anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Przesyłka wróciła do sprzedawcy więc. Kto płaci za ponowną dostawę.

Szanowni,

Mam pierwszą taką sytuację kiedy to przesyłka wysłana z Austrii Hermesem nie została dostarczona przez pośrednika DHL w polsce do mnie pod wskazany adres.

Skontaktowałem się ze sprzedającym ale on nie chce pokryć ponownie kosztów przesyłki i chce abym to ja za przesyłkę ponownie zapłacił. DHL twierdzi ,ze próbował dwukrotnie dostarczyć przesyłkę ale nikogo nie zastał .Może i tak było tylko żadnego potwierdzenia że kurier był / miał być zarówno w skrzynce na listy jak i telefonicznie czy mailowo nie dostałem. Paczka już wróciła do sprzedawcy i czeka na ponowną ewentualną wysyłkę ale oczywiście po ponownej zapłacie  . NIe wiem czy to ma znaczenie ale na paczce przy moim adresie korespondencyjnym zabrakło mojego numeru telefonu lub maila aby DHL się ze mną skontaktował. Tak przynamniej twierdził DHL ,że brak maila lub telefonu spowodował po dwóch próbach dostarczenia odesłanie paczki.Potwierdziłem to również u sprzedawcy - przełał mi fotkę na której jest brak telefonu. . 

Co radzicie w takiej sytuacji ? Kto tak naprawdę powinien pokryć koszty? Kto odpowiada za przesyłkę w takim wypadku ?

Prosił bym tutaj o podanie konkretnego regulaminu z Ebay.

Oczywiście mogę ostatecznie założyć spór a następnie przekształcić je w roszczenie - ale to najprościej :).

Dzisiaj włśnie minął 27 dzień od zakupu przez konto PayPal..

Z góry dzięki za pomoc i jakieś merytoryczne porady jak ten problem najprościej rozwiązać.

z pozdrowieniami

Marek

Wiadomość 1 z 4
ostatnia odpowiedź
1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Zaakceptowane rozwiązania

Przesyłka wróciła do sprzedawcy więc. Kto płaci za ponowną dostawę.

Ewidentna wina dostarczyciela. Pozostawienie awizo byloby na miejscu wg. zasad DHL
https://przekieruj.dhlparcel.pl/doc/FAQ_najczęściej%20zadawane%20pytania_Przekieruj%20paczkę.pdf

"1. Kiedy kurier będzie próbował doręczyć mi przesyłkę, jeśli nie zmienię nic w dostawie?
Kurier będzie próbował doręczyć przesyłkę następnego dnia roboczego po jej nadaniu. Jeśli kurier Cię nie zastanie, zostawi Ci awizo. Następnego dnia (z wyłączeniem niedziel i dni świątecznych) po pierwszej nieudanej próbie doręczenia przesyłkę będziesz mógł (mogła) odebrać w Punkcie Obsługi Klienta DHL Parcel. Adres punktu znajdziesz na awizo. Jeśli nie odbierzesz przesyłki osobiście, kolejnego dnia roboczego kurier będzie próbował po raz drugi doręczyć Ci przesyłkę. Gdy po raz kolejny kurier Cię nie zastanie, zostawi Ci awizo. Przez 7 dni kalendarzowych po drugiej nieudanej próbie doręczenia, będziesz mógł (mogła) odebrać przesyłkę w Punkcie Obsługi Klienta DHL Parcel. Adres również znajdziesz na awizo.

2. 22.. 2. Ile razy DHL Parcel próbuje dostarczyć paczkę pod wskazany adres? Oferujemy dwie bezpłatne próby doręczenia. Po dwóch nieudanych próbach będziesz mógł odebrać przesyłkę z Punktu Obsługi Klienta DHL Parcel.

3. 33.. 3. Co w przypadku, gdy przesyłka nie zostanie doręczona / odebrana? Jeśli przesyłka nie zostanie doręczona / odebrana: a) Po dwóch nieudanych próbach doręczenia oraz 7 dniach kalendarzowych oczekiwania na odbiór osobisty w Punkcie Obsługi Klienta DHL Parcel przesyłka zostanie odesłana do nadawcy. b) Gdy przekierujesz przesyłkę w serwisie przekieruj.dhlparcel.pl i pomimo to nie zostanie doręczona/ odebrana w ciągu 10 dni kalendarzowych po nadaniu, w 11 dniu odeślemy ją do nadawcy. "



Jesli przewoznik wybrany przez sprzedawce (DHL) wymaga nr. telefonu czy email to sprzedawca powinien poprosic adresata o ich doslanie. Telefon czy email nie sa czescia adresu. Wielu powstrzymuje sie przed publikowaniem w obronie swojej prywatnosci i przed ewentualnym spamem.

