standardy

witam,

poprawcie mnie jeśli się mylę. Czy na moją ocene wpływają także spory o nie zapłacenie za przedmiot.

Miałem status "Super sprzedawcy" i jak zwykle co miesiąc znalazl sie jakiś oszołom, który kliknął i nie zapłacił.  W zeszłym mieisącu było takich oszołomów 4. Załozyłem spory zeby odzyskać prowizje. I mój status nagle spadł na "nie przekracza stadardów". Te zakupy najcześciej są z kont dopiero co założonych i bez komentarzy, więc widać, że zrobione to jest celowo.

 

Czy założenie sporu o niezapłacenie za przedmiot wpływa na obniżenie oceny sprzedawcy?? przecież to jest chore.

 

pozdrawiam

Wiadomość 1 z 3
ostatnia odpowiedź
2 ODPOW. 2

standardy

Nie wplywa, bo dosc sporo zdarza mi sie takich sytuacji i nic sie nie zmienia.

Wiadomość 2 z 3
ostatnia odpowiedź

standardy

Samo zalozenie sporu nie wplywa, rowniez jesli spor zostanie rozstrzygniety na twoja, sprzedawcy, korzysc (co zdarza sie rzadko - mialem tylko jeden taki wypadek).

 

Najlepiej rozstrzygnac spor nie dopuszczajac do eskalacji do rangi roszczenia czyli wlaczenia do sporu przedstawiciela Ebay.

 

 Wymagania stawiane sprzedawcom na Ebay.com

http://pages.ebay.com/sellerinformation/news/sellerstandards.html

 

Odnosnie nierozwiazanych sporow http://pages.ebay.com/help/policies/seller-non-performance.html

 

 

Cases closed without seller resolution

For the eBay Money Back Guarantee, when a buyer initially starts a return because the item didn't match the listing description or reports that they didn't receive an item, the transaction issue is called a 'request'. If the buyer and seller can't resolve the problem, and the buyer or seller asks us to step in and help with the transaction, the request then becomes a 'case.' For PayPal Purchase Protection, the transaction issue is a 'case' throughout the process.

The number of cases closed without resolution is an important indicator of how well a seller may be meeting buyer expectations on eBay, and is a measure of overall seller performance.

A case closed without seller resolution is any case the seller is unable to resolve with the buyer prior to the buyer asking us to step in and help with a request, or escalating a case to PayPal for review, and eBay or PayPal determines the seller is responsible.

Here are the minimum case requirements all sellers are expected to meet. The percentage requirement applies after the account has exceeded the maximum number of occurrences. 

Rates of cases based on

Percentage of cases

Maximum number of occurrences

Closed cases without seller resolution

0.30%

2

Notes:

  • Sellers with 400 or more transactions over the past 3 months are evaluated on their transactions with US buyers from the last 3 calendar months. For all other sellers, the rate is calculated from transactions with US buyers over the last 12 calendar months.

  • eBay Money Back Guarantee requests or PayPal Purchase Protection cases opened generally count against a seller's performance rating.

  • To become a Top Rated Seller, you must meet higher requirements than those above.

You can get more information on cases that impact seller performance.

 

 

Na Ebay.pl, odpowiednio:

http://pages.ebay.pl/help/policies/seller-non-performance.html#standards

http://pages.ebay.pl/help/policies/seller-non-performance.html

 

Wiadomość 3 z 3
ostatnia odpowiedź