anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedający nie odbiera przesyłki i wszczyna spór

piokrza89
Użytkownik

Witam, sprzedałem przedmiot za granicę (do Grecji) i wysłałem w terminie, listem poleconym. Przesyłka dotarła, listonosz nie dostarczył bo kupującego nie było w domu. Zostawił awizo. Następnie przesyłka leżała w tamtejszym urzędzie pocztowym, oczekując na odbiór przez 14 dni. Była też druga próba doręczenia - również bezskuteczna. Znowu kupującego nie było w domu. Ostatecznie przesyłka została zwrócona do kraju nadawcy (Polska), czyli do mnie. Dodatkowo musiałem zapłacić za zwrot przesyłki - opłata za list krajowy. Najlepsze jest to, że w dniu w którym otrzymałem zwrot, kilka godzin po doręczeniu przez listonosza, otrzymałem informację z ebay że kupujący otworzył spór za nie otrzymanie towaru. Czuję się lekko mówiąc zirytowany. Co mam robić? Wysłałem już wyjaśnienie z numerem nadania. Mam czekać na dalsze wskazówki ebay. Pozdrawiam.

Wiadomość 1 z 6
ostatnia odpowiedź
5 ODPOW. 5

Dot.: Sprzedający nie odbiera przesyłki i wszczyna spór

Jako sprzedawca masz tez mozliwosc przeksztalcenia sprawy w roszczenie zeby ebay rozstrzygnol sprawe. Wiadomo skoto przedmiot wrocil ( nie z twojej winy) serwis moze w dalszym ciagu oddac kase kupujacemu, nie wiem jak to sie ma to Twoich poniesionych dodatkowo kosztow zwrotu.

 

Kupujacego mozesz zablokowac zeby wiecej u Ciebie nie kupowal bo to strata czasu oraz pieniedzy.

Wiadomość 2 z 6
ostatnia odpowiedź

Dot.: Sprzedający nie odbiera przesyłki i wszczyna spór

Dzięki za odpowiedź. Wiesz może gdzie mogę przekształcić spór w roszczenie? Przedmiot sprzedałem na ebay.uk ale z informacji jakie tam są ("You and the buyer have until 27 Dec, 2013 to resolve the issue. If you and the buyer don't reach a resolution by 05 Dec, 2013, the buyer could escalate the case to Customer Support.") spór może przekształcić tylko kupujący?

Wiadomość 3 z 6
ostatnia odpowiedź

Dot.: Sprzedający nie odbiera przesyłki i wszczyna spór

Ostatecznie przekształciłem spór w roszczenie, bo kupujący w ogóle nie był zainteresowany kontatem ze mną i milczał przez ponad tydzień od momentu jak przedstawiłem swoje wyjaśnienie tej idiotycznej sytuacji. Dziś, po 4 dniach dostałem odpowiedź od ebay. Sprawa została rozstrzygnięta na korzyść kupującego, gdyż "z dostarczonych informacji numeru tracking (RR307286283PL) i stron internetowych przewoźnika (elta-courier.gr/en/search.asp sledzenie.poczta-polska.pl) na których można było śledzić przesyłkę, wynika że nawet nigdy nie opuściła ona UK". Ja tego nie rozumiem. Przecież ja jestem z Polski, on z Grecji. Transakcja odbyła się co prawda za pośrednictwem serwisu ebay.co.uk ale nie ma tam nigdzie napisane że sprzedający musi być z kraju rodzimego dla danego serwisu. Mam wrażenie że ebay nie chcąc sobie komplikować sprawy poszedł najprostszą ścieżką. Chcę się od tego odwołać. Jak to zrobić?

Wiadomość 4 z 6
ostatnia odpowiedź

Dot.: Sprzedający nie odbiera przesyłki i wszczyna spór

I jak się sprawa skończyła ostatecznie? Odwoływałeś się jeszcze od decyzji, ze względu na absurdalne uzasadnienie ebaya o tym że przesyłka nie opuściła UK. Jak to wyglądało od strony kosztów? Zrócili całą wpłatę kupującemu, a tobie prowizję? Co z kosztami wysyłki - pewnie musiałeś pokryć w obie strony ?

Wiadomość 5 z 6
ostatnia odpowiedź

Dot.: Sprzedający nie odbiera przesyłki i wszczyna spór

Żeby otrzymać zwrot prowizji trzeba pokryć koszty wysyłki w obie strony nawet jak wina jest kupującego.
Płacimy de facto dwa razy.
A tak nawiasem jak to jest w aspekcie prawa unijnego kupujący konsument. Nie dociekałem.
Wiadomość 6 z 6
ostatnia odpowiedź