Wg. Ebay:
1. skontakltuj sie ze sprzedawca
2. otworz spor do 45 dni na ebay, do 180 dni na Paypal

 

 

 

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Wiadomość 2 z 4
ostatnia odpowiedź
3 ODPOW. 3

Przesyłka wróciła do sprzedawcy więc. Kto płaci za ponowną dostawę.

Ewidentna wina dostarczyciela. Pozostawienie awizo byloby na miejscu wg. zasad DHL
https://przekieruj.dhlparcel.pl/doc/FAQ_najczęściej%20zadawane%20pytania_Przekieruj%20paczkę.pdf

"1. Kiedy kurier będzie próbował doręczyć mi przesyłkę, jeśli nie zmienię nic w dostawie?
Kurier będzie próbował doręczyć przesyłkę następnego dnia roboczego po jej nadaniu. Jeśli kurier Cię nie zastanie, zostawi Ci awizo. Następnego dnia (z wyłączeniem niedziel i dni świątecznych) po pierwszej nieudanej próbie doręczenia przesyłkę będziesz mógł (mogła) odebrać w Punkcie Obsługi Klienta DHL Parcel. Adres punktu znajdziesz na awizo. Jeśli nie odbierzesz przesyłki osobiście, kolejnego dnia roboczego kurier będzie próbował po raz drugi doręczyć Ci przesyłkę. Gdy po raz kolejny kurier Cię nie zastanie, zostawi Ci awizo. Przez 7 dni kalendarzowych po drugiej nieudanej próbie doręczenia, będziesz mógł (mogła) odebrać przesyłkę w Punkcie Obsługi Klienta DHL Parcel. Adres również znajdziesz na awizo.

2. 22.. 2. Ile razy DHL Parcel próbuje dostarczyć paczkę pod wskazany adres? Oferujemy dwie bezpłatne próby doręczenia. Po dwóch nieudanych próbach będziesz mógł odebrać przesyłkę z Punktu Obsługi Klienta DHL Parcel.

3. 33.. 3. Co w przypadku, gdy przesyłka nie zostanie doręczona / odebrana? Jeśli przesyłka nie zostanie doręczona / odebrana: a) Po dwóch nieudanych próbach doręczenia oraz 7 dniach kalendarzowych oczekiwania na odbiór osobisty w Punkcie Obsługi Klienta DHL Parcel przesyłka zostanie odesłana do nadawcy. b) Gdy przekierujesz przesyłkę w serwisie przekieruj.dhlparcel.pl i pomimo to nie zostanie doręczona/ odebrana w ciągu 10 dni kalendarzowych po nadaniu, w 11 dniu odeślemy ją do nadawcy. "



Jesli przewoznik wybrany przez sprzedawce (DHL) wymaga nr. telefonu czy email to sprzedawca powinien poprosic adresata o ich doslanie. Telefon czy email nie sa czescia adresu. Wielu powstrzymuje sie przed publikowaniem w obronie swojej prywatnosci i przed ewentualnym spamem.

Wg. Ebay:
1. skontakltuj sie ze sprzedawca
2. otworz spor do 45 dni na ebay, do 180 dni na Paypal

 

 

 

Wiadomość 2 z 4
ostatnia odpowiedź

Przesyłka wróciła do sprzedawcy więc. Kto płaci za ponowną dostawę.

Mialem podobny, taki sam przypadek, jako sprzedawca.

Odeslalem przesylke dolaczajac telefon o ktory poprosilem kupujacego.

W moim wypadku poczta (uzywam raczej poczty jako najbardziej doswiadczonego przewoznika) dostarczyla raz zostawiajac awizo a nastepnie dwa awiza w odstepie 7 dni wiec minelo 14 dni zanim przesylka zaczela wracac do mnie.

Kupujacy znalazl sie w szpitalu.

**************************************
Wiadomość 3 z 4
ostatnia odpowiedź

Przesyłka wróciła do sprzedawcy więc. Kto płaci za ponowną dostawę.

Miałam sytuację kiedy to kurier DPD miał odebrać paczkę między 9, a 14. Siedzieliśmy w domu, a on się nie pojawił. Dzwoniłam o 15 i powiedziano, że próbował dostarczyć 2 razy i nikogo nie było. Pytałam o awizo, ale kazano mi złożyć reklamację. Prosiłam o kontakt z kurierem, ale podobno był nie osiągalny. Zamówiłam inną firmę kurierską, a to zamówienie w DPD anulowałam.
O kłamstwie firmy DPD świadczy to, że jedna konsultantka odczytała, że próbował dostarczyć o 13, ale już druga stwierdziła, że o 9:30.
Pisałam reklamację i wypicowali mnie paragrafami. Oni nie odpowiadają za nic, jak większość w Polsce.

Wiadomość 4 z 4
ostatnia odpowiedź