kto pokrywa koszty zwrotu towaru

Moj klient zagraniczny ma zamiar zwrocic towar z powodu rozbieznosci w ocenie jakosci .Kto pokrywa koszty zwrotu .Jakie sa ustalenia w tym zakresie 

Wiadomość 1 z 3
ostatnia odpowiedź
2 ODPOW. 2

kto pokrywa koszty zwrotu towaru

Dzień dobry,                                                                                                                                                                                  Kupujący otworzył spór? Bez znaczenia czy prośba o zwrot towaru czy od razu spór. Na ogół zaczyna się od prośby kupującego o możliwość zwrotu towaru. Jeśli nie możecie dojść do porozumienia prośba zostanie przekształcona w tzw spór.Prośba to chyba 8  dni . Nie ma rozwiązania przechodzi w spór . Ebay bada sprawę i podejmuje działanie.Od decyzji nie ma odwołania. Decyzja albo na korzyść kupującego lub na korzyść sprzedającego. Wszystko zależy od podania przyczyny roszczenia. Ostatnio są zmiany w ebay.de, ebay.uk, ebay.fr,ebay.es . W niektórych państwach Unii nie ma programu Ochrony Kupujących. Pozostaje tylko ochrona kupującego na PayPal. Jeśli w aukcji zaznaczyłeś możliwość zwrotu przedmiotu bez określenia kto ponosi koszty zwrotu, to błąd. Jak masz zaznaczone w transakcji ,że jest możliwość zwrotu i ponosi ją kupujący to nie musisz się martwić. Koszt wysyłki przedmiotu poniesie Kupujący.PayPal wypłaci całą kwotę za transakcję + 1 koszt wysyłki. Jak nie zaznaczyłeś nic to koszt poniesiesz ty jako sprzedawca.Są oczywiście wyjątki. Czytaj reg.Ku.                                                                                             Najgorsze co może spotkać sprzedawcę to płacić koszt zwrotu towaru. W wielu państwach Unii Eu. koszt  wysyłki do Polski jest wyższy jak sama sprzedaż przedmiotu. Tam też płacą za paczkę wg wagi. O paczce kurieskiej od razu zapomnij. Możesz co najwyżej nie odebrać towaru w Polsce. Tak jakbyś oświadczył podczas wysyłania go za granicę ,że na wypadek nie odebrania go za granica przez kupującego ( są terminy 7, 14 lub 30 dni) , paczka wraca do Polski a ty musisz za nią zapłacic wg taryfy jaka była przy wysyłce( obowiązuje nasza taryfa). W tym przypadku kupujący wysle paczkę do Polski. Nie ma możliwości wysyłki za pobraniem. Wszystko zależy od tego jak dograsz sprawę z kupującym. Zauważ ,że jeśli kupujący nie jest objęty programem Gwarancji Kupującego to On musi wysłać paczkę na własny koszt . Nawet jak wysyłka ma kosztować 100 eur. W innym przypadku ty ponosisz ten koszt.                                                                  Pozdrawiam

Wiadomość 2 z 3
ostatnia odpowiedź

kto pokrywa koszty zwrotu towaru

Tak a propos ; W naszym kraju ; Nie ma ochrony kupujących i sprzedających na eBay.pl. Pozostaje jedynie ochrona kupujących i sprzedających na PayPal. Jeśli kupujący to wykorzystuje to dlatego otwiera spór na eBay.de lub eBay.co.uk. Na PayPal niekoniecznie musi wygrać sprawę. Fakt jest jeden. Ty jako sprzedający masz zrobic wszystko aby zadowolic kupującego. PayPal informuje ,że nic na siłę. Pamiętaj ,że jak adres wysyłki w płatności jest taki jak podał Kupujący to tam masz go wysłać. Jak zgodzisz się na jego prośbę wysyłki na inny adres ( np wyjeżdza i obawia się ,że nie zdąży odebrać paczki) nie zgadzaj się . Wtedy nie podlegasz ochronie Sprzedających na PayPal. Za duże ryzyko ,że możesz przegrać roszczenie na PayPal. Nie martw się , bo z twojego opisu wynika ,że otworzył prośbę na swoim eBay. Przeczytaj jego regulamin i będziesz wiedzieć wszystko na czym stoisz . Sporu nie otworzy już na PayPal. Nie ma już takiej możliwości.

Wiadomość 3 z 3
ostatnia odpowiedź