Sprzedaż w różnych krajach.

Sprawa wygląda tak. Jest sklep np. abcd.pl. Sklep będzie posiadał kilka wersji jezykowych w różnych krajach. Tak więc będzie abcd.fr, abcd.de, abcd.it oraz abcd.uk. Asortyment ten sam, wygląd ten sam, tylko język będzie inny. Wszystko zarządzane z poziomu jednego panelu (silnik PrestaShop). To jako wstępniak.

Właściciel chce również sprzedawać te produkty poprzez ebay (będzie integracja). I teraz mam zagwozdkę bo ebay'a praktycznie nie znam od strony sprzedażowej.

1. Czy właściciel powinien założyć w każdym z tych krajów oddzielne konto firmowe i połączyć się z danym sklepem? (abcd.de z ebay.de itd)

2. Czy wystarczy że będzie miał konto firmowe w pl i będzie obsługiwał zamówienia ze wszystkich krajów za pomocą tego konta?

 

Domyślam się, ze obie opcje są prawidłowe tylko zastanwiam sie która byłaby tu rozsądniejsza. Różne konta, w różnych krajach mają swoje wymogi więc pewnie będzie to też jakaś bariera.

 

Wybaczcie jeśli jest to mało zrozumiałe ale jak wspomniałem ebay'a praktycznie nie znam.

Z góry dzięki

Wiadomość 1 z 4
ostatnia odpowiedź
3 ODPOW. 3

Sprzedaż w różnych krajach.

Witam

 

kwestia czy jest to polska firma czy ma swoje siedziby / oddziały w innych krajach.

 

Zapewne jest to firma mająca siedzibe w Poslce więc pozostaje polskie konto ebay które po spełnieniu wszystkich warunków bedzie umożliwiało sprzedaż na zagranicznych portalach ebay.

 

Z tego co pamiętam PrestaShop słabo wspiera sprzedaż na ebay a ich integracja kulała.

 

Pozdrowienia

Wiadomość 2 z 4
ostatnia odpowiedź

Sprzedaż w różnych krajach.

Robiłem kilka sklepów internetowych na Preście, ale plugin dopuszczał możliwość konfiguracji z 1 użytkownikiem Ebay. Coś się zmieniło?

Wiadomość 3 z 4
ostatnia odpowiedź

Sprzedaż w różnych krajach.

Witam ,                                                                                                                                                                                         Opłaty są zróżnicowane za wystawianie aukcji w każdym serwisie zaczynając od eBay.com , ebay.de, ebay.pl, ebay.fr itd. Polska wersja eBay.pl nie oferuje ani Ochrony Kupujących , ani Ochrony Sprzedających. Być może z tego powodu sprzedaż odbywa się za pomocą kont PayPal. W innych serwisach możesz sprzedawać nie mając konta PayPal powiązanego z kontem eBay. To czego nie oferuje eBay.pl posiada PayPal czyli ochronę Sprzedających o ile nie łamiesz regulaminu PayPal. Wystarczy ,że zrobisz wysyłkę do innego kraju niż adres kupującego podany w płatności PayPal i tracisz ochronę Sprzedającego. . Ebay w innych serwisach niż eBay.pl oferuje pełną ochronę Kupujących. Niektóre serwisy eBay w Europie przeszły modyfikację i teraz zrobiło się trochę gorzej niż było. Większość ludzi uważa ,że teraz Kupujący jest ''Królem'' i może robic wszystko ; podawać bzdury ,że towar doszedł uszkodzony , że towar jest niezgodny z opisem,etc . Płaci za to wszystko oczywiście sprzedający.  Poza tym gdy jest jakiś problem to eBay.pl odsyła Ciebie do serwisu eBay kupującego . Wygląda to tak jakbyś podlegał pod juryzdykcję serwisu i regulaminu Kupującego . Regulaminy są na pozór podobne ale bardzo rózne. Nie wiem komu to ma służyć bo przynajmniej dla mnie jest to niezrozumiałe. Wystarczy wejść w ustawienia lub ściągnąć sobie w pdf-ie 122 stron na temat ebay i tego co oferuje w poszczególnych serwisach europejskich i poza europejskich.                                                                                                                                                                                 Życzę Powodzenia

Wiadomość 4 z 4
ostatnia odpowiedź