oszustwo ze Szwecji

Witam,

Zamówiłam telefon 11 czerwca 2020 roku za 600 euro od szwedzkiego sprzedawcy, który miał jedną pozytywną opinię z 8 czerwca 2020 roku (sugerowałam się tym, że może założył konto na eBayu tak jak my możemy to zrobić na Allegro i jest uczciwym sprzedawcą z jednym klientem). Na aukcji pisało, że sprzedawca wysyła przedmiot do 3 dni po otrzymaniu płatności. Płaciłam kartą, która jest podpięta do mojego ograniczonego konta pay pal, więc płaciłam podając numer karty, a nie bezpośrednio pay palem bo to niemożliwe. Na maila przyszło mi potwierdzenie zamówienia i informacja od pay pala o wysyłce, która została wprowadzona przez sprzedającego. W tym też mailu był adres email i imię sprzedawcy.

Kolejnego dnia 12 czerwca na eBayu pojawiły się informacje: 

- Usunęliśmy tę ofertę sprzedaży z serwisu. Aby uzyskać więcej informacji i poznać kolejne kroki, przejdź na stronę Wiadomości. Informacje o dostawie są dostępne w szczegółach zamówienia (w sekcji Wiadomości nic nie ma), 

- Ten użytkownik nie jest już zarejestrowany na eBay, 

- Przedmiot został wysłany (numer przesyłki nie jest dostępny na stronie przewoźnika).

Pojawia się informacja o szacowanej dostawie, której nie ma już w szczegółach zamówienia, tam są tylko informacje o płatności i mój adres wysyłkowy. Próbowałam skontaktować się ze sprzedawcą poprzez eBay lecz jest to niemożliwe, ponieważ użytkownik nie jest zarejestrowany na eBayu. Po wejściu na konto sprzedawcy wyświetla się właśnie ta informacja, a także, że **** jest na eBayu od 11 czerwca 2020 roku (co z tą opinią z 8 czerwca??) i znajduje się w Szwecji. Obok zamówienia wyświetla mi się: Ponieważ zapłaciłeś(łaś) poprzez PayPal, możesz się kwalifikować do zwrotu pieniędzy w ramach programu Ochrony kupujących PayPal. Wygląda na to, że mimo iż nie płaciłam pay palem zakwalifikowali moja płatność. Kontaktowałam się poprzez maila podanego przez pay pal ze sprzedającym, ale narazie brak odpowiedzi.

Co zrobić z tym zamówieniem anulować (choć nie wiem czy to możliwe), czekać aż przedmiot do mnie przyjdzie czy szukać pomocy u pay pala lub u eBaya?

Proszę o pomoc i z góry za nią dziękuję.

Wiadomość 1 z 4
ostatnia odpowiedź
2 ZAAKCEPTOWANYCH ROZWIĄZAŃ ()

Zaakceptowane rozwiązania

oszustwo ze Szwecji

Jesli cos wydaje sie zbyt okazyjne aby bylo prawdzie to takim jest. 

 

Bardzo watpie (na 99%) aby telefon nadszedl.

 

Zareklamuj transakcje na Paypal. W transakcji, u dolu strony, jest link aby tego dokonac.

 

Jednoczesnie zloz reklamackje u operatora karty (masz na to coprawda 180 dni ale im wczesniej tym lepiej). 

Powod: wyludzenie numeru karty w celu kradziezy pieniedzy czy cos w tym sensie. 

 

 

 

 

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Wiadomość 2 z 4
ostatnia odpowiedź

oszustwo ze Szwecji

ostatnio miałem podobny zakup od chińczyków (też usunięte aukcje i konta dnia następnego). Napisałem do Ebay (z polskiej strony) i bez problemu mi zasugerowali aby zrobić roszczenie, które od ręki zostało przez nich zaakceptowane i zwrot kasy.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Wiadomość 4 z 4
ostatnia odpowiedź
3 ODPOW. 3

oszustwo ze Szwecji

Jesli cos wydaje sie zbyt okazyjne aby bylo prawdzie to takim jest. 

 

Bardzo watpie (na 99%) aby telefon nadszedl.

 

Zareklamuj transakcje na Paypal. W transakcji, u dolu strony, jest link aby tego dokonac.

 

Jednoczesnie zloz reklamackje u operatora karty (masz na to coprawda 180 dni ale im wczesniej tym lepiej). 

Powod: wyludzenie numeru karty w celu kradziezy pieniedzy czy cos w tym sensie. 

 

 

 

 

Wiadomość 2 z 4
ostatnia odpowiedź

oszustwo ze Szwecji

Niestey transakcja nie wyświetla się na Pay Pal.

Wiadomość 3 z 4
ostatnia odpowiedź

oszustwo ze Szwecji

ostatnio miałem podobny zakup od chińczyków (też usunięte aukcje i konta dnia następnego). Napisałem do Ebay (z polskiej strony) i bez problemu mi zasugerowali aby zrobić roszczenie, które od ręki zostało przez nich zaakceptowane i zwrot kasy.

Wiadomość 4 z 4
ostatnia odpowiedź