Import z UK do polski Poczta Polska

Witam

Mam po raz kolejny problem z naszą kochaną PP.

Zakupiłem niedawno zegar na aukcji UK za wartość około 400 GBP

Nadawca wysłał wspomniany przedmiot za pomocą Royal  Mail i niestety łapę na tą przesyłkę położyła nasza PP.

Oczywiście dostałem zawiadomienie o nadejściu w/w przesyłki z żądaniem o informacje co jest zawartością przesyłki jak i jego wartości.

Takie informacje wysłałem.

W odpowiedzi nasza PP poinformowała ze towaru tego nie mogą przedstawić do odprawy celnej i mam sobie poszukać swojej agentury celem złożenia odpowiednich dokumentów.

Trochę to wkurzające , skoro PP kładzie łapę na przesyłce powinna wykazać odrobinę zainteresowania jeżeli nie ma chęci na jej odprawę i wskazać przynajmniej jakąś agenturę.

Jestem nowicjuszem w zakupach i pomoc w pierwszym takim zakupie była by potrzebna.

Takie lakoniczne odpowiedzi ze strony PP nie poprawiają jej wizerunku , który i tak nie jest najlepszy.

Czy nie chodzi o to w całym tym e-commerce o to , ze PP interesują jedynie proste odprawy typu przełożenie papierów z biurka na inne biurko i pobranie swoich ustawowych 8,50 zł ,a jak jest coś bardziej skomplikowane to zrzuca sie formalności na adresata przesyłki.

Bedę wdzięczny za porady.

Pozdrawiam

  Rafał

 

Wiadomość 1 z 4
ostatnia odpowiedź
3 ODPOW. 3

Import z UK do polski Poczta Polska

Coś się zmieniło na poczcie polskiej i tylko polskiej. Poczta zawsze posiadała i posiada w innych krajach własną odprawę celną której koszt jest wliczony w opłatę.  Było to ustalone na unii pocztowej w Brnie wieki temu UPU

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Universal_Postal_Union

 

 

Po drugie, profesjonalny przewoźnik czy kurier zapewnia usługę agenta za którą trzeba osobno oczywiście zapłacić te 100 - 150 zl. Każdy przewoźnik.

 

Nieprofesjonalna postawa poczty jest tu ewidentna. Nadaje się do TV.

 

Dlatego, i nie tylko, nie korzystam z usług poczty od lat.

Wiadomość 2 z 4
ostatnia odpowiedź