anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

[Sprzedawca] Problem ze zwrotami.

Witam, 

Kupujący otwiera spór dotyczący towaru niezgodnego z opisem.

Ebay zwraca mu pieniądze.

Zakupiony towar jednak zostaje poprostu przez kupującego przywłaszczony bez odesłania go do mnie.

Pieniądzie tracę, towar bezpowrotnie też. 

Czy jest jakieś rozwiązanie? aby otrzymamać albo zwrot pieniędzy albo towaru?

Wiadomość 1 z 6
ostatnia odpowiedź
5 ODPOW. 5

[Sprzedawca] Problem ze zwrotami.

nie ma żadnego rozwiązania,jest to zapisane w regulaminie.Kupujący ma prawo nie odesłać towaru nawet jeśli jego roszczenie jest bezpodstawne.Nikt nie analizuje sporu,po otworzeniu sporu sprzedawca jest winny "z góry" Klient ma zawsze rację.

Wiadomość 2 z 6
ostatnia odpowiedź

[Sprzedawca] Problem ze zwrotami.

Dziękuje za opowiedź.

Z tego co mi wiadomo, taki regulamin "ochrony sprzedawcy" dotyczy Ebay.com

Wystawiając aukcję na Ebay.pl, kupujący najpierw był zobowiązany przedstawić numer przesyłki zwrotnej, następnie pobrano ode mnie pieniądze przez Paypal. 

Ja wystawiałam aukcję na Ebay.pl, więc obowiązuje mnie regulamin tegoż portalu aukcyjnego.

Kupujący był w Ebay.com.

Wiadomość 3 z 6
ostatnia odpowiedź

[Sprzedawca] Problem ze zwrotami.

nie ma znaczenia kraj wystawienia lub kraj pochodzenia obu stron,liczy się w jakim serwisie otwarto spór,otwierają tam gdzie najłatwiej oszukać sprzedawcę

Wiadomość 4 z 6
ostatnia odpowiedź

[Sprzedawca] Problem ze zwrotami.

Dzięki za odpowiedź 🙂

otrzymałam jednak mejla tej treści: 

 

"Bardzo dziękuję za kontakt z Działem Obsługi Klienta eBay Polska.

Przykro mi, że napotkałeś trudności podczas korzystania z serwisu eBay.

 

Izo, uprzejmie informuję, że w przypadku otwarcia jakiejkolwiek ze spraw w serwisie eBay środki zostają automatycznie zablokowane w serwisie PayPal do czasu pomyślnego zakończenia sprawy.

Oznacza to, że środki zostaną zwolnione przez PayPaldopiero po rozstrzygnięciu sprawy. Jeśli sprawa zostanie rozstrzygnięta na korzyść kupującego to on otrzyma środki z PayPal, jeśli serwis rozstrzygający uzna, że Ty masz rację środki zostaną zwolnione na Twoje konto.

 

Jeśli chodzi o przedmiot niezgodny z opisem, kupujący otwierając sprawę o zwrot jest zobowiązany odesłać przedmiot, następnie kiedy go otrzymasz masz możliwość zaznaczenia, że przedmiot dotarł i nie jest uszkodzony, bądź że otrzymałeś uszkodzony, lub inny przedmiot i wtedy sprawa toczy się dalej. Dopiero kiedy oznaczysz, że otrzymany przedmiot jest bez zarzutów i wyrazisz zgodę na zwrot środków, PayPal zwolni je i przeleje na konto kupującego.

 

Ważne jest, że regulamin oraz wszelkie zasady korzystania z serwisu, różnią się w zależności od kraju serwisu. Dodatkowo w serwisie polskim nie ma dostępnych wielu opcji dotyczących otwierania i rozstrzygania spraw, co również powoduje różnice w regulaminie pomiędzy serwisami.

 

Regulamin serwisu ebay.pl:

http://pages.ebay.pl/help/policies/user-agreement.html

 

Regulamin serwisu ebay.com:

http://pages.ebay.com/help/policies/user-agreement.html

 

 

Mam nadzieję, że moje wskazówki będą pomocne i pozwolą Ci rozwiązać problem.

W przypadku napotkania trudności proszę o ponowny kontakt z Działem Obsługi Klienta eBay, oraz dokładne sprecyzowanie problemu.

 

Życzę miłego dnia oraz bezproblemowej sprzedaży w serwisie eBay.

 

Pozdrawiam

Kornelia

Dział Obsługi Klienta eBay

 

Odkryj nowy sposób na zakupy z aplikacjami eBay http://anywhere.ebay.pl/mobile/"

 

Więc skoro wegług regulaminu Ebay.pl http://pages.ebay.pl/help/sell/questions/sell_international_requirements.html

"

Jeśli sprzedajesz za granicę, czyli:

  • sprzedajesz w zagranicznym serwisie eBay, w którym nie jesteś zarejestrowany, lub

  • sprzedajesz w lokalnym serwisie eBay i oferujesz wysyłkę za granicę,

Twój przedmiot może zostać kupiony przez kupującego w zagranicznym serwisie eBay.

W tych okolicznościach poprosimy Cię o akceptację Umowy o sprzedaży za granicę, według której towary sprzedane kupującym w zagranicznym serwisie eBay podlegają zasadom tego serwisu, w tym zasadom ochrony kupujących eBay."

 

i tutaj: W tych okolicznościach poprosimy Cię o akceptację Umowy o sprzedaży za granicę

nikt z Ebay nie jest w stanie (po zwracałam się z prośbą) o wskazanie miejsca gdzie mogę znaleźć taką umowę lub też w jakich oklicznościach i kiedy zostałam o to popropszona, bo nie pamiętam, nie uzyskałam odpowiedzi.

Skoro zwracają się z prośbą, powinni mieć moją zgodę. Ja nie pamiętam abym takową potwierdzała. 

 

Wiadomość 5 z 6
ostatnia odpowiedź

[Sprzedawca] Problem ze zwrotami.

Iza w opisie produktu możesz wstawić warunki zwrotów- czyli termin, kto ponosi koszty, wzór formularza zwrotów, w jakim stanie produkt ma zostać zwrócony i w jakim przypadku nie uznajesz zwrotów. Min. prawnie termin na zwrot to 14 dni.

Z doświadczenia od moich klientów wiem, że "odstrasza" żartowników formularz i koszt odesłania, często w oryginalnym opakowaniu.

 

Z ekstremalnego przypadku: klient sprzedawał solaria w cenach od 15tys, kupił Niemiec,ale coś zaczął "kręcić"jak solarium doszło o zwrocie,kosztach,  niezgodności towaru, zmianie modelu itp. Sprzedawca zgodził się na zwrot bez podania przyczyny, ale Niemiec jak doczytał po czasie , że trzeba odesłać na własny koszt i  wypełnić formularz, nagle produkt okazał się idealny. Sprzedawca dostał nawet pozytywa .

 

 

Wiadomość 6 z 6
ostatnia odpowiedź