Ochrona kupujących? - LOL

trzype
Użytkownik
Kupiłem telefon z USA (Kup teraz). Po zakupie dowiedziałem się, że telefon jest produkowany w trzech wersjach z których tylko jedna działa w Europie. Zapytałem więc sprzedającego czy na pewno opis jest prawidłowy i czy na 100% jest pewien, że telefon będzie działał w Europie. Odpowiedział, że nie wie, bo dane techniczne wziął z internetu. Poprosiłem, żeby sprawdził czy telefon posiada slot na kartę SIM (jeśli nie to wersja CDMA, która nie działa na naszym kontynencie). Odpisał, że nie wie o co mi chodzi, więc poprosiłem o anulowanie transakcji. 20.06 otrzymałem odpowiedź, że niestety przedmiot został już wysłany i nie przyjmuje on zwrotów. Rezczywista data wysłania to 26.06, więc 6 dni po mojej prosbie o anulowanie, więc sprzedający z premedytacją wysłał mi bezużyteczny telefon.
Po około 3 tyg. dostałem wezwanie do urzędu celnego. Ponieważ sprzedający zawyżył wartość paczki - 300 USD, zamiast 125 USD, doprowadziło to do naliczenia cła od 300 USD wynoszącego ponad 200 zł, czyli ponad 50% ceny zakupu z wysyłką. Przed odbiorem paczki poprosiłem o sprawdzenie zawartości w obecności celników. Po stwierdzeniu braku slotu na kartę SIM (telefon CDMA) odmówiłem jej przyjęcia i wszcząłem spór na paypal o niezgodność towaru z opisem. Celnicy poinformowali mnie, że w takim wypadku paczka wróci do nadawcy. paypal (celowo z małej litery) po zbadaniu sprawy przyznał mi rację i kazał wysłać numer z systemu monitorowania paczek, więc podałem im numer z którym paczka została wysłana do mnie przez sprzedającego z informacją iż jej nie doebrałem, jak również link do strony - USPS.com na której można ją śledzić
Dzisiaj otrzymałem taką odpowiedź:

Przesłane informacje z systemu monitorowania przesyłek były nieprawidłowe i
nie mogliśmy potwierdzić dostarczenia przedmiotu, którego dotyczy to
roszczenie. Wskutek tego sprawę uważamy za zamkniętą i nie możemy dokonać
zwrotu pieniędzy.

Zachęcamy do rozstrzygnięcia tej kwestii bezpośrednio ze sprzedającym.

Dziękujemy za pomoc.


Teraz zostałem bez pieniędzy wysłanych za telefon jak również bez bezużytecznego telefonu.

Tutaj prośba do użytkowników ebay.pl - jest jakiś sposób na odzyskanie pieniędzy od paypal? Nie wiem - Rzecznik konsumenta, sąd, czy jeszcze coś innego?

No chyba, że Pani Emilia z paypala, która czasem udziela się tu na forum ma jakieś inne rozwiązanie?
Wiadomość 1 z 6
ostatnia odpowiedź
5 ODPOW. 5

Ochrona kupujących? - LOL

rmalisze
Użytkownik
Zrób chargeback paypalowi i niech cie pocałują w dupę.
1 zasada przy problemach na ebay:
NIE ZGŁASZAĆ PROBLEMÓW PAYPALOWI NIE ZAŁATWIAĆ SPORÓW PRZEZ NICH
Udajesz się do swojego banku i unieważniasz płatność kartą przez paypal.
Jak najszybciej udaj sie do swojego banku aby odzyskać kasę. Paypal będzie mieć problem i kupujący zapłaci za swoją głupotę, że wpisał taki a nie inny opis przez co towar nie był zgodny fizycznie z tym opisem:) Minimum straty kupującego to koszt przesyłki zwrotnej a paypal poniesie koszty chargebacka. Jedynie TY nie będziesz na minusie po tej transakcji zatem idź ich dojechać:)
Wiadomość 2 z 6
ostatnia odpowiedź

Ochrona kupujących? - LOL

trzype
Użytkownik
Płatność wykonałem kartą kredytową przez paypal. Dzwoniłem wczoraj do banku. Ponieważ płaciłem 2 m-ce temu jest już za późno na anulowanie transakcji.
Wiadomość 3 z 6
ostatnia odpowiedź

Ochrona kupujących? - LOL

Sprawdż Komisję Nadzoru Finansowego (oni udzielili licencji PP).
Poza tym masz luksemburski odpowiednik KNF.
Polski wydaje się ciekawszy, a cofnięcie licencji ma swoje kosekwencje.
Wiadomość 4 z 6
ostatnia odpowiedź

Ochrona kupujących? - LOL

trzype
Użytkownik
Dzięki. Dzisiaj będę tam dzwonił.
Na wszelki wypadek zgłoszę to chyba na Policję.
Wiadomość 5 z 6
ostatnia odpowiedź

Ochrona kupujących? - LOL

trzype
Użytkownik
Póki co zgłosiłem się do Rzecznika konsumenta. Kazali mi dostarczyć całą dokumentację i po zapoznaniu się ze sprawą mają mi doradzić gdzie to zgłosić i jak odzyskać pieniądze od złodziejskiej firmy zwanej paypal
Wiadomość 6 z 6
ostatnia odpowiedź