
12-04-2011 20:45
kupiłam towar w UK, towar miał być nowy nie używany, niestety towar nosi ślady użytkowania, a sprzedający twierdzi,że on go nigdy nie używał:(, zgadza się jednak na zwrot towaru, przy czym ja muszę ponieść koszty wysyłki:(
I tu moje pytanie, czy muszę ponosić koszty skoro opis nie odpowiada rzeczywistośći.
13-04-2011 12:38
ja tam bym się niebawił żadnym zwrotem towaru, tylko otworzył spór na paypalu (jeśli nim płaciłaś), towar nie zgodny z opisem i tyle
Twoje pieniądze na jego koncie PP zostaną zablokowane, jeśli on nawet tych pieniędzy już nie ma, bo np. wydał lub wypłacił, wtedy PP "siądzie" na jego koncie bankowym
PP- w skrócie PayPal
13-04-2011 14:11
dziękuję za odpowiedź, trochę sie pogubiłam...
ale ja rozumiem,że otwarcie sporu na Paypalu wiąże się też z odesłaniem towaru?
i to jest właśnie argument sprzedającego, który twierdzi,że muszę odesłać na swój koszt:(, zapłaciłam za towar, za wysyłkę do Polski i teraz jeszcze mam zapłacić za wysyłkę do UK, przy czym musiałabym wysłać poleconym,żeby mieć potwierdzenie.
czy może to wygląda tak,ze Paypal rozstrzyga spór i dopiero po jego rozstrzygnięciu jest decyzja co zrobic z tą trefną przesyłką?
czy spór na Paypalu i spór na Ebay różnią się?
15-04-2011 11:59
Otwarcie sporu nie wiąże się z odesłaniem towaru do sprzedawcy
nic nie odsyłasz, tylko otwierasz spór i tyle
wiadomo, że sprzedawca chce mieć chociaż swój towar, a tak nie ma ani pieniędzy ani towaru, to zapewne jakiś nie doświadczony lub z niedużą ilością opinii ebayer
różni się tym, że jeśli otworzysz spór na PP pieniądze są blokowane natychmiast
otwierając spór na ebayu i tak sysytem przekieruje na paypal, ale pieniędzy natychmiast nie zablokuje
czy może to wygląda tak,ze Paypal rozstrzyga spór i dopiero po jego rozstrzygnięciu jest decyzja co zrobic z tą trefną przesyłką?
nie, nie jest tak, PP bazuje na wymianie zdań między kupującym, a sprzedającym
27-04-2011 21:47
no, więc nie do końca jest tak jak piszesz.
Samo otwarcie sporu nie wiąże sie jeszcze z odesłaniem towaru, ale jeśli w trakcie trwania sporu nie dojdzie do porozumienia między kupującym a sprzedającym spór zostaje przekształcony w roszczenie i wtedy należy w ciągu 10dni kupiony towar odesłać przesyłką monitorowaną /koszt przesyłki ponosi kupujący/.
Tak ,więc podsumowując przy wartościowych przedmiotach takie odsyłanie ma sens, ale w przypadku, gdy wartość przesyłki monitorowanej jest prawie równa wartości towaru+przesyłka, mija sie to z celem:(