręcił go od swojej starej szczotki, przykręcił do nowej ode mnie i chojrak, że mu wysłałem niby uszkodzoną. W załączniku zdjęcie nowej.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Wiadomość 11 z 21
ostatnia odpowiedź

kupujący-oszuści

O ile na Australię nie ma żadnej chyba rady to w przypadki Izraela (1.5 miesiąca) to się słabo zabezpieczyłeś.

Wystarczy Economy shipping i 30-40dni na wysyłkę i masz dostateczną ochronę w większości przypadków (poza australią). 

A to, że jak ktoś zgłosi przedmiot uszkodzony to tutaj przecież ebay nie będzie tego badał. Domyslnie przyjmuje się, że klient ma rację.

Tutaj można jedynie podpowiadać klientowi, że paypal zwraca koszt przesyłki zwrotnej. Wymuszanie etykiety po stronie sprzedawcy jest nieuczciwe - skoro paypal oferuje zwrot kosztów nadania.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Wiadomość 12 z 21
ostatnia odpowiedź

kupujący-oszuści

Wyglada na to ze trafiles na kombinatora. Wiem ze to zadna pociecha, ale nie jest to norma i nie warto sie z cwokami ktorzy wykorzystuja  slabe punkty systemu szarpac . Trzeba niestety sie z tym liczyc i wliczyc w koszty, aby uniknac nega, szybko zapomniec, zwlaszcza ze jak piszesz multum wyslales wczesniej bez problemow. Sprobuj napisac do obslugi o usuniecie nega choc pewnie latwuej by bylo gdybys wyslal mu kase na poczet kosztu odeslania bo etykiety to raczej lokalnie

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Wiadomość 13 z 21
ostatnia odpowiedź

kupujący-oszuści

Zaszły kolejne zmiany i klient już nie musi zgłaszać, że przedmiot jest niezgodny z opisem, i wymyślać powodu, aby wymusić zwrot pieniędzy. Wystarczy, że po otrzymaniu przedmiotu zgłosi sprawę o nieotrzymanie przedmiotu i azjaci natychmiast na życzenie zwracają mu kasę. Sprawa z wczoraj, tracking Royal Mail pokazuje: Your item was collected from Glenrothes CSP at 30-07-2021, kupujący 2 sierpnia przekazuje sprawę o nieotrzymanie przedmiotu do ebay, dokładnie po 4h zwrot pieniędzy: Nie otrzymaliśmy od Ciebie prawidłowego potwierdzenia dostawy. Numer przesyłki oczywiście wprowadzony prawidłowo, na stronie ebay tracking do 21 lipca, dalej ucięty. Żaden z tych muzułmanów nie pofatygował się, żeby sprawdzić tracking na stronie Royal Mail. Odwołanie prawdopodobnie też odrzucą, dlatego zgłoszę sprawę do dyrektora ebay, może usuną debila, który pomaga kupującym kraść pieniądze. Minus jest taki, że jak wszystkich debili usuną to wogle supportu nie będzie.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Wiadomość 14 z 21
ostatnia odpowiedź

kupujący-oszuści

kupujący-oszuści

nie tylko chce wyłudzić od Ciebie towar ale chce jeszcze abys to ty pokrył  koszty zwrotu z Niemiec do Polski stad żadanie etykiety zwrotnej . 

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Wiadomość 17 z 21
ostatnia odpowiedź

kupujący-oszuści

Nie zależy mi. Rok temu miałem inną sytuację, okazało się że przedmiot który kupił u mnie inny niemiec nie był dostępny u dystrybutora. Zwróciłem kupującemu pieniądze tłumacząc sytuację i przeprosiłem. W zamian zostałem zbesztany że wystawiam towar którego nie mam i oczywiście negatyw. Kto w dzisiejszych czasach posiada magazyny? Jeśli jest początkującym sprzedawcą nie gigantyczną siecią? Koszty miałem wliczone w cenę i dbałem o klientów do czasu...gdy sprzedaż nie spadła mi do jednego dwóch przedmiotów miesięcznie i ebay oraz paypal mnie nie okradali. Teraz już mi wsio lotto i tak długo już tym "biznesem" nie pociągną jak wszystko przejmują chińskie "businessy" z tańszymi zamiennikami, czytaj aliexpress, ale i na ebay je już widzę.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Wiadomość 18 z 21
ostatnia odpowiedź

kupujący-oszuści

Sprawa wciąż jest w toku i czeka na odpowiedź od "instytucji finansowej" od 28 lipca

