sprawa o nieotrzymanie przedmiotu

Dzień dobry, użytkownik otworzył mi sprawę, bo w ciągu tygodnia nie otrzymał 3 przedmiotów kupionych ode mnie. Wpłata była w niedzielę, przesyłka we wtorek (mam ustawione na 1 dzień roboczy od wpłaty) , przedmioty zostały wysłane, a użytkownikowi podałam od razu nr przesyłki. Zgodnie ze śledzeniem, przedmioty są w drodze (przesyłka z PL do UK - wg trackingu przesyłka jest na sortowni). Na moim koncie paypal została jednak zablokowana kwota z tej transakcji. Rozumiem, że jeśli kupujący się nie odzywa to liczy na to że będzie miał i kasę i towar? Bo podejrzewam, że tak to się skończy?

Pokaż cały temat

jak nie mylę się to kupujący ma prawo otworzyć spór po 10 dniach . Najwygodniej jest ustawić sprzedaż z wysyłką 3-5 dni. Dnia wysyłki kurierskiej nigdy nie wlicza się. Poza tym powinnaś informować kupującego czy wysyłasz zwykłą poczta ekonomiczną czy priorytetem lub kurierem. Paczka z Wielkiej Brytanii do Polski średnio 14 dni - najtanszy transport. Nie polecam bo paczki nie są ubezpieczone.Jeśli trafiłaś na nieuczciwą osobę to poda ,że nie otrzymała przedmiotu. W rzeczywistości przedmiot otrzymała tylko ,że poczta Wielkiej Brytanii rzadko aktualizuje status przesyłki. Z innymi państwami Europy nie ma problemu. Chcąc uniknąć problemów w przyszłości doradzam wysyłkę robić kurierem za 100 zł i mieć święty spokój. W 3 lub 4 dni paczka jest w Wielkiej Brytanii i masz potwierdzenie kiedy została odebrana przez kupującego. Zwykła paczka może zginąć i będziesz musiała zwrócić koszty przedmiotu+ wysyłki. Z tego między innymi powodu PayPal zmienia regulamin aby nie dochodziło do nieuczciwych roszczeń przez kupującego. Każdy spór możesz  przekształcić w roszczenie. Nie zawsze kupujący zechce przystać na to upierając się przy swojej racji. Wówczas koszty prowizji nie zostaną Tobie zwrócone. Takie jest ryzyko kupowania i sprzedawania. Ludzie są różni więc decyzja należy do Ciebie.

Zadaj pytanie innym użytkownikom eBay