ogólnie na ebay.de sprzedaję od 2012 roku ale od około roku dwóch zauważyłem niesamowity spadek jakości obsługi przez ebay sprzedawców, odpisują mi jakoś dziwnie brzmiący z nazwisk i imion ludzie (jakby nie obywatele Zachodu, ale...Bliskiego Wschodu?), ogólnie jakaś masakra, nie idzie się dogadać ani rozwiązać sprawy jak kiedyś. Za każdym razem odpisuje jakiś inny hindus czy tam mahmed. Dawniej obsługa była w Polsce, albo innym kraju Europejskim. Masowo umywają ręce i odpowiadają jak jakieś roboty, a nie ludzie. Odpowiedzi są lakoniczne, wręcz książkowe, regulaminowe. Kiedyś bardziej się przykładali do sprawy. Ostatnim razem przedstawiłem dowód że paczka w końcu dotarła do kupującego z Izraela i ją odebrał, to mi odpowiedzieli że muszą to sprawdzić, ale nic nie dostałem w odpowiedzi. Potem pisali że się sprawa przedawniła bo minęło pół roku. No ale kupujący zgłosił sprawę po miesiącu, kolejne 4 zajęło Poczcie Polskiej zbadanie sprawy i odpowiedź, a potem odpowiedź ebay też nie była prędka...kupujący z Izraela podobnie jak z Niemiec i Włoch nie należą do najuczciwszych. Można się domyślić jaka była ich "reakcja"...jednak jak sprzedaję w całej Europie to najwięcej kupujących mam z tych krajów i jak to ugryźć.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Wiadomość 19 z 21
ostatnia odpowiedź

kupujący-oszuści

piokrza89
Użytkownik

Dziś, równy miesiąc od złożenia odwołania, ebay zamknął sprawę na moją korzyść. Kupujący nie odesłał przedmioty i nie dodał informacji.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Wiadomość 20 z 21
ostatnia odpowiedź

kupujący-oszuści

piokrza89
Użytkownik

Co ciekawe, jego negatywna opinia została usunięta, choć o to nawet nie wnioskowałem do ebay.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Wiadomość 21 z 21
ostatnia odpowiedź
20 ODPOW. 20

kupujący-oszuści

Ebay chroni przedewszystkim kupujacego stad sprzedawcy moga byc poszkodowani.

Sa kupujacy ktorzy wykorzystuja bez skrupulow lub celowo to stanowisko Ebay. Jak twoj kuujacy z Izraela. 

Niestety. Sprzedawcy bronia sie wydluzajac czas dostawy z marginesem bezpieczenstwa.

Oczywicie, stara zasada, nie sprzedawaj nic czego nie stac cie stracic.

Wiadomość 2 z 21
ostatnia odpowiedź

kupujący-oszuści

Zupełnie jak na aliexpress. Mali sprzedawcy nie mają więc szans, bo ich obroty są za małe by pokryć takie straty.

 

Zastanawia mnie jeszcze jedno. Czy opis oferty na stronie ebay.de musi być w języku niemieckim? Czy kupujący z tego kraju mają prawo żądać by odpowiadać im na wiadomości w tym języku a nie np. angielskim? Moje oferty mam wystawione w języku angielskim, a mimo to jest to jedyny kraj z którego kupujący piszą w tym języku i jeszcze mają wielki problem jak pisze się do nich po angielsku. Dziwi mnie to bo w Unii język angielski jest chyba używany do komunikacji między narodami jako ten "urzędowy".

 

Co do sprawy którą mi taki niemiec wczoraj założył. Moim zdaniem chce mnie oszukać bo wykorzystuje fakt że pewna część jest odkręcana od przedmiotu który mu wysłałem. Przesłał mi właśnie zdjęcie tego "uszkodzenia" z którym niby dostał przesyłkę. Uszkodzenie wcale nie wygląda jakby wynikło w transporcie. Moim zdaniem jest to uszkodzenie mechaniczne na którego powstanie nie mogły zadziałać siły wywierane w transporcie ale podczas...niewłaściwego używania produktu. Jest to element mocujący szczotkę w korpusie odkurzacza. Przy nienaturalnych obciążeniach to "sprzęgło" tak się właśnie "ściera". Jak już pisałem ta część jest odkręcana, więc prawdopodobne że kupujący odkręcił ten element od starej szczotki i przykręcił do tej nowej ode mnie. Ja tą szczotkę wysłałem w zaklejonym dodatkowo na obu jej końcach kartoniku oraz kopercie powietrznej - większej od kartonika. Zresztą zobaczcie na zdjęcie poniżej. Czy to wygląda na oderwane, urwane czy "starte"? Bo moim zdaniem brzegi są zbyt gładkie żeby to nie było "wyrobione" tylko urwane. Gdyby urwało czy oderwało sie w transporcie brzegi nie byłyby takie gładkie! 

Wiadomość 3 z 21
ostatnia odpowiedź

kupujący-oszuści

piokrza89
Użytkownik

tutaj zdjecie szczotki nie uszkodzonej. Moim zdaniem kupujący chce mnie oszukać. Zdarzały mi się juz podobne historie w przeszłości. Nie wiem jak udowodnić to przed ebay. Nie ma teraz możliwości dodawania tych rozmów i korespondencji do toku sprawy? Na stronie sprawy nie widzę tego okna co było wcześniej. Kupujący wysłał mi te zdjęcia w prywatnej wiadomości. Żąda wysłania etykiety zwrotnej, chce zwrotu pieniędzy. Jak i skąd mam mu wysłać tą etykietę? Wysyłałem przesyłkę na poczcie, bez żadnych etykiet...

Wiadomość 4 z 21
ostatnia odpowiedź

kupujący-oszuści

piokrza89
Użytkownik

Odpowiedział że nie ma więcej zdjęć. Sprawa śmierdzi. Wyrzucił starą szczotkę zanim dostał po tygodniach ode mnie nową? Kręci coś.

Wiadomość 5 z 21
ostatnia odpowiedź

kupujący-oszuści

piokrza89
Użytkownik

Pytanie jak dodać tą rozmowę do sporu na ebay żeby to widzieli?

Wiadomość 6 z 21
ostatnia odpowiedź

kupujący-oszuści

Procedura wymaga odesłania przedmiotu do sprzedawcy. Dopiero po dotarciu eBay wypłaca pieniądze.

Opcjonalnie możesz zaproponować zniżkę ale dopiero jeśli zamknie spór.

Etykietę wystawi mu Ebay i obciąży ciebie ale wydaje mi się że to dotyczy obrotu tylko wewnątrz kraju. Z zagranicy kupujący musi zapłacić porto a sprzedawca refunduje jeśli faktycznie zwrot był zasadny.

 

Wiadomość 7 z 21
ostatnia odpowiedź

kupujący-oszuści

piokrza89
Użytkownik

Więc co zrobić? Chce żeby mu wysłać jakąś etykietę zwrotną (której ja nie mam), albo zwrócić 15€ a on zachowa przedmiot...ja nie chce sie zgodzic ani na jedno ani drugie bo to oszust. Potwierdzeniem jest to ze nie chce mi wyslac zdjecia starej szczotki. Musial ją mieć skoro kupił u mnie nową?

 

ebay przegina na maksa. Właśnie wysłali mi jakąś głupawą ankietę. Oczywiscie wypelnillem wszystko na jedną gwiazdkę i opisalem ich "sprawiedliwe" poczynania wzgledem sprzedawcow...!

Wiadomość 8 z 21
ostatnia odpowiedź

kupujący-oszuści

Dla ebay jesteś tylko dawcą prowizji od sprzedaży i innych dziwnych opłat,potęznego spread-u Euro/PLN lub innych.Korzystają z covid jak pfizer i inni,i nic na to nie poradzisz.Jakość obsługi od dawna była zła ale obecnie to zero absolutne-bo za co prowizję  i opłaty biorą,jeśli brak obsługi sprzedawcy?

Wiadomość 9 z 21
ostatnia odpowiedź

kupujący-oszuści

piokrza89
Użytkownik

Typ zagroził że jeśli nie zgodzę się na jego warunki (wysłanie etykiety zwrotnej do zwrotu lub natychmiastowy zwrot sumy częściowej 15€ to wystawi negatywa. I wystawił. A w wiadomości prywatnej wysłał zrzut z telefonu mojej ściany komentarzy na którym widnieje jego negatyw opatrzony komentarzem "Bitte schön" oraz emotikoną "😂" jako odpowiedź na moją prośbę by wysłał dowód na to że przedmiot faktycznie został uszkodzony w transporcie. Choćby uszkodzone sztywne kartonowe pudełko i koperta w której ono było. No nic. Czekam na odpowiedź systemu.

Wiadomość 10 z 21
ostatnia odpowiedź